Voorstellen moet ook gebeuren
Rdaalwil
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 26 april 2010 11:13 AM

Hallo allemaal,

Mijn naam is Willem en woonachtig in het mooie Noord-Brabant!
Ik heb net een maand mijn rijbewijs maar ben al sinds jaar en dag helemaal gek op auto’s. Maar dan vooral van het merk Citroën. En dat kan natuurlijk niet anders, omdat mijn opa al sinds begin jaren ‘60 Citroën rijdt! En dat is overgeslagen naar de volgende generaties.

Nu hebben we thuis alweer de 15de Citroën en dat is een C5 uit 2008. En dat is alweer onze vierde C5!! Heerlijke auto om mee te rijden.

Nu ben ik op zoek naar een leuke auto voor mezelf. Maar weet nog niet welke. Zit enorm te twijfelen voor een Xantia, BX of ook een C5. Hopelijk kan ik via deze forum veel informatie krijgen.

M.v.g.

Rdaalwil

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 26 april 2010 12:17 PM
  [ # 1 ]

Als je zelf aan je auto wil werken dan is/kan een BX een goedkope optie (zijn). Goedkoop in aanschaf, goedkope onderdelen en eenvoudig zelf veel aan te doen.

De C5 is meteen een pak duurder in aanschaf en geeft, naar het schijn, toch niet hetzelfde comfort als een BX.

De Xantia zit er dan weer tussen me dunkt. Is precies wel een pak betrouwbaarder dan een BX als ik het forum zo lees.

Vooral goed inlezen, veel vragen stellen en rustig tewerk gaan. Niet overhaast een auto kopen en dan komt het wel goed Smile

Maar vooral natuurlijk: welkom

Profiel  
 
Rdaalwil
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 26 april 2010 12:21 PM
  [ # 2 ]

Oké, dan kijk ik in de hoek van een BX en een Xantia. Wij hebben beide auto’s gehad. Dus weet ongeveer hoe ze aanvoelen.
Ik heb geen haast om een auto te kopen, maar zou het natuurlijk wel super vinden om er 1 te bezitten. Maar eerst goed rond kijken want snelle aankopen doe ik nooit.

Maar bedankt voor je reactie Very Happy

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 april 2010 12:28 PM
  [ # 3 ]

Welkom Willem!

Veel plezier hier en succes met je zoektocht naar een passende voiture. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook