binnenverlichting
softail52
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-01-2010

Gepost: 27 januari 2010 09:48 PM

Ben nog nieuw hier moet even kijken hoe alles werkt. Maar even over de C1. de overstap van de auto van mijn vrouw van BMW 316 naar C1, je zou zeggen dat moet tegen vallen, maar nee hoor, de C1 is een heerlijk karretje, we hebben nog geen grote klachten. Tja, er zijn een paar kleine minpuntjes, zoals binnen verlichting die niet aan gaat aan de bijrijders kant en kofferruimte, regen druppels die binnen stromen aan achter klep als je die open zet. En wat mij het meest opvalt, volgens mij geeft de snelheids meter (kilometer teller) te veel aan, ongeveer 4 km. Snelheids aanduidingen langs de weg en op de TomTom geven goed aan als ik in de BMW rijd. Heeft iemand met dit voorval ook ervaring. Maar goed, je ken deze 2 auto`s niet met elkaar vergelijken.

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 28 januari 2010 01:10 PM
  [ # 1 ]

Dat geldt voor veel auto’s. Het is een stukje veiligheid van de fabrikanten die ze er in bouwen. Om te voorkomen dat ze claims krijgen à la “maar mij snleheidsbeter gan x kmh lager aan!”. De ene fabrikant heeft de marge echter wat hoger gezet dan de andere. Met de C1-specifieke dingen kan ik je helaas niet helpen.

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 28 januari 2010 08:33 PM
  [ # 2 ]

Beste Softtail52,

ik kom ook uit een luxe grote auto, een Volvo S80 met alle opties en de minpunten die jij opnoemt heb ik al ten dele opgelost:
in de kofferbak heb ik met dubbelzijdig kleefband een ledlichtje van Philips gemonteerd met een bewegings sensor. Als je de kofferbak open doet gaat ie aan en al je hem weer sluit gaat het lichtje binnen 20 seconden weer uit. Er zitten drie AA batterijtjes in en deze heb ik sinds juni 2009 nog niet hoeven vervangen. Werkt perfect dus.
Het binnendruppelende water van de achterruit heb ik opgelost door op een oldtimerbeurs bij een verkoper van rubberprofielen 2 meter profiel te kopen met een opstaand randje en dat aan de bovenzijde van de achterruit gemonteerd:

Voor de interieurverlichting ga ik volgende maand bij een forumlid van de citybugclub langs die in een uurtje tijd en voor slechts 50 euro op de resterende deuren een werkende interieurverlichting gaat monteren.

Dus hiermee heb ik dezelfde bezwaren die jou nu ook opvallen als je uit een grote luxe auto komt, naar tevredenheid opgelost.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met de Citroën en heb er nu bijna 12000 km mee gereden sinds de aflevering vorig jaar juni. Ik wens je ook veel plezier en veilige kilometers toe met je C1.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 januari 2010 08:50 PM
  [ # 3 ]

Kijk, dat zijn nog eens constuctieve bijdragen. Helemaal goed Jan! very good


Welkom trouwens, Softail52. Smile

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 08 februari 2010 03:35 PM
  [ # 4 ]

Inmiddels zijn gisterenmiddag ( met grote dank aan Murcielaygo van het citybugforum) alle schakelaars plus de benodigde bedrading gemonteerd zodat nu de interieurverlichting op alle 4 de portieren werkt. Klus was in vijf kwartier geklaard.

Hiermee is dus weer een minpuntje verdwenen. Nu van de zomer nog even de achterste wielkasten en bodem van de kofferruimte bekleden met geluidwerende platen en mijn C1 is helemaal zoals ik hem in gedachten had.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 februari 2010 08:15 PM
  [ # 5 ]

heb het bij onze c1 ook gedaan..

Profiel  
 
gerbenh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 februari 2010 03:25 PM
  [ # 6 ]

Ha Jan,

Goede actie! Die verlichting irriteert mij ook mateloos. Dat regenwater was me nog niet opgevallen. Haal de C1 vandaag op met stalen velgen en winterbanden. Gaan nog een weekje naar de sneeuw met de C1. Had ik nooit gedacht. Zal de Volvo wel missen maar de C1 brengt me ook.

Nu 11.000 km op de teller zonder problemen en met veel plezier.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 09 februari 2010 04:53 PM
  [ # 7 ]

je haalt een schakelaar bij de dealer..

je trekt een draad naar de andere zijde en koppelt die met de draad aan de bestuurderskant

en het werkt..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook