Even Voorstellen
GdV42
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 12-03-2010

Gepost: 12 maart 2010 01:58 PM

Hoi Forumleden,

Ik ben GdV42 en ik ben sinds 21/2 maand samen met mijn vrouw in bezit van een C4 Picasso 1,6 Vti Lumiére. We hebben deze auto gekozen omdat hij erg ruim is, je er hoog in zit en op de achterbank je drie volwaardge zitplaatsen heeft. Hij rijd erg comfortabel en is overladen met opties die het leven aangenaam maken. Maar het is wel wennen als je jarenlang in een ford focus hebt gereden.

De enige tegenvaller tot nu toe is het benzineverbruik. Volgens de fabrieksopgave zou deze auto de volgende verbruigkscijfers hebben:

Stadsverkeer (l/100 km) 10,0
Snelweg (l/100 km) 5,9
Gemiddeld (l/100 km) 7,4


Wel mijn ervaring is het volgende:
Snelweg (l/100 km) 6.3 bij 100 Km per uur maar meestal geeft de digitale meting meer aan!
Gemiddeld (l/100 km) 7,4 Wel op de digitale meter staat dat hij geniddeld 8,6 per 100 Km verbruikt. Ik denk dus dat hij eerder in de richting van 1 op 12 rijd! in plaats van 1 op 14 15.

Op een volle tank rij ik gemiddeld rond de 700 Km en dat vind ik erg tegenvallen. Nu heb ik de auto gekocht toen hij één jaar oud was en 7200 Km op de teller had. Ik vraag mij af wat de ervaringen zijn voor het verbruik bij deze auto en of mijn ervaring bekend in de oren klinkt. En indien dit niet het geval is of er redenen kunnen zijn dat het verbruik hoger is dan de fabrieksopgave.

Ter illustratie de ford focus die ik hiervoor had verbruikte echt excact datgene dat door ford was opgegeven namelijk 7,4 liter/100 Km En de reden om een citroen 1,6 Vti te kopen was ook mede ingegeven doordat de fabrieksopgave van de C4 picasso 1,6 Vti hetzelfde was als de ford focus.

Verder vind ik het een prima auto en de tijd zal verder leren hoe hij dat op de lange termijn doet.

Overigens gelijk een vraag: Deze auto heeft 16 inch lichtmetalen velgen met 215/55 banden. Nu het ik gelezen dat je er ook 205/55 banden onder kan doen (iets smaller) en dat dit erg veel benzine scheelt. Kunnen er smallere banden op de velgen en kan dit onder de C4 Picasso en hebben jullie dit verhaal ook gehoord en , is het waar? Ik kan mij voorstellen dat smallere banden zuiniger rijden en ik moet ook toegeven dat ik voor deze auto de banden ook best wel breed vind, ook in vergelijking met andere auto’s.

Nog even over mij, Ik ben 45, heb een vrouw en twee jongens van 11 en 7, doe aan sport en fotografie en lees graag en ben gek op auto’s poetsen. Ik heb hiervoor ook diverse spullen als een DAP500 DA polisher en artikelen van poorboys, meguiars, collinite en menzerna.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 maart 2010 02:01 PM
  [ # 1 ]

Welkom!


Als ik me niet vergis is het verbruik van een nieuwe auto altijd wat hoger.

Het zakt van zelf (iets)

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook