Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
tankvlotter is alleen bij een s2 met een dop in de koffer te bereiken. Bij s1 moet je de tank laten zakken. Dan kom je al snel met het punt dat dan ook de slangen eraf moeten, want anders kun je er nog niet bij. Bij serie 1 zit de massa draad van de vlotter met een gaar en corosie gevoelig schroefje in de bevestigingsbeugel van de tankriem onder de kofferbak.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Haha, effe slikken, maar dan heb je ook wat ! En bij Léontien is de Douvrin in fan-handen !
Douvrin-fan ja! Maar Eloise wordt nog aangedreven door een ouderwetse “2000” hè.
En…. die koplampen zijn dus erg zeldzaam, ze hebben een aparate lamp voor het grootlicht, Die hebben wij helaas niet. Ik kan zoals Michel al zei, alleen aan een nieuwe(!) rechter komen, maar geen linker, helaas. Dus wie oh wie??
Dito voor het non-Diravi silent bloc mensen !
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
tja ik zal inderdaad eens rondbellen naar een paar tenten en garages morgen. (had jij dat ook nog gedaan leo?)
Kan ondertussen iemand mij een lol doen en kijken of mijn lampen op de lijst staan bij de club? Ik kan uiteraard wel de lijst inzien, maar geen enkel idee welke lampen welk type zijn…
Koplamp R “CIBIER” Met apparte verstraler
Koplamp L H4 Valeo 10/86>
Koplamp L met hor. Verstraler
Koplamp L met hor. Verstraler
Koplamp R “CIBIER” Met apparte verstraler
Koplamp L oud type 3 aansluitingen
Koplamp L “CIBIER” serie 1 >82
Koplamp L “CIBIER” serie 1 >82
Koplamp R “CIBIER” serie 1 >82
Koplamp R “CIBIER” serie 1 >82
Koplamp R “CIBIER” geel ~apparte verstraler
Koplamp L” marchal H4
Koplamp R Marchal H4
Koplamp R “MARCHAL” h4f
Koplamp R met hor. Verstraler
Koplamp R H4 “CIBIER” 6/82>
Koplamp Rechts voor type 1 >6-82 CIBIE appart stadslicht
Koplamp Rechts voor type 1 >6-82 CIBIE appart stadslicht
Koplamp R “CIBIER” geel ~apparte verstraler
Die rode zijn het denk ik niet, maar de rest is me een raadsel.
en ja: die slient-bloc… iemand?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de “Koplamp L met hor. Verstraler” zou ‘t kunnen zijn.
dan moet ‘t toch een Marchal Amplilux zijn ?? (staat op ‘t glas in de hoek onderaan)
Cibie had een vergelijkbare luxe versie (staat dan dus geen Amplilux op ‘t glas).
en dan heb je van die 2 ook nog de Franse versie met een gele glasbal geintegreerd in de verstraler.
die rechter in Breda, is dat een met of zonder gele verstraler ?
hier een setje bij de buren. maar die vraagprijs is niet reeel.
mbt je silentblock - ideetje, diravi inbouwen .... ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
en wat als je een setje 2e hands van leboncoin scoort zoals dezeof deze? ze zijn allebei met die ondersluiting die je nodig hebt, maar de details over reflectoren ed heb ik geen idee van. Maar ja, als je er twee hebt, heb je daar ook geen last van. Alleen weet je nog niet hoeveel roest er in de lamp zit..

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
yke schreef:leboncoin deze? ..
die 2e is de Cibie uitvoering. die heeft een rubberen dop ter afsluiting van de extra H2 verstraler.
en die zit iets schuin onder de duplo lamp. bij de Marchal (Amplilux) versie zit die er recht onder met een iets andere afsluiting.
het belangrijkste is inderdaad de reflector…... die zijn vaak minder….. en ik geloof dat de TS goede reflectoren nodig heeft voor de APK. dat setje is anders niet duur.
reken op 20 euro verzendkosten per lamp vanuit Fr. dan maar hopen dat ze goed ingepakt worden.
ik heb wel eens een doos met glasscherven binnengekregen vanuit Fr.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Een bezoekje aan Leerdam wellicht ? Tien tegen één dat Beau wel een setje juiste lampen heeft liggen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
yke schreef:
dit zijn 2 compleet verschillende. wel oude serie 1 met onderaansluiting. dat wel.
en die ene heeft al geen functionele reflector meer…...

tja op foto’s is het altijd lastiger te zien dan gedacht, maar voor dit soort prijzen kan ik nog eens een koopje binnenhalen tov nederland.
Ik weet dat de mijne inderdaad een rubberen dop hebben voor de afsluiting van het grootlicht en het inderdaad H2 moet zijn.
EDIT: Ik hoor net dat het een CIBIE lamp moet zijn. Met dus zo’n rubberen dop achterop. Het lijkt me dat het deze zijn: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/76849593.htm?ca=17_s Ik kan alleen niet zien hoe de staat van binnen is. voor dat geld zou het een mooie deal zijn.
Iemand die in t frans kan informeren voor mij? Zo goed ben ik in t frans echt niet!
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dus nog even kijken naar een bijpassende Cibie dus.
er zijn ook aparte vroege serie 1 ondersluiters, met naast de hoofdlamp een extra stadslicht, zoals hier.
grappig he? ik heb ze maar een paar keer aangeboden zien worden, steeds in Italie…..... verplicht of zo ?

nou hij is weer lekker..
wilde haar even omhoog zetten, sleutel erin, contact, en toen… niks. helemaal niks. geen klik, geen startmotor… wel 12,5 volt op de accu en de moto draait als ze in de versnelling heen en weer wordt geduwd. wat kan dit zijn? startmotor ineens stuk? dat zou heel vreemd zijn, aangezien maandag alls nog prima was.
wat mis ik? Oh en als het de startmotor is: waar zit die dan op een 2000?

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Stekkertje losgeschoten?
Volg de dikke kabel vanaf de startmotor. Ergens komt daar een (geel) draadje uit met meestal een rood stekkertje. Dit zit geklikt aan een draad die de bundel ingaat, naar ‘t contactslot.
Kan zijn losgeschoten en lijkt me het meest waarschijnlijk.
Startmotor (of startrelais) kan overigens best spontaan overlijden, maar eerst dat stekkertje even checken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bij mijn serie 1 (2400i) zit er een startrelais boven de accu, met dus een gezellig stekkerje vanaf de kant van de accu wat gaar was.
check dus inderdaad de draden van/naar de startmotor.

los stekkertje.. grmbl…
ja dat was het inderdaad. af en toe voel ik me blond. Nu die achterschijven bijbeunen!
Beide enorm bedankt!