9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 21 april 2010 03:36 AM
  [ # 121 ]

vandaag weer de achterruit dichtgetimmerd. Ik had nog lamellen liggen (gekregen nota bene!), maar niet alle rubberen blokjes erop -> rubberen mat die onder eloise lag om olie te vangen bleek perfect voor t namaken haha.
Dus lamellen en sierstrips erop. Is maar goed dat ik weer naar rotjeknor moest, kon me niks bedenken dat ik zo zelf kon doen.

Citromobile weer een paar onderdeeltjes regelen, dan kunnen we weer verder. Eens kijken of ik alvast slangen en gescheurde rubberen dingetjes kan vervangen.

Nog steeds er niet uit hoe de benzinemeter aangesloten zit. Afgebroken kabel in de achterbak moet het zijn, maar hoe ik die in de vloer vastmaak? Kan er helemaal niet bij! ideetjes?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Gepost: 21 april 2010 09:57 AM
  [ # 122 ]
Michelangelo schreef:

Nog steeds er niet uit hoe de benzinemeter aangesloten zit. Afgebroken kabel in de achterbak moet het zijn, maar hoe ik die in de vloer vastmaak? Kan er helemaal niet bij! ideetjes?

Die unit die benzine aanzuigt en waarop het stekkertje voor het peil zit aangesloten, zit bovenop de benzinetank zelf. Als dáárvan het stekkertje los is, zal de tank er dus onderuit moeten.  Confused
Als er een trekhaak opzit, is dat een heel lullig klusje. Zoniet, dan kun je onder de mat waar de kofferklep in het slot valt, een bout losdraaien en dan die stalen banden laten zakken waarmee te tank opgehangen is.

Weet je zeker dat het ‘t stekkertje is, niet gewoon het metertje op je dashboard??  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Gijsch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

Gepost: 21 april 2010 11:11 AM
  [ # 123 ]

Ha Michel,

Prachtig om te zien hoe je vooruit gaat met je Eloise.  Ik ben sinds een paar dagen trotse eigenaar van 33-YB-34 (die je lang geleden in je topic aanhaalde). Je zei dat hij een rotte koppeling heeft, maar ik vond ‘m nog aardig schakelen (af en toe een beetje tandenpoetsen van z’n 2 naar z’n 3). Had jij er een testrit in gemaakt toen hij te koop stond? Smile

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 april 2010 05:33 AM
  [ # 124 ]

absoluut zeker dat het niet het metertje is. heb ik toen namelijk vervangen. maar de draad die ik bedoel loopt door de bodem in de achterbak naar beneden. net rechts uit t midden, vlak achter de rugleuningplaat zeg maar. is een half draadje nog maar. en raad eens: met trekhaak!. hoopte dat t simpel zou zijn…

@gijsch kom ik nog ff op terug morgen. weet t niet zeker meer namelijk hehe

Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 mei 2010 02:27 AM
  [ # 125 ]

vandaag even lekker vastgelegd wat ik eigenlijk heb. Gewoon omdat het kan!

de rest staat op de picasa van m’n pa voor nu: http://picasaweb.google.nl/109195587740149384628/109_2404#

enjoy!

Oh en de knipperlichten die soms meebranden: had de alarmlichten even erbij aangedaan, effect proberen te creeren Razz

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 03 mei 2010 12:55 PM
  [ # 126 ]
Michelangelo schreef:

vandaag even lekker vastgelegd wat ik eigenlijk heb. Gewoon omdat het kan!

Prachtige foto zeg!

En net een groot deel van het draadje gelezen, wat een verhaal man. Heel veel succes.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 mei 2010 01:30 PM
  [ # 127 ]
Michelangelo schreef:

absoluut zeker dat het niet het metertje is. heb ik toen namelijk vervangen.

door een zeker werkend exemplaar?  tongue rolleye (ik vraag het maar even… Wink )

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 mei 2010 02:05 AM
  [ # 128 ]

door eentje uit een bij de club gekochte lunule. kan me niet voorstellen dat ze bij de club een niet werkende zomaar meegeven?

Maar goed zelfs al zou die kapot zijn, zit ik nog met het feit dat dat draadje los is. Vanuit de achterbak net achter de achterbank naar beneden, rechts uit het midden. Daar zit de tank onder -> benzinemeter erop dacht ik zo… zelfs met een kapotte meter, moet eerst dat draadje vast. En als dat tank demonteren betekend.. phoe… dan ga ik wel dagteller lezen

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 mei 2010 10:38 PM
  [ # 129 ]

de meeste CX-en hebben een tankvlotter die onder een grote rubberen dop zit (10 cm) in de vloer van de koffer ruimte.  de bekabeling daarvoor gaat iets verder richting het tussenschot door de vloer.
dop er uit, en je kan bij de vlotter + kabel aansluiting.
sommige vroege CX-en hebben die grote dop mogelijk niet….. dan zit je stuk, en moet de tank er onder uit om er bij te kunnen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 juni 2010 03:31 AM
  [ # 130 ]

Nou maar weer eens een update: Ze is afgelopen maandag bij hydraulique geweest en….

Het valt mee!

bijna 3 jaar stilgestaan en nog minder ‘schade’ dan ik dacht. De definitieve lijst voor een APK:
- koplampen vervangen (wie heeft ze liggen??
- fuseekogel
- ashoes
- voorruit
- roest bij voorruit lassen
- remblokjes achter
- silent bloc in de koppeling stuurstang->stuurhuis
- diverse andere dingetjes die niet zo moeilijk zijn

Allang blij dat het qua carrosserie aardig in elkaar steekt en ik met mijn budget waarschijnlijk het wel red. Zolang het natuurlijk met lassen niet mis gaat of met de koplampen of met de… Ach na de APK is er ook nog genoeg, dus eerst maar eens hopen en dit regelen.

naja! We zullen het zien!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 03 juni 2010 09:06 AM
  [ # 131 ]

Haha, effe slikken, maar dan heb je ook wat ! En bij Léontien is de Douvrin in fan-handen !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 10:30 AM
  [ # 132 ]

Potjandozie, wat een histoire, maar en genot om te zien dat er toch telkens weer ridders opduiken die dit soort jonkvrouwen van de draak die autosloop heet weten te redden en ze weer met geduld en liefde proberen te herstellen…

Ik hoop dat mijn Collette snel eens kennis kan maken met Eloise

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 juni 2010 01:46 PM
  [ # 133 ]

hydraulique zal toch wel een paar koplampen hebben liggen denk ik ?
die liggen overal wel.
je kan ook gewone/enkele H4 koplampen (met ondersluiting) plaatsen.
desnoods leen je een paar goede voor de APK,als je zelf specifieke wil (zoals die Marchal met extra verstralers).

ik heb nog wel wat aan gebruikte en nieuwe liggen…......  kijk maar wat je wil.

kon je nu wel of niet bij de tankvlotter achter via een grote dop ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 juni 2010 03:16 PM
  [ # 134 ]

jah hydraulique heeft deze alleen niet liggen. te schaars… En gewone lampen is een optie, die heeft leontien wel. Maarja dan zit ik weer met m’n originaliteit in de knoop hehe.
Voor de apk tijdelijk monteren is wel een goede optie, maar uiteindelijk moeten dan toch permanente lampen gevonden worden. Als dat zo uitkomt laat ik leontien de hare erin zetten, dat ik ze nog kan terugruilen mochten er originele boven water komen. Overigens is een nieuwe rechter lamp wel gevonden in breda, nu alleen links nog!

Tankvlotter: geen grote dop te bekennen, dus dat zal wel wel op z’n citroën’s onmogelijk gebouwd zijn. Echter dat is niet bepaald van grote prioriteit. Kan altijd wel een keer als het zonnig is bij iemand die er verstand van heeft. Kan ik dan gelijk ook de tank schoonmaken als ie er toch onderuit moet. dagteller doet het gelukkig wel

@MonsieurGrat ze heeft ook zin om colette te ontmoeten hoor:D Als je zondag in omgeving Tiel bent kan dat Wink

Enne een vraag: leontien kon eigenlijk niet zo veel met dat silent bloc wat tussen de stuurstang en het stuurhuis zit (behalve zelf maken oid). Er zit speling op, dus het moet vervangen worden, maar dit onderdeel schijnt voor een diravi-loze CX niet te krijgen te zijn. Iemand enig idee?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 juni 2010 03:51 PM
  [ # 135 ]

Citroville geen koplampen meer?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook