Hulp voor tweedehands aankoop Xsara Picasso?
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 december 2009 01:29 AM

Hallo,

Ik sta op het punt om een tweedehandswagen aan te kopen. Het gaat over een Xsara Picasso 1.6benzine. Ik zou deze kunnen kopen bij de garagist waar ik hiervoor reeds 3 wagens heb gekocht(tweedehands) en steeds zeer tevreden was. Nu met het kleintje erbij zijn we op zoek naar iets meer ruimte. Nu heeft hij deze wagen staan, ziet er mooi onderhouden uit, koetswerk nog perfect, klein scheurtje in de bestuurderszetel maar dit kan wel opgelost worden. Wat me meer zorgen baart is de aantal km/ouderdom tov de vraagprijs. Hij heeft nu 128 000km op de teller staan en het bouwjaar is 01/1991 dus word ie nu 9 jaar. De vraagprijs (inclusief jaar garantie) is 3750 euro. Wat is jullie nening hierover? Volgens de garagist is ie in goede staat, heb hierboven vermeld dat we veel vertrouwen in hem heben (altijd al goed geweest daar en veel familieleden klant). We rijden ongeveer 15 000 km op een jaar en hoopten toch een jaar of 5 met deze wagen verder te kunnen. 5*15 000 = 75000 +128 000 = 203 000km. Is dit wat realistisch? Wat denken jullie van dit hele voorstel?

Dank u wel!

Profiel  
 
Thijs de Haan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-05-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP
Gepost: 21 december 2009 10:48 AM
  [ # 1 ]

Lijkt mij geen enkel probleem. Wel zorgen dat je er zeker van bent, dat de DISTRIBUTIERIEM EN AANLOOPROLLEN, zijn vervangen. Dit dient bij 120.000km te gebeuren. Ik heb de mijne van eind 2002 ingeruild met 119.000km op de teller en deze rijdt nog perfect. Houdt echter wel rekening dat er mogelijk banden moeten worden vervangen of remblokken etc.

Maar ja, het is geen nieuwe natuurlijk.
1 vraag,.... geeft de garage nog enige garantie??

Hoe dan ook, veel sukses, fijne feestdagen en een goed 2010.

Thijs de Haan.

Profiel  
 
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 december 2009 10:54 AM
  [ # 2 ]

Hey Thijs, bedankt voor je reply.
Ja ik heb een jaartje garantie. We kennen deze mensen vrij goed en zijn er al 10 jaar klant. Zij verkopen me NORMAAL geen slechte wagen. De distributieriem ging nagekeken worden. Zoals ik zei ben ik daar steeds goed geweest. Het is de eerste keer dat ik een benzine wagen koop met zoveel km op vandaar een beetje mijn argwaan omdat men er toch steeds van uitgaat dat je met een benzine een pak minder km’s kan afleggen tov eeen diesel. De prijs lijkt je dus fair?

Profiel  
 
Thijs de Haan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-05-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP
Gepost: 21 december 2009 11:19 AM
  [ # 3 ]

Ja hoor. Ikzelf heb ooit een Renault 21 gekocjt met 125000 km en deze weggedaan bij 283000 , niet eens vanwege de motor maar de remmen dienden gereviseerd te worden en dat kostte mij te veel. Moderne motoren kunnen zoveel km’s maken en met 1 jaar garantie zit je wel goed.
Kijk vooral ook even naar hoeveel mmloopvlak er nog op je banden zit. VOOR de aankoop valt er nog misschien iets te regelen.

Sukses, met jouw ‘nieuwe’auto!
Thijs.

Profiel  
 
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 december 2009 11:54 AM
  [ # 4 ]

Ok bedankt hoor!

Voor jou ook de beste wensen!

Profiel  
 
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 22 december 2009 12:22 AM
  [ # 5 ]

Iemand een idee wat ik van verbruik ongeveer moet rekenen? Ik weet niet meer dan dat het een 1.6 benzine is. De Zx die ik nu had( in april 15 jaar) verbruikten ongeveer 6.5 denk ik. Was wel een diesel.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 22 december 2009 12:32 AM
  [ # 6 ]

Een 1.6 daar ga je echt gegarandeerd spijt van krijgen bij de oude picasso. Je komt nog geen heuveltje ermee op.
De 1.6 was ook zeker niet in trek werd mij toen al door de dealer verteld. Het is een simpele 1.6 volgens het oude principe.
Op een plat stuk gaat het, maar zodra je maar iets omhoog moet kan je achteraan aansluiten want je komt geen km harder letterijk.
Vakantie en bagage en een buitenlandvakantie is dan niet slim.
Ik heb met de 1.6 gereden een heel stuk een keer en het is schamenswaard dat ze dat blok er ooit hebben ingezet.

De 1.8 16v is wat je minstens wilt. Ook volgens de verkoopcijfers.

Let enorm goed op of de electronica het doet want dat is in veel xsara picasso’s een spook. Probeer alles. Test met lampen aan en lampen uit of er niks uitvalt of spontaan elkaar beïnvloed. Probeer knipperlichten en check of er niks uitvalt. Zet de radio aan. test alle electra zoals je altijd moet doen.
Controleer de centrale vergrendeling want daar heb ik ook al verscheidene dingen over gelezen.
Dit baseer ik op wat ik allemaal op het internet gelezen heb over de xsara picasso en deels zelf ervaren heb.

Succes verder is het een gezellige wagen met een wat slappe achtervering.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 22 december 2009 12:33 AM
  [ # 7 ]
djaxx schreef:

Iemand een idee wat ik van verbruik ongeveer moet rekenen? Ik weet niet meer dan dat het een 1.6 benzine is. De Zx die ik nu had( in april 15 jaar) verbruikten ongeveer 6.5 denk ik. Was wel een diesel.

Tja mijn 1.8 16V zit op 6.5 snelweg bij 100km/u en doorgaans op cruise op 7.5

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 22 december 2009 12:36 AM
  [ # 8 ]

oww, dit is ff een domper Sad

We gaan wel geen buitelandse vakanties doen met deze wagen maar wat je daar zegt over geen heuvel opkomen met deze wagen baart me wel zorgen eerlijk gezegd? Hoe letterlijk mag ik dit dan nemen?

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 458
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 december 2009 12:35 PM
  [ # 9 ]
djaxx schreef:

oww, dit is ff een domper Sad

We gaan wel geen buitelandse vakanties doen met deze wagen maar wat je daar zegt over geen heuvel opkomen met deze wagen baart me wel zorgen eerlijk gezegd? Hoe letterlijk mag ik dit dan nemen?

Hallo,

Ik zou me niet zo een zorgen maken om de motor, het is allemaal erg persoonlijk en wat je gewend bent.
Ga gewoon eens rijden met de 1.6 Picasso, het is geen race monster en je moet soms terug schakelen om snelheid te maken.
Ik heb sinds 3 dagen een Xsara Picasso, zat eerst te twijfelen tussen een HDI of een benzine.
Eenmaal gekozen voor de benzine kwam de vraag een 1.6 of 1.8 16v.

Ik heb voor de 1.8 16V gekozen omdat bij deze het onderhoud zeer goed was gedaan en de uitvoering beter was.

Ga gewoon rijden met de 1.6, laat de motor lekker warm worden en ga kijken wat ie kan.


Succes er mee…....

Bob

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 22 december 2009 09:21 PM
  [ # 10 ]
djaxx schreef:

oww, dit is ff een domper Sad

We gaan wel geen buitelandse vakanties doen met deze wagen maar wat je daar zegt over geen heuvel opkomen met deze wagen baart me wel zorgen eerlijk gezegd? Hoe letterlijk mag ik dit dan nemen?

Terugschakelen en heel veel gas geven en toeren maken net als een oude mini.

Ja sorry dat zijn mijn ervaringen.
Ga proefrijden en neem wat lange heuvels.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 22 december 2009 10:46 PM
  [ # 11 ]

een 1.6 is geen racemonster maar geen heuvel op dat slaat natuurlijk nergens op, er zitten versnellingen op dus kom je elke heuvel op ga gewoon eens rijden ken mensen die met een 1.6 met 3 kinderen,vouwwagen en bagage geoon de bergen door sjouwd het is maar wat je wilt, je koopt neem ik aan geen auto zonder er mee te rijden want das natuurlijk niet zo handig

Profiel  
 
jacbigboss
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 16-01-2010

Gepost: 17 januari 2010 09:00 AM
  [ # 12 ]

de 1.6 loopt ongeveer 1 op 12 de 1.8   1 op 13
en de 1.6 staat bekend als super solide motor   bij demontage bedrijf komentaar niks van te verkopen gaat niet kapot
wel een beetje luidruchtiger

Profiel  
 
djaxx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 januari 2010 11:20 PM
  [ # 13 ]

Heb hem nu enkele weken en best tevreden over. Vooral de laadruimte is na de Zx een echt verademing. Beestje rijdt vlot genoeg voor mij al ging de zx 2.0td pakje sneller wel. Het enige dat me stoort is het verbruik, als ik de boordcomputer mag geloven ligt dat gemiddeld op 9.8liter wat ik enorm veel vind Sad

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 januari 2010 11:43 PM
  [ # 14 ]

Koekoek, een ZX 2.0 Dat scheelt even een stukje.

De 1.6 is ook een fijne kar. ik vond de 1.8 aanmerkelijk meer souplesse hebben, dus heb die gekocht.

Veel plezier met je Xsaar hoor.
Als je minstens net zoveel plezier als ik hebt, zit het helemaal goed very good

 

Profiel  
 
mermaar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 10-02-2009

Gepost: 10 februari 2010 11:59 PM
  [ # 15 ]

Ik zou denk ik toch gaan voor een iets zwaardere motor. Ik heb zelf een 1.8 en dat is toch prettiger dan een 1.6. Voor de rest een prima auto, echt waar voor je geld.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook