










Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
De kap in de lengte achter het 16v logo is het
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het lijkt mij een afdekkap voor wat elektronica die erachter zit.
Injectoren? Bobine?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja injectoren zou ik kunnen ik zag vier dingetjes zitten met een witte bovenkant dit zouden idd wel injectoren kunnen zijn. Maar ik heb er niet zoveel verstand van daarom denk ik vraag het nog even hier.
Ik heb gezegt dat ik hem maandag vertel of ik hem koop of niet. Want over dat uitvallen en die kap wou ik nog ff jullie mening horen wist niet of dit wat ernstigs zou zijn.
Maar hij zou alles maken en de distributie riem vervangen en een grote beurd dus dan kan er al weinig fout toch?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doet die de waterpomp en spanrollen ook?
Het is het dealer? Dan kunnen ze die kap ook wel even bestellen, die zit er niet voor niks op.
Heb je ook naar de werking van de airco gekeken? Dat kan ook duur zijn als je daar problemen mee heb.











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
De waterpomp en spanrollen zou hij ook doen ja!
Maar het is geen dealer nee hij is dealer geweest hij is nu alleen nog specialist maar als ik de auto koop moet hij wel zorgen voor zoon kap!
En ik heb de airco gecontroleerd die werkte toen ik hem aan deed kwam een een bult koude lucht uit dus dan is het goed he;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003













Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Die trillen van de achterwielen zijn waarschijnlijk de wiellagers. Had die van mij ook bij de proefrit, als er nieuwe APK op komt moeten deze vervangen worden, anders komt de vts er niet doorheen.
Tenzij er natuurlijk loodjes missen van de velg, maar dat lijkt me sterk.
Het stationair toerental ligt denk ik aan de stappenmotor, had die van mij dus ook, heeft denk ik te maken dat ze te langs stil staan. Heeft er dan misschien ook mee te maken dat hij uitviel.
Zwarte kap is niet HEEL belangrijk, wel zou ik mij dan afvragen wie er aan gesleuteld heeft, waarom zou je die niet terug zetten of vergeten?
met de regensensor geen idee, inderdaad even laten uitlezen, als daar niks uit komt gewoon op interval zetten, is volgens mij ook geen ramp.
Als alles gemaakt word en een grote beurt en je maakt nog een proefrit en alles is goed en werkt dan denk ik dat je er een hele mooie en goeie auto aan hebt.
Wat heb je trouwens met de prijs kunnen regelen? inruil?
Ik vond deze namelijk wel iets boven de prijs zitten, als je kijkt dat die van mij bijna het zelfde gelopen heeft, mooie 17’ velgen eronder, sport uitlaat maar dan 1000 eurie goedkoper. Natuurlijk is orgineel wel wat waard, maar zoveel??
Ik hoop dat het deze word, dan word het een mooie race naar citromobile
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Bedankt voor het uitgebreide antwoord hier heb ik echt wat aan:d ik ga hem maandag ochtend meteen bellen en hem deze dingen vertellen en als hij alles in orde maakt hebben we een deal:D Want ik heb echt wel een goed gevoel bij de auto!
En kwa prijs ik heb 3000 voor de mijne terug gekregen en ik moest 4000 bij betalen en dan doet hij er een groter beurd en distributieriem bij. Dus ik vind het geen hele slechte deal!
En over citromobile daar moeten we echt mee uitkijken dat we er dan niet letterlijk een race van maken want zo gek kan ik nog wel zijn haha
Edit: De regensensor zou hij dan ook maken maar dat is neit mijn grootste zorg zo heel belangrijk vind ik deze niet maar als hij gemaakt word is het altijd goed toch
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003













Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Het is inderdaad wel een goeie deal, zeker met al het onderhoud wat nog gaat gebeuren aan de vts.
Ik heb laatst nog een race gehad bij een p-meeting van citrosport, met een C4 vts. Met 20 min thuis van eindhoven naar reuver. Het gaat dan wel goed komen, we moeten dan toch rekening houden met de rest van de xsara`s.
Ik heb er in iedergeval alle vetrouwen dat het goed gaat komen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja ik heb er ook wel vertrouwen in eigenlijk hij heeft wel netjes al zijn beurtjes gehad boekjes zijn wel allemaal ingevuld enzo dus dat is altijd wel goed.! En wat deed de xsaar eigenlijk tegenover de C4 VTS was je sneller langszamer of gelijk?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003













Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
ik was iets trager dan de c4, hij had zoizo winterbanden die niet harder mogen dan 210, dus mijn top was op dat moment iets hoger met mijn 230.
En ik weet ook niet hoe hij aan het schakellen is geweest, al reden we even 140 a 150, ik bleef gewoon in z`n 5, ik had eigenlijk terug gemoeten naar z`n 4, denk dat het verschil dan bijna niet te merken is.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nee ok als je trug gaat naar zijn 4 vanaf de 140 dan is hij wel sneller natuurlijk. Ik heb gister zelf niet harder gereden als 140 harder kon ik niet want het was niet echt een goede weg maar goed genoeg voor een testrit.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003













Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
je kunt in z`n 4 door tot de 195 dus ja… was zeker sneller geweest.
Wacht maar totdat je het raam open hebt en de kraan echt een keer open draaid, dat geluid, die snelheid, is echt heerlijk!!!
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat heb ik gister ook wel uitgeprobeerd echt een paar keer vol tot de 7000 toeren doorgegaan maar dat klinkt zo lekker zoon bruut zwaar geluid vergeleken bij de 1.6 echt bijna kippenvel.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
j-wvb schreef:ik was iets trager dan de c4, hij had zoizo winterbanden die niet harder mogen dan 210, dus mijn top was op dat moment iets hoger met mijn 230..
Zucht….jullie zijn volgens mij echt de reden dat er een beginnersrijbewijs bestaat en dat jullie je scheel betalen aan verzekeringspremie. Wat een achterlijk gedoe zeg. Misschien moet je het maar niet meer posten hiero
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Haha tja sommige mensen houden gewoon van hard rijden he. Ik geef op zijn tijd ook wel een keer gas maar rijd normaal gesproken ook 97% van de tijd gewoon normaal.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003