Derde remlicht
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 21 september 2005 12:44 AM

Ben ik nog niet op dit forum tegengekomen.
Ik denk erover om een derde remlicht op mijn CX te zetten. Rij veel snelweg en moet wel eens remmen (en dan bang zijn voor achteropkomers).
Wie heeft ervaring met zoiets in een CX?
Welk type, welke plek, waar te halen?
Bovenaan de achterruit zit ie volgens mij in het zicht van de achteruitkijkspiegel, dus beter maar op de hoedenplank?

Bij CXtreme in Zeist stond vorig jaar een serie 1 Prestige met twee remlichten op de hoedenplank gemonteerd. Was een optie, zei Jeroen van CXtreme. Nooit eerder gezien.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 september 2005 12:46 AM
  [ # 1 ]

ik zou het niet doen maar als jij het wilt kijk maar eens bij de halford of anwb enz

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 september 2005 11:38 PM
  [ # 2 ]

Ehh ja, hij zit eigenlijk wel in de weg. Maar hij zat er bij mij op, en ik heb ‘m toch maar laten zitten. Ik vind het nl wel een veilig gevoel.
Je kunt je voorstellen dat je de auto’s iets later ziet opdoemen wanneer ze er precies achter zitten. Maar ja, ik heb ook nog een buitenspiegel….
 
 

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 22 september 2005 12:01 PM
  [ # 3 ]

Precies, dat veilige gevoel. Niet dat het de auto fraaier maakt of zo.

En ik weet ook wel dat ze overal te koop zijn in vele soorten en maten. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die dit al gedaan hebben zodat ik niet nog eens al die types hoef te gaan vergelijken op plaatsbaarheid, goede hoek, lengte, leds of geen leds, enz.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 september 2005 01:28 PM
  [ # 4 ]

Ik zou zeggen die ik heb bevalt me prima. Met leds zijn ze wat slanker en heeft toch alleen maar voordelen?



Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 september 2005 01:35 PM
  [ # 5 ]

Denk er aan dat je maar één remlicht boven mag monteren! Twee (zoals je vroeger wel eens zag op de rolbeugels in de desbetreffende types auto’s) mag niet op de weg.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 23 september 2005 03:17 PM
  [ # 6 ]

maar, is het ook origineel leverbaar geweest?

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 23 september 2005 04:04 PM
  [ # 7 ]

Ernst,

als ik het goed zie is je 3e remlicht aan de ruit geplakt. En de lijm laat al voor de helft los Sad

Dat is vaak het probleem. Ooit had ik op een Morris Minor zorgvuldig (zonder luchtbellen en stevig aandrukken) een derde remlicht geplakt, en dat viel er na een half jaar af.

Gebruiken ze daar nou gewoon inferieure lijm voor? Toch dom want het is er voor gemaakt zou ik zo zeggen. Plakken met 2 componentenlijm zal vast helpen maar dan is ie nooit meer demonteerbaar. We moeten die lijm hebben die ze voor voorruitspiegels gebruiken.

Robbie - volgens CXtreme ging het bij die twee remlichten op de hoedenplank van die oude Prestige om een origineel accessoire.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 september 2005 01:39 AM
  [ # 8 ]

Tsja, eerst was het een doorzichtige lijm, maar dit viel eraf idd. Nu heb ik extra sterke dubbelzijdige tape van Tesa voor binnen en dat valt er niet af. Het zit er echter nog geen half jaar op. Afwachten dus.

Dion schreef:

Ernst,

als ik het goed zie is je 3e remlicht aan de ruit geplakt. En de lijm laat al voor de helft los Sad

Dat is vaak het probleem. Ooit had ik op een Morris Minor zorgvuldig (zonder luchtbellen en stevig aandrukken) een derde remlicht geplakt, en dat viel er na een half jaar af.

Gebruiken ze daar nou gewoon inferieure lijm voor? Toch dom want het is er voor gemaakt zou ik zo zeggen. Plakken met 2 componentenlijm zal vast helpen maar dan is ie nooit meer demonteerbaar. We moeten die lijm hebben die ze voor voorruitspiegels gebruiken.

Robbie - volgens CXtreme ging het bij die twee remlichten op de hoedenplank van die oude Prestige om een origineel accessoire.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 september 2005 02:01 AM
  [ # 9 ]

Plakken op een ruit is een lastig werkje, aangezien de ruit nogal wat stemmingswisselingen Wink  heeft…

Veel lijmsoort hebben weinig problemen met kou, echter bij hogere temperaturen (hartje zomer de auto een uurtje in de brandende zon…) of vochtig weer (ernstig beslagen ruiten) is het bij mij in het verleden nog wel eens voorgekomen dat zo’n zorgvuldig geplakt 3e remlicht ineens op 1 oor hing Confused

Mogelijk is er tegenwoordig beter dubbelzijdig plakband op de markt dan een jaar of 10 geleden toen ik regelmatig met het probleem kampte.

De laatste jaren speelt het probleem echter steeds minder, omdat moderne auto’s standaard met een 3e remlicht zijn uitgerust, en veel fabrikanten er reeds bij het ontwerp van achterruit, dakhemel en/of hoekenplank rekening mee houden…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 25 september 2005 01:07 PM
  [ # 10 ]

er is een led-licht op de markt met twee steuntjes aan het einde die je ook kan schroeven in het laatste stukje bekleding van je hemel.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 september 2005 03:04 PM
  [ # 11 ]

klopt,

heb ik ook al eens gehad in een Vento (lang geleden);

resultaat: raamlijst waar het ding door de VW-dealer op geschroeft was, kwam naar beneden Wink


succes ermee Cool

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 september 2005 07:42 PM
  [ # 12 ]

ik wil ook wat proberen, niet origineel (mogelijk wel functioneel), maar wel een idee:

een dikke plank op de hoedenplank, daarin full range achter stereo speakers (serie 2 is matig bedeeld op audiogebied) en er bovenop een derde remlicht. dat remlicht steekt (als enige) dan net uit boven de onderkant van het achterraam. minimaal zichtsverlies dus. ik gebruik een platte 5 lamp achterlicht uit een ongevals auto (renault geloof ik). de speakers belemmeren het zicht niet, zitten achter de hoofdsteunen. dan hoef ik ook geen grote gaten te zagen in de originele hoedenplank voor die speakers (wil ik ook niet)
mijn hoedenplank krijgt een nieuw stofje, als nasleep van laswerk / volledige spuitbeurt.
mijn extra / opbouw hoedenplank (muziek+remlicht) krijgt zelfde stofje erop. eens kijken hoe dat (audiovisueel) lijkt.

ik houd jullie op de hoogte !

Jim

PS overigens heb ik een keer een Hella 3e remlicht gezien, volgde de ronding van het raam, zat bovenaan, 1x21W lamp. ws. soort franse ‘Halfords’ of ‘Brezan’ oplossing, anders hadden we die wel vaker gezien bij het achterkantje van onze dames. de dubbele remlicht optie ken ik niet.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 28 september 2005 08:27 PM
  [ # 13 ]

Een CX heeft erg goed zichtbare remlichten, af fabriek.
Dus vind je dat nou niet jammer van zo’n mooie auto, een derde remlicht?
Ik vind het altijd wat ordinair, zo’n opgeplakt ding. Eerst was het verboden, toen opeens verplicht. Mij maak je niet wijs dat het echt veiliger is hoor, wel irritanter.

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook