knopje van de AB kapot
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 13 september 2008 07:39 PM

Dag allemaal,

ik rijd met een xsara picasso 2.0 hdi uit 2001 en mijn kleinste knopje (dus het rubber gedeelte) op de afstandsbediening is afgebroken.

Heb eens bij de dealer nagevraagd of “de behuizing” leverbaar was. Ik vermoedde van niet omdat ik dit hier onlangs gelezen had, maar dat “was dus wel mogelijk”. Ze vroegen 86 euro, maar dat sloeg dus totaal niet op de behuizing appart,maar met nieuwe chip etc.

Dit heb ik maar wijslijk laten voorbijgaan en ben nu aan het denken hoe ik dat deftig kan repareren.


Heeft iemand dit al voorgehad, of een goede ingeving om dit mooi te fixen?


Groetjes

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 14 september 2008 09:57 PM
  [ # 1 ]

Ik kan mij ook voorstellen dat ze gewoon de hele sleutel verkopen.
De sleutel is tenslotte al oud en ik zou het 100% waard vinden om dan gewoon een hele nieuwe aan te schaffen.
Moet je wel ergens zo’n kaartje met de code van citroen hebben dacht ik.

2x benzine tanken en je bent al over de aanschafprijs van een sleutel heen waar je 7 jaar langer mee doet dan een beetje benzine.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 15 september 2008 04:52 PM
  [ # 2 ]

Re: knopje van de AB kapot

stalsie schreef:

Dag allemaal,

ik rijd met een xsara picasso 2.0 hdi uit 2001 en mijn kleinste knopje (dus het rubber gedeelte) op de afstandsbediening is afgebroken.

Heb eens bij de dealer nagevraagd of “de behuizing” leverbaar was. Ik vermoedde van niet omdat ik dit hier onlangs gelezen had, maar dat “was dus wel mogelijk”. Ze vroegen 86 euro, maar dat sloeg dus totaal niet op de behuizing appart,maar met nieuwe chip etc.

Dit heb ik maar wijslijk laten voorbijgaan en ben nu aan het denken hoe ik dat deftig kan repareren.


Heeft iemand dit al voorgehad, of een goede ingeving om dit mooi te fixen?


Groetjes

Dit is al eens aan bod gekomen, probeer eens de search. Er was iemand die erin geslaagd was om dit te repareren.
Ikzelf heb dit ook voorgehad, had het geluk dat er net een ‘total loss’ bij de dealer stond en ze hebben het kapje van de sleutel gewoon verwisseld. Gratis ende voor niks Wink

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 15 september 2008 08:30 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij zijn de rubber dopjes inderdaad los te leveren. Was laatst en post over, maar die kan iknu zo snel niet vinden…

EDIT: gevonden, het as echter een post over de sleutel van de C4: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192614&highlight=sleutel

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 16 september 2008 12:53 AM
  [ # 4 ]

Nog eens extra nagevraagd bij mijn dealer, maar dus enkel de behuizing met de chip erin te koop voor 86euro..

Onlangs gemerkt dat Arjan een C5 behuizing heeft op zijn xsara.. Is dit eventueel ook een optie?

Ik had al eens gedacht om ergens een sleutel op de sloop te zoeken,maar weet niet goed hoever ik mag zoeken,of wat ik niet mag nemen,of wat wel..


Alvast dank

Groetjes

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 21 september 2008 02:43 PM
  [ # 5 ]

Niemand nog een idee of alternatief ?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 22 september 2008 01:32 PM
  [ # 6 ]
stalsie schreef:

Ik had al eens gedacht om ergens een sleutel op de sloop te zoeken,maar weet niet goed hoever ik mag zoeken,of wat ik niet mag nemen,of wat wel..


Groetjes

Let er wel op dat je jouw transponder (klein zwart balkje dat in de sleutelbehuizing zit) ook weer in de andere behuizing steekt. De dealer was dit bij mij vergeten en de wagen wou niet starten Wink . Systeem werkt dus uitstekend !

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 23 september 2008 06:01 PM
  [ # 7 ]

hallo,

Ik had met mijn sleutel (xsara picasso)hetzelfde probleem. Wat ik gedaan heb is het volgende. Bij gamma zo’n plastic dopje gehaald wat je over spaanplaat schroeven drukt. Dit dopje met een mesje aan de onderzijde iets bijgesneden. Op de sleutel gelegd, zo dat het het contactje in de sleutel raakt. Daarna het geheel afgetaped met isolatieband. Werkt bij mij perfect.

vr.gr
Frans

Profiel  
 
rjvankesteren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-2010

- Xsara Picasso CITROEN XSARA PICASSO; 1.6I 70KW
Gepost: 30 januari 2010 12:15 PM
  [ # 8 ]

Hoi,

wij hebben citroen xsara picasso en hetzelfde probleem met de ab knopjes.
ook naar dealer etc geweest en telkens hetzelfde verhaal, 120,=.

toen vond ik deze site:

http://www.cdp-almelo.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=142&Itemid=1

kijk daar maar eens.

mvg roelie

Profiel  
 
Berlimo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-10-2007

Gepost: 02 februari 2010 05:08 PM
  [ # 9 ]

De goedkoopste (maar misschien niet de mooiste) is bij Action voor € 1,50 een universele TV-afstandsbediening kopen en daar de rubberknopjes van gebruiken. Met enig snijwerk is daar een vervangend knoppensetje van te maken.

Xsara Picasso 1,6 16v Image
Hiervoor: Xsara Picasso 18i 16v, bouwjaar 2000, Berlingo, BX’en, GSA’s, 2CV’s, Dyane en in ver verleden “andere” merken cry

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook