Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Afgelopen Zaterdag is de knoop doorgehakt, we hebben een nieuwe auto besteld.
Toen de C5 Tourer op de markt kwam was Moeders gelijk helemaal weg van de auto, ze vond hem vele male mooier als de C4 Picasso.
Voor 3 weken terug kregen we een C5 Tourer mee als leenauto, nadat moeders in gereden had was ze helemaal verkocht. Eigenlijk was het niet het plan om een nieuwe te kopen…
Echter naar onderhandeling kregen we €20.000 voor de huidige auto terug, en ong €1500 korting op een C5 Tourer. Daarnaast nog een afneembare trekhaak erbij gekletst voor €300 ipv €1100.
De C5 Krijg we in de volgende uitvoering:
C5 Tourer
1.6 THP, Handgeschakeld
Exclusive
Blue Bourrasque
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
tja bij mij thuis is moeders het er helemaal niet mee eens
een c5 is een mooie auto vind ik ook
maar omdat ik regelmatig problemen heb met isiasch is het geen prettige wagen om in en uit te stappen
tel daarbij het feit op dat ik 1.96m ben dus dan kan je op je vingers na tellen hoe diegene die achter mij zitten in de klem komen. vandaar de c4 gp voor mij maar die vind ze ook net een mongooltje om te zien
maar iedergeval gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
ik hoop dat ie bevalt.
mooie wagen hoor.
Is die 1600 motor alleen niet wat te licht voor een c5 break en dan ook nog een trekhaak erachter ?

Totaal aantal Berichten: 1806
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gefeliciteerd! Het klinkt als een erg chique auto zeg. De THP schijnt erg lekker te zijn, en de Exclusive-trim maakt het helemaal af. Mijn halfbroer koos een jaar geleden ook voor een C5 Tourer 2.0i automaat als opvolger van zijn C4 GPicasso. Ook vooral omdat hij hem gewoon veel stoerder vond…
Ik vind de C4 GP juist een heel geslaagde MPV. Maar ja, daar zit hem ook de kneep. ‘Voor een MPV’... Een lagere auto zal in heel veel gevallen gewoon veel beter ogen.
@Gompy: De 1.6 THP is een turbomotor, dus je moet hem vergelijken met grotere inhouden. De 1.6 THP is krachtiger dan de oude 2.0i.
2.0i had 143 pk en 200 Nm
1.6 THP heeft 156 pk en 240 Nm.
gompy58 schreef:mooie wagen hoor.
Is die 1600 motor alleen niet wat te licht voor een c5 break en dan ook nog een trekhaak erachter ?
155pk moet toch wel genoeg zijn lijkt me.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

156 Pk is meer dan genoeg.
De C5 Tourer is 6 Kilo zwaarder dan de C4 Picasso en die komt aardig vooruit met 140 PK.
0-100 in 10 sec. snel zat Max. Koppel is al beschikbaar bij 1450 tpm… Ben benieuwt of je hem als Diesel kan rijden.
Overigens moest het van me vriendin een Exclusive worden, want daar zit sfeerverlichting in
Trekhaak word niet heel veel gebruik, af en toe fiets(en) achterop. En ik denk 1/2x per jaar een kar.
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
ah okay…
ik ben denk ik nog een beetje van het slag dat een motor pas een motor is als er minimaal 2 liter inhoud in zit. maar het is dus niet zo dat dit zo’n hoge rpm variant is.
Dan heb je hier ook nog van die mensen die pas over een motor spreken als als er minimaal 6 zuigertjes heen en weer gaan..
overigens, hoe doet zo’n 1.6 thp het op een g3 ?
grappig, de C5 heeft tussen muren een kleinere draaicirkel dan tussen trottoirs. Je zou andersom verwachten.

1.6 THP + Gas gaat (nog) niet samen.
Ben benieuwt naar het verbruik van de Turbo. Ben wel fan van een klein motor met veel vermogen
gefeliciteerd, verheug je maar alleen niet op die sfeer verlchting..
op C5 club heb ik gezien dat de recent uitgeleverde excl uitvoeringen de sfeerverlichting niet meer hebben…
mooie auto, in de juiste kleur!
de THP rijd zalig! vele malen beter als de oude 2.0

Gister opgehaald, wat een heerlijke auto is het.
Meer ervaringen post ik later nog wel eens.

Totaal aantal Berichten: 1815
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Fraai !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82(.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Mooie bak! Gefeliciteerd.
En, zit er sfeerverlichting in?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Wattizziemooi…!
Ik moet nog enkele weken wachten voor de mijne *) geleverd wordt. Moeilijke tijden….
*) ook 1.6 THP, maar Comfort, rood, dezelfde velgen, panoramadak, reservewiel
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

Totaal aantal Berichten: 68
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
gompy58 schreef:mooie wagen hoor.
De C5 Tourer 1.6 THP is recent getest in Autokampioen en het algemene oordeel was dat de 1.6 THP op ALLE gebieden beter tot veel beter is dan de 2.0i die hij vervangt. En nog een stuk zuiniger ook!
L8r, Henk
fiorano schreef:
Gister opgehaald, wat een heerlijke auto is het.
Meer ervaringen post ik later nog wel eens.
Misschien heb ik wat gemist, maar heb je die ervaringen al gepost? Als potentiele koper, ben ik zeer geinteresseerd.
Solon