3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Chroom op dashboard ervaring gezocht
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 maart 2010 12:41 PM
  [ # 31 ]

En kijk, zie hier, ook de winkel voor de Alclad weer gevonden:

http://www.airbrush-services-almere.nl/

Super service. Het wordt direct opgestuurd met factuur, die je na ontvangst betaalt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 27 maart 2010 03:58 PM
  [ # 32 ]

Hoe kan ik de ventilatieroosters uiterst links en recht demonteren? Is toch net wat makkelijke om de stickers te plakken. En kan ik de twee knopjes van de bediening net daaronder gewoon lostrekken?

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 27 maart 2010 08:46 PM
  [ # 33 ]

door het dashboard te demonteren.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 29 maart 2010 02:15 PM
  [ # 34 ]

Als het (3) klokkenhuis toch uit elkaar gaat kunnen ook meteen de bekraste ronde kunststof ‘glaasjes’ voor echt glas worden vervangen. Alleen de middelste en rechter klok. Kostte mij bij de lokale glaskunstshop een tientje per glas.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 maart 2010 03:21 PM
  [ # 35 ]

ik denk dat dat af zal hangen van het exacte type. Er zijn verschillende soorten van de klokken van het 3de dash. Het toerenteller"glas” kan bijvoorbeeld een schijf hebben met de groen/rode schaalverdeling. Deze zit bij latere types op de toerenteller achter de wijzer. Die schijf, waar de wijzer achterlangs beweegt, zit met een soort grote aluminium klinknagel vast. Overzetten op glas lijkt met niet eenvoudig. Voor de jongere types lijkt me dit inderdaad geen probleem. Ik denk dat de plastic glaasjes ook prima te polijsten zouden moeten zijn. Ook de km teller is anders. Linker plaatje is uit mijn auto (Dsuper uit ‘69), de rechter is een reserve uit een latere DS

Furrie

Afbeelding Bijlagen
vroege derde dash.jpglatere 3de dash.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 maart 2010 03:57 PM
  [ # 36 ]

Bij de typen tussen 1969 en 1973 zit er ook niets aan het “glas” vast, toch?

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 maart 2010 04:00 PM
  [ # 37 ]

Ik denk dat polijsten prima gaat met koperpoets. Gewoon met een doekje, geen gedoe met apparaten o.i.d. Zo heb ik al meermalen krassen uit kuntstof horlogeglazen gehaald.
Het glas hoeft er dan niet eens uit, de krassen zullen toch alleen maar aan de buitenkant zitten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 maart 2010 04:05 PM
  [ # 38 ]

@driverd; wellicht dat alleen de eerste series met de klokken als ik heb gemaakt zijn. Ik weet niet wanneer men daar mee gestopt is. Ik heb verschillende klokkenwinkels gehad en gezien, maar nooit zoals die in mijn auto zit. Het lijkt me ook dat de types zonder die extra schijven goedkoper waren om te maken ivm minder (verschillende) onderdelen. Wellicht dat men daarom hier naar is overgestapt.

Furrie

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 maart 2010 04:09 PM
  [ # 39 ]

Dit spul is er ook speciaal voor gemaakt:

http://www.xerapol.nl/

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2010 04:13 PM
  [ # 40 ]

Edit mod: Proberen jullie wel een beetje ontopic te blijven heren?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 maart 2010 05:05 PM
  [ # 41 ]
DriverD schreef:

Bij de typen tussen 1969 en 1973 zit er ook niets aan het “glas” vast, toch?

In ieder geval (tot en met?) bouwjaar ‘71 heeft de toerenteller in het midden zo’n schijf aan het glas vast. Ik vermoed dat dit met de wijzigingen naar schuimen stuur, en inliggende klink is meegewijzigd naar de toerenteller met niets aan het glas.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook