2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Achteraf plaatsen reservewiel
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2010 09:40 PM
  [ # 16 ]
Visa GTI 115 schreef:

Dat spuitbusje zal je dan echt niet redden.

Waarom niet, daar is het toch voor?

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 21 april 2010 10:24 PM
  [ # 17 ]

Hi arjan, als je 100 m op een lekke band hebt gereden is je canvas totaal aan flarden.
dan helpt echt geen spuitbusje meer.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2010 10:31 PM
  [ # 18 ]

Hmm… fijn om te weten.
Meestal heb ik het reserve wiel wel in de achterbak liggen, maar het zou voor kunnen komen dat die een keer thuis blijft.

Nou ja, gelukkig heb ik in de praktijk tot nu toe alleen mee gemaakt dat de band was leeg gelopen bij terwijl de auto stil stond. Meestal een spijker of een schroef erin gereden…

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 23 april 2010 10:27 AM
  [ # 19 ]
cornelus079 schreef:

Het kost dan heel veel geld om geholpen te worden.

Niet alleen veel geld, maar ook veel tijd. Geld is geen issue hier, omdat de leasemaatschappij deze kosten voor haar rekening zal nemen. Die 400 euro zou ik uit mijn eigen zak moeten betalen en voor die ene keer per jaar dat ik privé naar het buitenland rijd en een auto die nog max 2 jaar mee moet wegen de kosten niet op tegen de baten.

cornelus079 schreef:

Hulpverlenings organisaties zoals de ANWB, 24 uurs hulpdiensten van verzekeringen en anderen gaan er vanuit dat je altijd met eigen middelen weg moet komen.

Is dat zo? Het lijkt me dat dit geen regel is, maar meer een veronderstelling. Reparatie met een spuitbus en compressor is toch meer een pleister die snel gerepareerd moet worden. De kans op een klapband met 130 op de peage is toch wel degelijk aanwezig en ik heb zo het gevoel dat de spuitbus niet gaat helpen in dit geval. Met een reservewiel ben je na een half uur weer op weg.

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 27 april 2010 10:31 PM
  [ # 20 ]

Afgelopen vrijdag viel de Kampeer en Caravan Kampioen van de ANWB in de bus en daarin was de uitverkiezing van de trekauto van het jaar het belnagrijkste artikel. Hierin werd ook aandacht geschonken aan het tegenwoordig steeds meer ontbreken van een goed reserviel en de levering van een spuitbus en kompressor.
Belangrijk voor hier was de opmerking dat bij een gat van 4 mmhet spuitbusje nmiet meer helpt en het spul gewoon door het gat wegloopt. Een goede spijker is dus al dik genoeg.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 april 2010 10:34 PM
  [ # 21 ]

Als je een spijker gewoon laat zitten kan je de band weer oppompen en verder rijden. (al raad ik niet aan er veel mee te rijden)

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik dacht dat een band gewoon zacht was, dan even pompen. 2 dagen later weer zacht, dan ga je wat verder kijken en blijkt er een spijker of schroef in te zitten.

Ik haal ze er nooit uit, want dan weten ze het gat ook direct te vinden zodat de band snel gemaakt kan worden Smile

Profiel  
 
warmond
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 12-04-2010

Gepost: 28 april 2010 01:36 PM
  [ # 22 ]

Ligt er eigenlijk wel een “krik” in de picasso?, koop je er uit voorzorg een reservewiel bij ( evt achteraf) kan je nog niets zonder krik

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 28 april 2010 01:51 PM
  [ # 23 ]

In mijn auto (model 2008) zitten bij de 2e zitrij twee vakjes in de vloer verzonken. In de linker ligt de compressor en de spuitbus. In de rechter, keurig in een bakje tegen het rammelen, het sleepoog en de krik.

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 29 april 2010 04:23 PM
  [ # 24 ]
Sparks schreef:

In de linker ligt de compressor en de spuitbus.

Ik kreeg een losse spuitbus, wel in het vak de krik etc.

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 01 mei 2010 11:03 PM
  [ # 25 ]

Ik heb een tijdje geleden de zelfde vraag gesteld en ik kan je nu een goed antwoord geven want ik heb zelf zo een mechaniek + wiel geplaatst. Eerst onderdelen lijn kosten 250 ex btw.

Autohandel Smet Gebrs NV


Adres Krekel 4a
Pc Woonplaats 9140 Temse (Belgie) 
Telefoon 0032-37710405
Info Open van Ma tot vr van 9tot 12 en van 13u30 tot 18u IBAN BE21293027668903 BIC GEBABEBB MET DE FEESTDAGEN ENKEL OPEN OP 28 EN 29/12


RESERVEWIEL + MECHANIEK Prijs  
OPMERKING 250 euro

Maar ben toch naar de Citroen dealer gegaan want ik moest er dan zo een 400Km voor rijden!
Totaal bij de dealer band velg en mechaniek + verlengstangetje 253 euro,(het is een thuiskomer max 80km/h)
Met 4 moertjes zit het mechaniek er zo onder. Max 20 min werk.
Ook ik ben er nu meer gerust op dat ik me zelf kan redden waar ik ook sta!

Grtz Frans

Afbeelding Bijlagen
mechaniek.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 02 mei 2010 11:54 AM
  [ # 26 ]

Dit is nuttige informatie.
Het is dus hetzelfde mechhaniek als onder 5 persoons picasso ligt. Waarom geen gewone band gekozen en een thuiskomer genomen?
te groot, duur, onmogelijk? Laat het eens weten.
Groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 02 mei 2010 01:32 PM
  [ # 27 ]

Het is het zelfde mechaniek, de draad-einde zitten al gelast onder je auto (kijk maar eens onder je auto). Je kan het mechniek er zo op schuiven 4 ringetjes en 4 moertjes en klaar. Waarom een thuiskomer dit heeft alleen maar te maken met de hoogte. Met een thuiskomer heb je de zelfde hoogte als je knalpot van je uitlaat!(je ziet je band ook niet vanachteren zitten) Er staat ook in de gebruiksaanwijzing waneer je je lekke band terug plaatst je rekening moet houden met de bodem hoogte! Zeker als je 215 als band breedte hebt. Als je niets in je achterbak hebt gooi je hem daar natuurlijk in(dat spreekt voor zich) Grtz Frans Suc6

Profiel  
 
GrndPicassoo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-2010

Gepost: 14 juni 2010 09:50 PM
  [ # 28 ]

hallo iedereeen,


even bij mijn dealer geweest om ook even te vragen hoe duur zo extra wiel onder de auto te hebben en kost niet zo gek duur meer.
ik heb zelf een C4GP 1.6VTI Ligne busniss en met montage kost het mij €104.32 euro kost het exclusief band en de band zelf kost het 74.00 euro dus komt het op neer ongeveer 180 euro meer afgerond.

ik heb al een afspraak voor het erop te monteren maar koop geen band erbij zet gewoon 1 van mijn winterbanden eronder als ik op vakantie ga en tussentijds een thuiskomer.

mechaniek=88.16 euro 00007603Q5
band=74.39       00005401Q6   (dit zijn de artikelnummers)
monteren=50 euro   9999999999

dus rond 210 euro maar als je dus de band niet neemt heb je zo een mechaniek onder de auto voor 135 euro (tenzij je een reserve wiel hebt)


groeten,

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 15 juni 2010 12:01 PM
  [ # 29 ]

Wie is jouw dealer? Wel een groot prijsverschil…...

Profiel  
 
GrndPicassoo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-2010

Gepost: 15 juni 2010 05:22 PM
  [ # 30 ]
Sparks schreef:

Wie is jouw dealer? Wel een groot prijsverschil…...

Dealer is citroen amsterdam stadionplein.

ik ga hem kopen en monteer het gewoon zelf is niet zo moeilijk met handleiding.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook