3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
CX 2200 Pallas 1976 update
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2005 04:10 PM
  [ # 31 ]

informeer eens bij citrotech, citroen hydraulique specialisten

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 11 september 2005 04:18 PM
  [ # 32 ]

Thanks for the link.

Mijn autohandelaar heeft alleen koper/nikkel legering ipv staal. Een rol staalleiding zou ik best willen hebben. Iemand een idee waar ik dat kan bestellen? De tool om de leidingen te maken heb ik hier al (en wil zoiets eigenlijk ook kopen).

Waarom eigenlijk? Gebruik zelf ook naar volle tevredenheid koper/nikkel. Nooit geen roestige leiding meer.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 september 2005 04:25 PM
  [ # 33 ]
jeroentje schreef:

Thanks for the link.

Mijn autohandelaar heeft alleen koper/nikkel legering ipv staal. Een rol staalleiding zou ik best willen hebben. Iemand een idee waar ik dat kan bestellen? De tool om de leidingen te maken heb ik hier al (en wil zoiets eigenlijk ook kopen).

Waarom eigenlijk? Gebruik zelf ook naar volle tevredenheid koper/nikkel. Nooit geen roestige leiding meer.

Een hoop mensen geloven er niet in (vooral de plaatselijke CX specialist).

De binnendiameter van nikkel/koper is kleiner dan bij stalen leidingen. Met 80 bar systeemdruk zal de iets hogere weerstand wellicht niet zo veel invloed hebben, als er maar geen vertraging op treedt bij het remmen.

Anders koop ik gewoon het spul bij dat mannetje van me, voor 3,50 euro p/meter…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 11 september 2005 05:01 PM
  [ # 34 ]

Zal wel loslopen. De CX komt net zo rap omhoog als de DS. De CX heeft 3,5 mm leidingen en de DS 4,5 mm. Weet niet of het debiet van de pompen gelijk zijn, maar denk dat dat niet zoveel zal uitmaken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 september 2005 02:52 AM
  [ # 35 ]

Gisteren een goeie koop gehad.

Er wordt een franse bronzen prestige uit ‘81 gesloopt en heb daar wat onderdelen af kunnen halen. Twee koplampen in zeer goede staat (buitenkant is minder mooi maar nul beschadigingen op de reflectorlaag en nergens deuken), de fel begeerde kofferbaksluiting, twee gele mistlampen met bijbehorende rubbere stootomrandingen, een reservewiel met perfecte Michelin winterband, een krik, een dashboardbakje, linker PRV satelliet (voor de interval), complete kofferbakbekleding (nu nog beige) en een Brink trekhaak van een andere auto. Dit alles voor 75 euro.

Ik heb nog een optie op de complete 3 traps automaat, de airco, de centrale deurvergrendeling en de elektrische ruiten achter.

Mijn vragen:

Kan ik gewoon een elektromotor plaatsen ipv de slinger? Anders lukt het denk ik niet vanwege de verlengde portieren van de Prestige.

Zijn alle 4 en vijfbakken uitwisselbaar? Hoe zit het met de ZF automaat, kan ik dat ding op mijn ouwe 2200 schroeven of bestaat dezelfde ellende zoals met de C-matic krukassen?

Hoe demonteer en vervang ik de remaccu? Kreg ut kreng niet los.

Hoe vervang ik de achterveerbollen zonder demontage van de gehele veerpoot?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 23 september 2005 08:08 PM
  [ # 36 ]

*schop*

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 september 2005 11:50 PM
  [ # 37 ]

Gelukkig heb ik het inschrijfformulier van de CX club teruggevonden. Hopelijk zit daar meer kennis.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 september 2005 11:52 PM
  [ # 38 ]

als het goed is kan je de vierbak verwisselen met een 5 bak

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2005 01:14 AM
  [ # 39 ]
Alcyone schreef:

...

Mijn vragen:

....

Hoe demonteer en vervang ik de remaccu? Kreg ut kreng niet los.

Hoe vervang ik de achterveerbollen zonder demontage van de gehele veerpoot?

Remaccu uitzijn geheel uit de wagen halen d.m.v. de spanriem en de drie HDleidingen los te maken deze kunnen vast geroest zitten, in dat geval blaas je ze gloeiend met een brandertje nadat ze dan afgekoeld zijn lukt het wel.
Nadien wel nieuwe rubbertjes monteren.
De bol krijg je van het verdeelblok door deze in de bankschroef te plaatsen en los te kappen met een brede steenbeitel.

De achterveerbollen vervangen in niet moeilijk, je doet dit als volgt:

Zet de wagen op “blokken” voor en achter dan in de laagste stand, voordat je de achterwielen verwijderd hef je deze omhoog met een hefboom tot dat je de wagen iets ziet lichten (dit om de veercilinders leeg te krijgen) even aanhouden om de olie de tijd te geven,je doet dit met beide wielen 1 voor 1.
Dan verwijder je de wielen en de afdekplaten van de schijven, vervolgens maak je de spanband om de veercilinder los en verwijder deze.
Je zet een grote griptang om de veercilinder de tang moet tegen de draairichting van de schroefdraad van de veerbol in steunen tegen een vast punt van het chassis of draagarm.
Vervolgens kap je de veerbol los met een platte steenbeitel,als je ziet dat hij gelost is duw je met de veerbol de veercilinder zover mogelijk ineen.
Je kan hier best een breekijzer tussen de bollekant van de veerbol en zijn steunpunt in het chassis steken en zo wringen om de veercilinder ineen te doen schuiven.
Als dit gebeurt is heb je ruimte om de veercilinder met veerbol langs de veerbol zijde iets uit het chassis te halen zodat je de bol er kan afschroeven.
De nieuwe of gevulde bollen zet je zo hard mogelijk vast met de hand , de rest wijst zich zelf uit.

Succes

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook