







Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Bedankt jantje1948!





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Oh, bijna vergeten; kijk of de bussen zonder pakking iets onder het pasvlak blijven en met pakking iets erboven. Toleranties staan met tekening in WPH. Ik heb het gedaan met een rei en voelermaten, een microklok is natuurlijk nog beter!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik ben begonnen met het opknappen cq samenvoegen van mijn eigen chassis en het chassis dat ik van Serge heb overgenomen. Dit brengt een aantal complicaties met zich mee. Chassis komt nl uit 1971 terwijl het mijne uit 1974 komt.
1. B- en C-stijlen moeten worden aangepast/uitgewisseld. Hier ben ik over aan het nadenken maar ik zie het wel zitten. Ik vind nl een DS23 met opstaande klinken geen gezicht. Tips welkom.
2. Serge heeft de twee voorste kleine traverses verwijderd. Ik wil de mijne terugzetten. Ik zie echter aan de oude sporen dat de tweede traverse van het 1971 chassis breder moet zijn geweest. Klopt dit? En zo ja, kan ik dan de “1974” traverse gewoon gebruiken in het 1971 chassis? Zijn de voorsneppen van het oude chassis anders uitgevoerd? Er zitten nl ook andere gaten in. Zie ook foto hieronder. Het gaat dus om de traverse onder op de foto.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Niemand?
Vooral m.b.t. punt 2.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ted, de chassis zijn vanaf 1967 allemaal gelijk qua breedte. Maar, er zit wel verschil in de voorste dwarsbalkjes. De oudere modellen hebben een geschroefde balk, de latere een gelaste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Bedankt Waterman, fijn om te weten. Kan ik met een gerust hart mijn “DS23” dwarsbalkjes erin lassen.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad: een 23 heeft een gelaste balk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wat is de reden voor het uit kunnen schroeven? kun je dan de carter-pan eraf schroeven zonder het blok te verwijderen ofzo?
groet.
.komma








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Even dit topic afstoffen. Het laatste jaar erg weinig tijd gemaakt om aan dame te werken.
Ik ben nog steeds met chassis bezig.
Intussen heb ik 1 B-stijl en 2 c-stijlen aangepast voor deuren met inliggende klinken. Ik ga de komende maanden versnelde planning maken inclusief een week vrij nemen om me helemaal aan het klaarmaken van het chassis te wijden.
Daarnaast heb ik mijn (gedemonteerde) motor bij Bert Hijnekamp gebracht en ik ga, onder begeleiding van hem, mijn motor zelf in elkaar zetten. Dat geeft me toch een geruster gevoel en er komt toch meer bij kijken dan je zo zou denken.
Bert heeft mijn kop intussen al gereviseerd. Ziet er werkelijk als nieuw uit!
Na dit alles moet ik aan de gang met de ontbrekende delen van mijn plaatwerk: twee achterspatborden en een achterklep + Pallas strips.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je vorige bericht was al 366 dagen oud, gelukkig gaat je project verder, succes met het aanhouden van je planning!
Nb. Je oude foto’s zijn foetsie, intussen.
Voordeel van een jaar wachten is dat je die achterspatborden inmiddels nieuw !! kan krijgen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
vlietmansje schreef:Je vorige bericht was al 366 dagen oud, gelukkig gaat je project verder, succes met het aanhouden van je planning!
Nb. Je oude foto’s zijn foetsie, intussen.
Tja, te lang niet ingelogd op mijnalbum.nl. Dan gaan ze je foto’s deleten. Ik zal binnenkort een nieuwe serie foto’s maken.
Enne, ik hoop ook dat het wat sneller gaat dan afgelopen jaar… Planningen zijn mooi, maar actie is nog belangrijker. Dus ik ga maar gewoon weer aan de gang.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
citroen23 schreef:Voordeel van een jaar wachten is dat je die achterspatborden inmiddels nieuw !! kan krijgen.
Da’s mooi om te horen! Je bedoelt stalen spatborden neem ik aan?
Wie verkoopt deze nieuwe spatborden? Enne, ik hoop niet tegen astronomische prijzen?
Goed om te horen dat je het project een nieuw leven inblaast. Ben overigens benieuwd naar de foto’s van de ombouuw van je B- en C-stijlen.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Die foto’s zal ik zeker nog posten. C-stijl valt nog wel mee. De B-stijl is een echte uitdaging. Maar de linker zit er al heel netjes in (al zeg ik het zelf).
Vandaag bezig geweest met de restauratie van het gedeeltelijk weggeroeste gedeelte onder de rechter C-stijl (constructie van de achterkant van de longeron. Met soms wel 3 lagen plaatstaal boven elkaar (rechterkant van de felsrand die zich bevindt onder de achterkant van de benzineslangdoorvoer). De C-stijl zelf heb ik van roest ontdaan (ook binnenkant) en in de primer gezet). Morgen gaat ie er tegenaan. Daarna de rechter B-stijl….
Dan nog kriksteun r.a., dakrand, bumpersteunen achter, regengoten, hoedenplank + C-stijlplaat….