laat dat maar terug dichtlassen want je gaat er niet mee door de keuring komen zo vrees ik.
en goed gereedschap is inderdaad het halve werk
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Volgende week wordt er gelast. Ofwel woensdag ofwel zaterdag (blijkbaar). Ga deze week even laten kijken wat het probleem is en dan komt het wel goed
Zal hem dan ook vragen om even een plaatje over dat slijpplekje te lassen en 1 van de ophangpunten van mijn achterbumper te doen. Dan hangt die ook weer recht ( ).
Ondertussen ben ik eens aan het rondkijken naar een +/- 25 jarige BX. Vanaf wanneer kwamen er eigenlijk injecties bij de BX? Want wil géén carburateur.
En zijn de motoren van elke BX in een andere BX te hangen? (vb carbu-motor vervangen door injectie)
Ik ben me maar eens aan het oriënteren (weet dus niet of het überhaupt zo ver gaat komen) omdat het voor mij een pak interessanter zou zijn als ik een belastingsvrije BiX kan rijden. Maar het moet wel haalbaar zijn (als ik bijvoorbeeld 2000,- euro aan aanschaf moet betalen dan kan ik beter met de mijne blijven rijden eigenlijk…).
Ow, morgen (als de auto nog start) ook even langs mijn garagist om een afspraak te maken om (samen) de fuseekogel te vervangen. En dan zou hij, op de kapotte voorraadbol weer goed moeten zijn

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De type 1 met een 1400 motor hebben niet de juiste motorsteunen om een andere motor in te bouwen. Ook hebben die nog een oud subframe. Volgens mij kan dit wel in de type 1 1.6-modellen. Verder heb ik totaal geen problemen met mijn carburateur. De oude types worden steeds prijziger, dus ik denk dat je het beste met je huidige BX kan blijven rijden. Of je moet een buitenkansje tegenkomen.
Mjah, morgen eerst maar eens kijken wat het doet zodra ik probeer te starten en hoe verliefd ik weer wordt als ik in stap en er mee ga rijden (als hij morgen start heb ik sowieso al een tripje gepland woensdag ).
En sowieso weet ik dat ik niet rationeel (in hoeverre ik rationeel ben over die BX) momenteel omdat ik er nog stééds kwaad op ben .
Hopelijk krijg ik snel weer zin in het knutselen en werken aan de auto en dan kijk ik misschien nog wel eens terug op dit moment, maar dan met een grote smile
tenzij je hem als oldtimer inschrijft (maar dan mag je der amper iets mee doen) maakt die 25 jaar oud niks uit, wegentaks blijft dezelfde en verzekering ook.
maakt dus niet uit.
en waarom je absoluut geen carb wil moet je eens uitleggen, ik heb liefst van als de trs 1.9 met carb, goedkope lpg installatie en rijdt beestig goed.
de injecties zijn een pak ingewikkelder (heb der evengoed staan) maar voor dagelijks gebruik hou ik het het liefst zo simpel mogelijk

Totaal aantal Berichten: 158
- Xantia 2.0 HDI break 90+
streetfighter schreef:tenzij je hem als oldtimer inschrijft (maar dan mag je der amper iets mee doen) maakt die 25 jaar oud niks uit, wegentaks blijft dezelfde en verzekering ook.
maakt dus niet uit.
en waarom je absoluut geen carb wil moet je eens uitleggen, ik heb liefst van als de trs 1.9 met carb, goedkope lpg installatie en rijdt beestig goed.
de injecties zijn een pak ingewikkelder (heb der evengoed staan) maar voor dagelijks gebruik hou ik het het liefst zo simpel mogelijk
In Nederland betaal je voor een 25-jarige, of oudere, auto, geen wegenbelasting. Verzekeren kan goedkoper, maar dat is niet altijd even gunstig, omdat je er bijvoorbeeld maar een beperkt aantal kilometers per jaar mee mag rijden. Nou zit Bunny geloof ik Antwerpen; hoe het in België werkt met oldtimers, weet ik niet.
Wat leuk trouwens om eens een positieve uitspraak over de 19 TRS met carb te horen

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gooi schreef:Wat leuk trouwens om eens een positieve uitspraak over de 19 TRS met carb te horen
Maar hij bedoelt waarschijnlijk een handgeschakelde 19 TRS, da’s een andere carb

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
En dat is helaas waar.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
In België betaal je voor een oldtimer sowieso maar 36,- euro belasting per jaar en is de verzekering véél goedkoper…
Maar heb er vandaag mee gereden en op wat gillen van de riem na is alles in orde precies. De riem wordt terug gespand als ik weer terug ben. Want vermoed dat de riem en het wiel wat vettig is…
En ow, ik heb dus NIET in de motorsteun geslepen Heb het even nagekeken en is een plaatje voor de motorsteun dat er achteraf ingelast is
BunnY schreef:En ow, ik heb dus NIET in de motorsteun geslepen
Heb het even nagekeken en is een plaatje voor de motorsteun dat er achteraf ingelast is
Elke BX heeft het zo en het is onderdeel van je motorsteun, dat er nog een plaatje achter zit geeft weer aan hoeveel krachten erop komen

Totaal aantal Berichten: 11895
- Xantia TD SX
Ik kan het me even niet voor de geest halen, met die motorsteun… Plaatje?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zal zo snel mogelijk een plaatje schieten .
Maar ik heb het bekeken en of ik heb serieus scheel gekeken of het is iets heel anders (dat onderdeel zie ik ook bij geen enkel andere BX zitten…)
bunny, waar haal je dat ergens uit?
als oldtimer misschien maar ingeschreven als dagelijks gebruik is je wegentaks enkel afhankelijk van je fiscale pk’s, de leeftijd van de wagen doet er niet toe (de reden waarom ik men 16v niet inschrijv overigens, beetje kostelijk).
je inschrijvingstaks die is wel minder en vast voor wagens van meer dan 15 jaar.
wat de trs betreft, het gaat inderdaad over de handgeschakelde
automaat heb ik enkel nog maar mee gereden in de tzi die ik net heb afgebroken en ik moet zeggen ik was er niet content van.
mits degelijke afstelling zal het wel beter zijn maar dan nog, geef mij maar een handgeschakelde.

Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Ik kom niet zo vaak in je topic maar echt respect voor je doorzettingsvermogen, en ik weet wel bijna zeker dat je geniet van elke meter dat hij/ze *echt* rijdt! Nooit wegdoen!
2CV 1985
Sorry, toch is de regeling zo (of ze moet pas verandert zijn). Elke auto van ouder dan 25 jaar betaald vermindert tarief, dus niet enkel die met O-platen
Maar even ontopic, net weer de eerste 100 probleemloze km’s achter de rug. Voor ik thuis vertrok nog even de riem gespannen en het was genoeg, weer volkomen piep-vrij.
Voor de rest… tsjah, toch maar weer genoten. In elk geval mag hij nu wel een hoop probleemloze kms gaan afleggen, want mijn BX-fonds is écht wel bijna leeg :S
Heb hem ook nog even gewassen vandaag. Bij het tanken kreeg ik de opmerking ‘goh… vroeger blonk hij wel meer hé’. Dus tsjah, wat doe je dan? (me uiteraard eerst verdedigd met ‘maar heb geen tijd om hem te kuisen, moet er voordurend onder liggen ).
En waarschijnlijk dinsdag wordt de fuseekogel linksvoor vervangen. En dan is alles dat op mijn lijstje staat (op de voorraadbol na, maar die zal moeten wachten wegens geen geld meer) gedaan