In het WPH staat dat je bij het uitbouwen van de v-bak een steun moet gebruiken om de motor aan op te hangen.
Is dit persé nodig of kan dit ook op een andere manier?
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Krik onder de voorkant van de motor kan ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De steun uit het WPHB is te huur bij het magazijn.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan door een krik onder de voorzijde van de motor te plaatsen en de motor goed schuin op te krikken. Maar de steun uit het wphb is de mooiste oplossing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan dinsdag maar even naar het magazijn om te steun te halen.
Weet iemand een truc om de opsluitmoer van de nokkenas-poelie los te krijgen?
En heb je voor het losmaken van de handremkabel de speciale tang nodig om de veren samen te knijpen
of zijn hier ook leuke handigheidjes voor?
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die veren kan je indrukken met ligarex of iets dergelijks. Ook kan het met de speciale tang (ook in het magazijn te huur).
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de veren heb je idd een tang. Ik meen dat de club die ook te leen heeft. DriverD?
De nokkenas-moer doe IK met een luchtratel. Heb je die niet, dan even blokkeren en met een vette sleutel of dop los maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die veren heb ik de laatste keer met een paar stevige tie-wraps gedaan (bij gebrek aan fatsoenlijk gereedschap); werkte zeer goed!
Het is voor mij altijd de aardigheid om te proberen het zonder speciaal gereedschap te doen. Vandaar dat ik ook graag
gebruik maak van dit forum. Maar ja aan de ander kant, het magazijn is voor mij wel erg dichtbij.
Nog tips voor de poulie-moer?
Rijden als een Godin in Nederland.
dan even blokkeren
hoe blokkeren?
@Waterman: ook BMW fan?
Rijden als een Godin in Nederland.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pieter Bas schreef:dan even blokkeren
hoe blokkeren?
@Waterman: ook BMW fan?
Ik was niet volledig: je moet de nokkenas-pouly even blokkeren, bv met een grote schroevendraaier. Het kan handig zijn hierbij een hulpje te regelen. Hulpjes zijn meestal wel te vinden en kosten een pils of wat
BMW-fan? zekers. Al 65.000 probleemloze kilometers met een 520i
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, bedankt allen; ik kan weer verder.
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik heb die veren van de handrem nog nooit losgemaakt !!
gewoon de handremklauwen volledig ( nog aan de kabel )
lossen tegen de bak en aan de kant leggen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Het is (helaas) niet alleen om de V-bak uit te bouwen maar de blokjes moet ook vervangen worden ;-(
Rijden als een Godin in Nederland.





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ook dan kan je de methode-Walter gebruiken
Draai de afstelbuoten in de meest ruime stand, trek de blokjes zo ver mogelijk van de schijven af en los de klauwen. Vevolgens kan je de blokjes vervangen.
Aan de linkerkant moet je de dynamo ff uit de weg halen, aan de rechterkant kun je er zo bij. Ik heb het de laatste keer ook op deze manier gedaan.
De eerste keer dat ik het deed heb ik alles los gehaald, ik had toen toch al het stuurhuis eruit dus kon overal bij. Die keer heb ik ook gebruik gemaakt van flinke tye-raps en dat werkt inderdaad. Maar als je tóch al naar het magazijn gaat voor de motorsteun, zou ik het jezelf makkelijk maken en meteen de tang meenemen. Waarom niet?
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…