Hulpveren MAD gekocht, iemand tips?
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 17 februari 2010 01:15 PM

Dag,

Xsara picasso.
Ik heb hulpveren van MAD aangeschaft. Met de sneeuw op straat schiet montage niet op.
Kan ik dit met 1 kleine garagekrik en bokjes af?
Er zit een handleiding bij en die zegt dat ik de onderste plaatjes los op de achterbrug moet leggen. ?.
Heeft iemand nog tips voor het monteren van deze veren van het begin tot het eind? Of is de handleiding genoeg. Er staat ook dat de veren samengeknepen gemonteerd moeten worden, maar nu heb ik in het verleden gelezen dat daar wel verenspanners voor nodig waren?

En.. er zit een formulier bij waar aangevinkt moet worden of het eventuele lastafhankelijke remdrukventiel afgesteld is.
Heeft de xsara picasso een lastafhankelijk remdrukventiel?, en moet die afgesteld worden of hoeft dat niet.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 22 februari 2010 12:02 AM
  [ # 1 ]

Over de montage heb ik al tips gehad.

Nu nog van dat lastafhankelijke remdrukventiel?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 22 februari 2010 03:43 PM
  [ # 2 ]

Het is niet gelukt want ik heb de juiste vorm gereedschap niet om goed de schokdemper los te halen, en ik kan net geen slag maken. Terwijl ik normaal 999 klusjes aankan is dit net even lullig.
Een verenspanner had je anders zeker nodig als de schokbreker niet los gaat, en die heb ik niet.
De veer is enorm gespannen als je hem samendrukt, dus niet gaan rommelen met een bankschroef en Tiewraps of touwtjes (die zogenaamde tips heb ik ook al gelezen..je bent zo een vinger kwijt).
Ik probeerde 15 tiewraps om de ingespannen veer vast te houden, en bij het losdraaien van de bankschroef vlogen ze allemaal stuk.
Dus niet de juiste sleutels (maat 24 en dan de juiste vorm nog), en geen veerspanner= geen succes.

Omdat ik weet dat een garage dit met 2 vingers in de neus doet met luchtgereedschap laat ik het morgen doen.
Met het juiste grote gereedschap was het gelukt, maar dat kost ook geld; en dat is een maat die je misschien 2 keer in je leven gebruikt.

Dus niet “even zelf doen”, want je moet gewoon niet allerdaags gereedschap erbij hebben.

Dat was dus voor een Xsara picasso die bijna hetzelfde is als een gewone Xsara maar net iets anders.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 23 februari 2010 08:17 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ze vandaag laten plaatsen. De garage had ook moeite met het laatste stukje veer erop krijgen (met schokdemper los).

0 Moet de koplampen nog afstellen
1 Het rijd goed
2 Kan wat meer meenemen zonder op een zinkende boot te lijken
3 Minder zijwindgevoeligheid
4 Het staat stoer zoals een Chrysler voyager want de achterkant staat wat hoger.
5 Het geeft de auto wat meer ballen.

Kortom ik ben er blij mee.
Het gewone onbelaste rijden valt me 99 procent mee ! Ik vreesde een beetje dat het een dribbelbak ging worden maar dat is onterecht gebleken.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook