5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
De DSuper van Furrie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2010 05:46 PM
  [ # 61 ]

Die draad moet naar de min-pool van de accu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 24 februari 2010 07:37 PM
  [ # 62 ]

Je kan proberen met een dremel oid het meeste roest aan de binnenzijde te verwijderen. dat heeft bij mij gewerkt.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 februari 2010 01:08 AM
  [ # 63 ]

Het nieuwe stuur zit er in. Ook de accubak en dergelijke zitten weer op z’n plaats.
Hopelijk van het weekend de vleugels er weer op en dan maar eens een stuk gaan rijden.
Ben benieuwd hoe vaak ik het appeltje zal moeten verstellen voordat de dame weer net zo rechtuit gaat als ze deed.
Ook kan ik dan het draaimechanisme voor de verstralers helemaal monteren. Ik heb daar nog een vraag over. In het WPHB heeft men het over een kabelgeleider die op de luchttunnel moet komen. Heeft iemand een fotootje hoe dit er uit ziet? In mijn WPHB is het plaatje dusdanig onduidelijk dat ik dit niet kan zien. Ik denk dat die geleider in het rubber stukje of in de plaats van dit rubber stukje op de luchttunnel moet komen. Het is nummer 17 op het plaatje in hieronder

Afbeelding Bijlagen
Geleider.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 februari 2010 01:16 AM
  [ # 64 ]

Nummer 17 hoort een nylon oogje te zijn waar de kabel doorheen geleid wordt. Aan de rechterkant van de tunnel hoort er ook een te zitten. Verder hoort er tussen deze 2 oogjes een halfdoorzichtige mantel om de kabel heen te zitten, opgesloten door 2 metalen ringetjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 februari 2010 10:49 AM
  [ # 65 ]
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 februari 2010 12:41 AM
  [ # 66 ]

Bedankt pavang, die geleiding mis ik dus helaas nog, het zal ook wel werken zonder vermoed ik.

Vandaag weer wat kunnen doen:
- zekeringkastje vervangen en bedrading/klemmen daar opgefrist
- draad getrokken voor de temperatuurmeter
- dashboard weer dichtgemaakt
- kachelhuis en accubak etc weer gemonteerd (die had ik verwijderd om het stuur te wisselen

Van het weekend hopelijk wat tijd om de nieuwe slangen voor de frisse lucht te monteren in de vleugels en de vleugels weer op de auto te zetten. Verstralermechanisme helemaal plaatsen en de lampen afstellen. Heeft iemand hier een tip voor? In het WPH gebruiken ze een tool, moet toch ook wel kunnen op een vaste afstand van een muur en dan de juiste hoogte (welke is dat op hoeveel meter van de muur?)instellen denk ik?

En dan kan er eindelijk gereden worden. De pekel zal wel weg zijn na de buien van de laatste dagen denk ik Smile

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 februari 2010 12:07 PM
  [ # 67 ]

Om de lampen af te stellen staat er op de clubsite een artikel.
Dit doen ze inderdaad op de muur of een garage deur.

Peter.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 februari 2010 02:14 PM
  [ # 68 ]

Ik ben tijdens het werken aan m’n DS een aluminium stripje/plaatje met een nummer daar in geslagen tegengekomen. Dit zit op de rechtervoorsnep. Links zitten wel de gleufjes waar net zo’n plaatje in kan, maar daar zit bij mij niets. Weet iemand waar dit nummer voor staat?

Afbeelding Bijlagen
Nummer op voorsnep rechts.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 februari 2010 10:16 PM
  [ # 69 ]

Aardig, zo’n zelfde plaatje in wat ik voor het gemak chassisbeige zal noemen zit ook op het pallaschassis, netjes bij het tectyleren uitgespaard zo te zien. Dus ik ben ook wel benieuwd waar dat voor is…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 maart 2010 10:05 PM
  [ # 70 ]

Vandaag eindelijk weer eens een klein stukje gereden. Alles zit weer op z’n plek en het was vanmiddag schitterend weer dus ik kon de verleiding niet weerstaan. Lekker hoor!!! En de nieuwe bollen achter maken een wereld van verschil!
Binnenkort het interieur weer plaatsen zodat we de DS normaal kunnen gebruiken. Dan maar eens op zoek naar een spuiter zoals ik al eerder gemeld heb.

Voordat het interieur er in kan nog wat kleine vraagjes:
- Klopt het dat voor het bevestigen van gordels achter de bevestiging in de hoedenplank een bout en moer plus ringen nodig is??? De andere gaten hebben schroefdraad waar ik de bouten zo in kan draaien namelijk. Het gat in de hoedenplank is echter groter en het materiaal lijkt me wat dun voor schroefdraad.
- Ik ben er ook achter waar de benzinelucht na het tanken vandaan komt. Ik had de plaat die de tank afdicht nog niet vast gezet. Na het tanken vanmiddag rook ik een sterke benzinelucht. Het blijkt dat er benzine lekt rond de vlotter. Is hier een revisie set oid voor? Verkrijgbaar bij de club wellicht? Ik kon niet goed zien of de benzine tussen vlotter en tankwand door komt of dat de vlotter zelf lekt. De schroeven op de vlotter zijn wel wat mishandeld dus daar is al eens aan gerommeld…...

Afbeelding Bijlagen
Vlotter detail.jpgBovenkant tank.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 maart 2010 11:50 PM
  [ # 71 ]

Het ziet er naar uit dat de moeren voor je gordels weggeroest zijn. Onder de gaten in de hoedenplank horen moeren in een kooi te zitten. Over de vlotter: probeer een nieuwe rubberpakking te maken van een rubbersoort die benzinebestendig is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 02 maart 2010 04:20 PM
  [ # 72 ]

Die rubber afdichting voor de vlotter is gewoon in de handel verkrijgbaar. Bij Sassen heet dat een Tankgeberdichtung, kosten 5,50 euro, zie http://www.ds-sassen.de/parts/verga1.htm
Ongetwijfeld ook hier verkrijgbaar.

Ik heb zelf ook meteen de 3 fiber ringetjes vervangen. Die ringetjes zijn echter wat lastiger te vinden.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook