bestuurdersstoel nog verder naar achteren? Iemand tips?
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 03 maart 2010 05:10 PM

Mijn benen zijn lang, ben bijna 2 meter.
De stoel van de picasso laat mij aardig goed zitten. De stoel staat in de uiterste standen, dus naar onder en naar achter.
Graag wil ik nog 2 of 3cm naar achteren kunnen.
Ik heb de hele stoel bekeken van onderen, de rails bekeken. Er valt weinig te behalen.
Extra kantelen wil ik hem niet (ik zag een mogelijkheid). Ooit heb ik een stoel extra laten kantelen met stalen verleng stukjes in het frame.
De gehele stoel, zeg maar het metalen frame waar het op staat, kan maar 1cm naar achteren ivm de carrosserievorm/tapijt. Dus in het onderframe(grijze ronde) andere gaatjes boren is te min.

Het kantelmechanisme voor hoogteverstelling zit ook heel krap, dus weinig/geen winst te behalen.

De rails heeft stops. De verstelbeugel voor de stoel naar achter en voor te schuiven heeft haakjes die in de rails grijpen. Die grijpen net niet helemaal in de achterste sleufjes van de rails als ik me niet vergis.
Er zitten stops op de rails dus. In mijn ogen zijn dat de omgebogen stukjes ijzer die op de onderste rails zitten aan het eind. voor de veiligheid bij een botsing is het misschien niet te adviseren om deze weg te halen. Maar ik voorzie dat als deze stophaakjes weggeslepen worden dat;
de stoel ruim 4cm nog naar achteren op slot te zetten is met de verstelbeugel. Niet te ver want dan glijd de hele stoel eraf denk ik.
Heb ik dat bij het juiste eind of heb ik het verkeerd gezien?

Wie weet een goede tip om net even wat meer naar achteren te kunnen met de stoel?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 03 maart 2010 10:48 PM
  [ # 1 ]

Hou er wel rekening mee dat je airbags hier niet op berekend zijn, evenals de stand van je gordels.

Edit mod: Quote weggehaald, quoten op het laatste bericht is niet nodig en maakt het topic onnodig onoverzichtelijk

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 04 maart 2010 12:04 PM
  [ # 2 ]

Ik heb wel eens in een auto de stoel gedemonteerd, dus de rails helemaal los van de bodem. Op de bodem de gaten benut en hier een strip gemonteerd.
In de strip nieuwe gaten geboord en draad getapt waardoor de rails dus meer naar achteren gemonteerd kon worden.
Ik weet niet hoe het er hier uit ziet maar misschien kan je dat doet.
Het enige wat je krijgt is dat als je strip bv 1 cm dik is dat je stoel ook 1 cm hoger staat.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook