En kijk, zie hier, ook de winkel voor de Alclad weer gevonden:
http://www.airbrush-services-almere.nl/
Super service. Het wordt direct opgestuurd met factuur, die je na ontvangst betaalt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Hoe kan ik de ventilatieroosters uiterst links en recht demonteren? Is toch net wat makkelijke om de stickers te plakken. En kan ik de twee knopjes van de bediening net daaronder gewoon lostrekken?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
door het dashboard te demonteren.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Als het (3) klokkenhuis toch uit elkaar gaat kunnen ook meteen de bekraste ronde kunststof ‘glaasjes’ voor echt glas worden vervangen. Alleen de middelste en rechter klok. Kostte mij bij de lokale glaskunstshop een tientje per glas.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik denk dat dat af zal hangen van het exacte type. Er zijn verschillende soorten van de klokken van het 3de dash. Het toerenteller"glas” kan bijvoorbeeld een schijf hebben met de groen/rode schaalverdeling. Deze zit bij latere types op de toerenteller achter de wijzer. Die schijf, waar de wijzer achterlangs beweegt, zit met een soort grote aluminium klinknagel vast. Overzetten op glas lijkt met niet eenvoudig. Voor de jongere types lijkt me dit inderdaad geen probleem. Ik denk dat de plastic glaasjes ook prima te polijsten zouden moeten zijn. Ook de km teller is anders. Linker plaatje is uit mijn auto (Dsuper uit ‘69), de rechter is een reserve uit een latere DS
Furrie





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij de typen tussen 1969 en 1973 zit er ook niets aan het “glas” vast, toch?
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik denk dat polijsten prima gaat met koperpoets. Gewoon met een doekje, geen gedoe met apparaten o.i.d. Zo heb ik al meermalen krassen uit kuntstof horlogeglazen gehaald.
Het glas hoeft er dan niet eens uit, de krassen zullen toch alleen maar aan de buitenkant zitten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
@driverd; wellicht dat alleen de eerste series met de klokken als ik heb gemaakt zijn. Ik weet niet wanneer men daar mee gestopt is. Ik heb verschillende klokkenwinkels gehad en gezien, maar nooit zoals die in mijn auto zit. Het lijkt me ook dat de types zonder die extra schijven goedkoper waren om te maken ivm minder (verschillende) onderdelen. Wellicht dat men daarom hier naar is overgestapt.
Furrie

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dit spul is er ook speciaal voor gemaakt:
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Edit mod: Proberen jullie wel een beetje ontopic te blijven heren?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:Bij de typen tussen 1969 en 1973 zit er ook niets aan het “glas” vast, toch?
In ieder geval (tot en met?) bouwjaar ‘71 heeft de toerenteller in het midden zo’n schijf aan het glas vast. Ik vermoed dat dit met de wijzigingen naar schuimen stuur, en inliggende klink is meegewijzigd naar de toerenteller met niets aan het glas.
Volg je hart, gebruik je hoofd.