Omdat mn 2e pomp nu begint te lekken ben ik het beu 2ehandsjes gaan gewoon ook weer stuk, de old stock waarschijnlijk ook.
Nu kan ik aan een reparatie set komen (welke dan ook onderweg is ). Deze gaat op mn huidige pomp die al lekker aan t lekken is om zo te testen of het de oplossing is.
Als dat goed uitpakt zoek ik iemand die ook zn pomp stuk heeft en hem zelf kan afbouwen en opsturen. Dan wil ik deze pomp wel reparen voor +- kostprijs als test.
Mocht dit positief uitpakken en animo voor zijn (daarvoor is dit topic bedoeld) dan laat ik meer setjes overkomen om hier een vaste dienst van te maken
Het betreft hier wel alleen het lekvrij maken van de pomp, geen complete revisie aangezien ik daar de apparatuur niet voor heb Maar zo te zien zijn deze pompen ook niet echt aan slijtage onderhevig.
Ouwe mopperkont
Als je eigen pomp na reparatie lekvrij blijft mag je me wel een PM’je sturen ! Of fff laten weten middels deze topic. Afhankelijk v/d kostprijs wil ik ‘m dan wellicht opsturen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Interessant, afhankelijk van de kosten heb ik nog wel een mooie lekkende op de plank. En een inmiddels lekkende in de auto…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Mooi initiatief om elkaar zo te helpen, dit toont toch weer de kracht van het forum
Ik ken deze pomp niet zo goed, waar gaat deze precies lekken?
In het midden van de pomp; waar de (2) helften bijelkaar komen.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
boukewerff schreef:Interessant, afhankelijk van de kosten heb ik nog wel een mooie lekkende op de plank. En een inmiddels lekkende in de auto…
Jij ook al.

jep, helaas wel. Maar hoe moeilijk is het? Kan ik het niet zelf?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb nog wel een lekkende pomp liggen , geeft helaas wel een storingsmelding ook .
Verder zit er nog een lekkende pomp in de XM die kortelings uit dienst gaat : 385.000 km met een defecte versnellingsbak .......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik hoor het alweer, genoeg drama pompen dus Als het goed is komt mn eigen set morgen binnen en dan als het weer eens iets beter wordt gaat de XM onder het mes.
Eerst moet de TCT sloper nog uit de garage voordat de loopneus TD erin kan
Ouwe mopperkont

Ik hoor het iig graag wat je er van kan bakken. Zou je wat foto’s willen maken? Ik wil het graag zien!
Ik ga nog niet alles uit de doeken doen, maar er zit nog aardig wat priegelwerk in zo’n pomp.
Dit is wat ik wel kan(wil) ontsluiten:
Oude vierkant geworden pakking op de nieuwe ronde:
Leuk detail dat op de verpakking staat “overhaul kit, new to OEM specs”
Alle rubbers,ringen, etc zitten erbij om alles in die pomp te vervangne behalve de mechanica dan.
het viel mij op dat deze pomp lekte op de 2 helften, maar mn huidige pomp lekt meer naar achter, bij de verstuiverleidingen geloof ik.
Nou was werkelijk elk ringetje dat ik heb losgehaald compleet uitgehard: achter de servo’s, de ring van de vervroeger, de ring voorop de vervroeger, de pakking tussen de 2 helften, de ringen bij de verstuiverleidingen,pompas sensor, op-tijd-afstel-gat-deksel, etc etc.
Nu weet ik alleen nog niet hoe ik de keering op de as zelf kan vervangen want ik krijg het aanzuigende gedeelte van de pomp nog niet uit elkaar.
Het is trouwens nog best lastig om te zorgen dat niet alle veertjes en vlieggewichtjes over de tafel rollen
Ouwe mopperkont

Goed bezig!
Mn huidige pomp lekt op de dynamische vervroeger, heb ik geconstateerd. De pomp die nu uit elkaar is op de 2 helften, dus al die rubbers zijn “even goed”
Het gaat dus ook weinig zin hebben om de pomp af te bouwen en 1 rubbertje te vervangen want dikke kans dat je een maand later weer mag :/
Ouwe mopperkont
Ik heb een offerte aangevraagd voor 5, 10 en 20 setjes. Dan weet ik ook meteen wat kosten zullen zijn.
Denk dat ik tegen t eind van de maand mn eigen pomp ga afbouwen en dan zullen we spoedig genoeg weten hoe het gaat bevallen
Heb nu 2 setjes in huis
Ouwe mopperkont
Het is zover:
Sloper eruit;
Ff doekje door de tent:
Diesel erin:
En toen lag het hart op tafel Morgen gaat ie open en de nieuwe pakkingen erin.
Hoop dat hij voor het weekend weer start
Ouwe mopperkont
Goed bezig !! ben benieuwd of de nieuwe pakkingen het houden….....