2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
koppeling grijpt ‘happend’ aan… SHAME!... toch losse motorsteun(moer)..
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 januari 2010 01:10 PM
  [ # 16 ]

Zou zomaar kunnen, maar in beide gevallen wordt het demonteren.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 januari 2010 01:22 PM
  [ # 17 ]

Lekt er misschien koelwater uit de waterpomp?
Die kan het koppelingshuis inlopen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 29 januari 2010 10:36 PM
  [ # 18 ]
Han S schreef:

Als de koppeling schokkend aangrijpt is dat meestal het gevolg van olie of vet op de plaat en drukgroep.

Ook mijn mening, of een CX drukgroep.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2010 10:38 PM
  [ # 19 ]

Egbert, een CX drukgroep in een DS kan best goed gaan als het een mechanisch geschakelde bak is. Bij een halfautomaat werkt het evenwel niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 januari 2010 10:53 AM
  [ # 20 ]
waterman schreef:

Egbert, een CX drukgroep in een DS kan best goed gaan als het een mechanisch geschakelde bak is. Bij een halfautomaat werkt het evenwel niet.

Ik weet uit eigen ervaring dat dat neit goed gaat bij mijn ID break.
De draairichting is andersom, daardoor staan de veetjes in de druikgroep verkeerd om. Kan wel omgedraaid worden en opnieuw klinken.
Ik heb op div fora al mensen gezien die in het verleden problemen hebben gehad met een CX drukgroep

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 januari 2010 10:56 AM
  [ # 21 ]

Ik heb in “onze” Dsuper al 70.000km een CX drukgroep zitten en geen enkel probleem. In mijn SM heb ik 55.000 km met een CX drukgroep gereden omdat ik geen originele SM drukgroep kon vinden. Na 55.000km heb ik er pas een échte sm drukgroep in gezet, en merkte geen enkel verschil. Ook heb ik nog een ds23 in de vriendenkring waar al 40.000km een cx drukgroep inzit. Daar plofte de koppeling uit tijdens een vakantie in Spanje en was er ook niets anders voorhanden. Werkt ook prima. In een halfautomaat heb ik overigens hele andere ervaringen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 januari 2010 12:20 PM
  [ # 22 ]

Maar de halfautomaat heeft toch een normale drukgroep met plaat, welke alleen middels een hydraulische cylinder wordt bediend? Waarom zou dat niet kunnen werken?

En wat de draairichting betreft, kan de plaat niet worden omgedraaid, of is die niet symetrisch?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 januari 2010 01:03 PM
  [ # 23 ]
waterman schreef:

Ik heb in “onze” Dsuper al 70.000km een CX drukgroep zitten en geen enkel probleem. In mijn SM heb ik 55.000 km met een CX drukgroep gereden omdat ik geen originele SM drukgroep kon vinden. Na 55.000km heb ik er pas een échte sm drukgroep in gezet, en merkte geen enkel verschil. Ook heb ik nog een ds23 in de vriendenkring waar al 40.000km een cx drukgroep inzit. Daar plofte de koppeling uit tijdens een vakantie in Spanje en was er ook niets anders voorhanden. Werkt ook prima. In een halfautomaat heb ik overigens hele andere ervaringen….

Dat maakt de stand:
3 goede ervaringen tegen 1 slechte ervaring.

Ik refereer aan een vrij uitgebreide discussie enigen jaren terug op:
Yahoo! Groups : citroen-dsid Messages

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 januari 2010 03:51 PM
  [ # 24 ]

Duidelijk, ik dacht aan de plaat zelf, maar het gaat dus over de drukgroep. Ik begrijp dat de kracht welke op dat spul wordt uitgeoefend extra druk op de plaat oplevert, zie ik dat goed? En als hij de verkeerde kant op draait werkt dat averechts lijkt me.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 01 februari 2010 01:57 PM
  [ # 25 ]

Mmm, 2 richtingen heb je toch altijd al; bij opschakelen en bij terugschakelen/afremmen op de motor, met gelijke krachten

jantje1948 schreef:

Lekt er misschien koelwater uit de waterpomp?
Die kan het koppelingshuis inlopen.

Ik heb wel enige lekkage gehad bij slangklem onder de waterpomp naar de elleboog-buis, maar enkele weken na het oplossen hiervan onstonden pas de klachten. Toch een mogelijke oorzaak. Alleen op te lossen door een nwe plaat?

Egbert schreef:

De draairichting is andersom, daardoor staan de veetjes in de druikgroep verkeerd om. Kan wel omgedraaid worden en opnieuw klinken.
Ik heb op div fora al mensen gezien die in het verleden problemen hebben gehad met een CX drukgroep

Geeft dat de slijtage sporen en gebroken veertjes die ik in mijn koppelingsplaat had bij mijn motor wissel?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 februari 2010 03:13 PM
  [ # 26 ]
camemBert schreef:

Geeft dat de slijtage sporen en gebroken veertjes die ik in mijn koppelingsplaat had bij mijn motor wissel?

Dus je hebt bij het aantreffen van losse onderdelen van de koppelingsplaat de drukgroep hergebruikt??

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 01 februari 2010 04:34 PM
  [ # 27 ]

Nee, hele set vernieuwd: drukgroep, kopp.plaat en druklager (Valeo set) en toplager.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 februari 2010 03:23 PM
  [ # 28 ]

Ik heb de topic titel aangepast, nog steeds het probleem maar bij in z’n achteruit wegrijden heb ik dit niet!
Is dit een aanwijzing over de oorzaak?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2010 03:34 PM
  [ # 29 ]

Weet je nu al of je een DS- of CX-drukgroep hebt? Dat wegrijden achteruit wel goed gaat zou kunnen wijzen op een CX-drukgroep.

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 februari 2010 03:35 PM
  [ # 30 ]

De motor blijft altijd dezelfde kant uit draaien, dus de koppelingsplaat en drukgroep ook. Dus dan moet er iets met de aandrijving of de bak aan de hand zijn zou je zeggen…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook