5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Opbouwen DS
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 19 februari 2010 08:36 PM
  [ # 61 ]

Bedankt Goddess’71.
Ondertussen ben ik weer terug uit Polen.
Vooral de heenweg was wel een avontuur. Ik heb er wat foto´s van dus oordeel zelf zou ik zeggen Smile Uiteindelijk zijn we allemaal heelhuids aangekomen en maandag brachtten ik en Mariusz het chassis met alles erbij (m’n hele hebben en houden) naar de garage. Toen begreep ik pas echt hoe Rock & Roll de reis was geweest. Geen rijden met die combinatie!

De rechterhand van garagehouder spreekt wel aardig engels dus we kwamen er wel uit. Ik heb de laatste editie van het onze id/ds clubblad overhandigd om te kijken hoe het eruit hoort te zien en om ook een beetje duidelijk te maken dat ik geen peppi en kokkie wagen terug wil. Ook heb ik nog gezegd dat we meer dan 3000 leden hebben, klopt wel aardig geloof ik?  Er is weer wat extra’s bijgekomen. Ze gaan ook de bumpers, wieldoppen en knipperlicht-toeters opnieuw verchromen. Tja, als je dan toch bezig ben Cool Hij gaat me zo nu en dan op de hoogte houden van de ontwikkelingen met foto’s e.d. Ze raden me wel aan om eerst te komen kijken of ik tevreden ben voor ze alles terugsturen.
Tegen die tijd maar even kijken of ik ergens een lift kan scoren want het kost weer aan alle kanten Wink

Mijn medewerker Mariusz zei later dat hij stiekem dacht dat als ze het hele zootje zouden zien dat ze er niet aan wilden beginnen. De plaatwerker die het klusje gaat doen en de baas zelf zeiden dat het hun juist meeviel en dat het helemaal goed gaat komen, tja wat moet je anders zeggen? Ik had er niet direct veel vertrouwen in..

Maar gelukkig, de vader van Mariusz en mijn zwager kennen de garage. Ze gaan tussendoor een paar keer kijken en denken dat ik me geen zorgen hoef te maken. Het enige waar ik me nog zorgen om maak is het vervoer terug. We gaan een soort zelfrijdende ambulance lenen dus dat zal vast stukken beter gaan als de heenreis. De terugreis zal het chassis met het plaatwerk en het dak in gemonteerde toestand terugkomen.

Enkele foto´s van http://nsmakman.mijnalbums.nl/





Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2010 08:58 PM
  [ # 62 ]

Bumpers e.d. verchromen? Waarom? Die zijn van RVS, dat kan je prachtig laten glimmen door polijsten!
Verder respect voor je durf. Alleen lijkt me de trekauto voor de tandemasser wat onderbemeten?

Citroen!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 19 februari 2010 09:14 PM
  [ # 63 ]

Mooi verhaal, ik ben ook benieuwd naar de voortgang en de afloop en met mij denk ik ook de 3000 leden van de club. Nu je toch al reclame voor ons blad hebt gemaakt daar, mag ik je bij deze uitnodigen om ook een verhaal voor La Bombe Citroen te schrijven als de tijd er rijp voor is?

groetjes, boeman
namens redactie La Bombe Citroen

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 19 februari 2010 09:21 PM
  [ # 64 ]

Dat leek mij inderdaad ook wat onderbemeten.. Zou het effect niet een beetje hetzelfde zijn bij polijsten ipv verchromen?

Bedankt voor de uitnodiging Boeman, lijkt me erg leuk. Dan maak ik misschien ook nog wat reclame voor hun in het oosten, of niet natuurlijk:)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2010 09:40 PM
  [ # 65 ]

Van verchromen kan iets prachtig glanzen, maar als je RVS polijst glanst het ook heel behoorlijk.

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 20 februari 2010 10:18 AM
  [ # 66 ]

Een mooi verhaal Smakman. Smile
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat is,Polen staan wel bekend om hun werklust.
Hoe gaan ze je chassis behandelenen, en nemen ze je plaatwerk ook mee?

Veel succes Peter.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 20 februari 2010 04:12 PM
  [ # 67 ]

Ik ga het nog even overwegen DriverD, polijsten en verchromen is beide mooi natuurlijk..

Voor ik het chassis naar Polen bracht dacht ik dat ik een soort behandeling moest vinden die het beste was. Dat ik dan ging zeggen dat ik het op die manier wilde hebben, met middel zus en zo etc. Ik kwam er al snel achter dat het geen één-twee-drie´tje is. Bovendien is het dan nog maar of ze die middelen kennen.. ik heb helaas weinig verstand van anti-roest behandelingen.

Al vrij snel heb ik besloten om af te wachten voor ik daar was en het er dan met hun over te hebben. Misschien hebben werken ze daar nog wel met oude wondermiddeltjes die hier allang verboden zijn.. We hebben het er wel over gehad maar weet niet meer precies hoe het allemaal heet!  Neutral Wel dat het erg goed werkt volgens de experts, natuurlijk Wink

Er zijn natuurlijk heel veel behandelingen die je kunt geven en ook vast 100 manieren die allemaal het beste zijn. Ik ga het van de week wel navragen want ik wil het ook nog even weten. Dus Peter, bedankt voor de herinnering Smile

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 11 april 2010 03:28 PM
  [ # 68 ]

Kleine update:

Ze hebben tussendoor een paar weken andere dingen gedaan dan aan het chassis werken. De communicatie gaat erg moeizaam. Ze houden niet zo e-mailen, foto’s sturen etc. Inmiddels heb ik een aantal foto´s ontvangen. Deze zijn van een week of 2 geleden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=6KSZB8OM

Het antwoord op de vraag welke middelen gebruikt worden op het chassis en de panelen:

Hello!

Sorry, I couldn´t reply, because I was on business trip.
To car’s frame we use “Wosk do profile zamkniętych” and “Środek do ochrony podwozia baranek 2000” from Berner Company. I don’t know how write on english, but I can show You web site company which make chemicals which we use to Your car: http://shop.berner.eu/berner/de/start

About doors and other things I will tell You everything once I get some information form painter.

I add some photos.
If You have any questions, write it pleas.

Best regards

Zbyszek

Gelukkig zijn er daar een paar mensen die ik ken en die kijken af en toe.
Het gaat goed maar de staat van het chassis blijkt minder dan verwacht dus het duurt ook allemaal wat langer. Zulks valt altijd tegen.. Als het meezit gaat alles komende week naar de spuiter en is het klaar.

Gr. Nick

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 april 2010 09:08 PM
  [ # 69 ]

Kleine update: ik heb weer een paar schaarse foto’s weten te bemachtigen uit een werkplaats in Polen waar mijn chassis en plaatwerk zich nu bevinden. Deze zijn ook alweer oud. Het chassis schijnt nu zelfs klaar te zijn. Ik ben erg benieuwd







Gr. Nick

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 april 2010 09:49 PM
  [ # 70 ]

Blijft spannend Smile

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 april 2010 10:12 PM
  [ # 71 ]

Blijft inderdaad spannend. Zal mijn keus niet zijn zover weg dat je niet even kijken kan hoe het ermee is.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 april 2010 11:30 PM
  [ # 72 ]

Het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat ik nog goed slaap Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 april 2010 12:13 AM
  [ # 73 ]

Hé Nick

Mooi project!
Welke werkzaamheden laat je allemaal in Polen doen?
Ontlakken c.q. stralen, laswerk, verzinken???
Over welke kosten heb je ‘t dan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 27 april 2010 12:42 AM
  [ # 74 ]

Hee René,

Het echte project moet voor mij nog beginnen! Straks als het chassis met al het plaatwerk terug is ga ik de auto weer in elkaar zetten.. Ik laat het chassis opknappen met al het plaatwerk erbij, chassis is gestraald, plaatwerk ontlakken en alles strak maken en spuiten.. Verzinken gaat niet door. Dat schijnt toch wel een afrader te zijn. Over welke kosten ik het precies heb weet ik nog niet, dat kan ik uiteindelijk wel PB´en.

Als ik af en toe bij je langs rijdt zie ik nog wel wat auto´s staan die ook nog niet helemaal klaar zijn;-) Als de mijne terug is (ik hoop eind volgende week) zou je eens kunnen komen kijken, misschien is het wat.

Gr. Nick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9568
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2010 09:24 PM
  [ # 75 ]

Hé Nick

Al “post” uit Polen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook