Timing Picasso
jan k
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-2005

Gepost: 30 september 2005 07:46 PM

wie kan mij uitleggen dat als je bij een 1.8 xsara picasso motor 2003 de krukas op teken zet de zuiger 1 e cyl niet in bdp staat maar ver ervoor

[edit Bogaard] onderwerp aangepast.[\edit]

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 september 2005 09:26 PM
  [ # 1 ]

Ha wat wil je precies weten, cq doen? Dat teken staat er als hulpje voor het vervangen van de distributie snaar.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 september 2005 09:32 PM
  [ # 2 ]
oldenhage schreef:

Ha wat wil je precies weten, cq doen? Dat teken staat er als hulpje voor het vervangen van de distributie snaar.

Als ie het zelfde probleem heeft als bij Xantia poelies is het wel veklaarbaar. DAar schijnt soms de buitenkant van de poelie te kunnen verdraaien t.ov. de binnenkant.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 september 2005 09:32 PM
  [ # 3 ]

Je timing gaat dus met een sensor….

 

Profiel  
 
jan k
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-2005

Gepost: 30 september 2005 11:54 PM
  [ # 4 ]

er zijn geen problemen met de motor maar normaal als de krukas en nokkenassen op teken staan staat de 1e cyl in bdp maar bij deze niet

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 01 oktober 2005 12:05 AM
  [ # 5 ]

Dat was bij mijn BX-16V ook al zo, als alles op merkteken staat dan staan de zuigers op halverwege. Ik denk dat dat bij jouw dus ook het geval is. Dat was voor mij ook heel even vreemd, want ik ben ook gewend dat als alles op tijd staat dat dan cil 1 in BDP staat, maar dat schijnt normaal tezijn bij diverse moteren ( volgens mij de XU motoren).

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 01 oktober 2005 12:05 AM
  [ # 6 ]

daar kan je lang niet altijd van uit gaan, er wordt een punt bepaald waarbij je het makkelijkst de snaar kunt vervangen. Op een BDP kan de motor snel doorschieten, nu wordt er een punt gekozen, dat als de krukas verdraaid, de zuigers niet meteen de kleppen raken.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 01 oktober 2005 12:11 AM
  [ # 7 ]

Ik vond deze manier wel veiliger voor wat betreft het vervangen van de distributie, alleen ik was het tot voor kort nog niet tegen gekomen omdat ik het bij “de createur” waar ik dagelijks werk deze manier niet hebben, en dus altijd tegen het punt van net wel of net niet doorschieten zitten.
Tenzij je de motor altijd vastzet met het vervangen van de riem.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
jan k
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-09-2005

Gepost: 01 oktober 2005 04:52 PM
  [ # 8 ]

alvast bedanktvoor de informatie en dennis jij vond het ook vreemd dat de zuiger halveerwege de cyl stond maar het hoort zo nieuwere motoren ik ben nog van de oude stempel   bedankt allemaal   gr jan

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook