Afstandsbediening sleutel?
tgv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-2007

Gepost: 07 april 2010 01:41 PM

Dames, Heren,

Sinds enige tijd ben ik in gevecht verwikkeld met de afstandsbediening op mijn sleutel om mijn Xsara Picasso 2.0HDI uit 2003 te kunnen openen. Alles begon met de welbekende slechte contacten op de sleutel: de rubberen drukknoppen waren slecht aan het worden.
Sinds enige tijd wil de deur nauwelijks nog luisteren naar de afstandsbediening. Heel af en toe gaat de deur nog wel open, maar sluiten ho maar. Ik heb inmiddels de batterij in de sleutel al vervangen, helaas geen verbetering. Voor ik nu verdere stappen ga ondernemen, wil ik proberen om duidelijk te krijgen waar mijn probleem ontstaat: in de sleutel (zendmechaniek defect) dan wel in de ontvanger in de auto. Daarom zoek ik antwoord op een aantal (hopelijk eenvoudige) vragen:
1. Is er een methode om te testen of de sleutel signaal geeft als ik de “Openen” of de “Sluiten” knop op mijn sleutel indruk?
2. Wie kan me vertellen waar de ontvanger voor de deuropener in de auto ergens zit?
3. Is er een methode om de werking van deze ontvanger te testen?

Al vast bedankt voor jullie reacties!
Theo.

Profiel  
 
bambam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 31-07-2009

Gepost: 07 april 2010 10:16 PM
  [ # 1 ]

Ik heb in het verleden problemen gehad met de afstandbediening van mijn C3, toen kon de dealer de werking van de sleutel uitlezen (had daar een apparaatje voor). Uiteindelijk bleek dat ze opnieuw ingeleerd moesten worden, daarna geen problemen meer gehad.

C4 Grand Picasso 1.6 THP EB6V - augustus 2009

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook