Dergelijk nieuws snijdt mij door hart en ziel!
http://www.destentor.nl/regio/lochem/6614234/Oldtimer-in-vlammen-bij-galafeest.ece
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
1958, derde neus
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
kenteken is 63-YB-44 vlgs RDW opgave is er geen handelsbenaming,zonde weer eentje minder in ieder geval geen persoonlijke ongelukken
Was ook het eerste wat is zag toen ik de krant van de deurmat plukte.
Lijkt me een nachtmerrie voor de eigenaar. Sterkte ermee.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Meestal veroorzaakt door benzinelekkage.
Mensen, vervang toch preventief je benzine slangen en zet ze vast met slangenklemmen!!!
En zorg dat je een goede blusser aan boord hebt en dan geen poedersukkeltje van de bouwmarkt, maar een degelijke CO2 blusser van tenminste 5 kg van een goed merk, kost rond 150 euro en dat bespaart je een verlies van tussen de 5 en 15 duizend euro, want zoveel is een DS al waard.
Overigens is er in het ‘gespot’ draadje ook al over gemiept.

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Marten schreef:Meestal veroorzaakt door benzinelekkage.
Mensen, vervang toch preventief je benzine slangen en zet ze vast met slangenklemmen!!!
Vergis je niet in LHM lekkage wat tegen een heet spruitstuk spuit. Dat spul wil ook giga branden.
Spreek uit ervaring met mijn XM.
Even een citaat van Frans. Hieruit blijkt weer dat niet iedereen het erg vind dat er één minder is:
Goddank, een oldtimer minder die de linkerbaan op de snelweg verstopt. En al helemaal zo’n nare DS. Vaak van die mislukte reclamejongens die het cool vinden om in zo’n sloom oud barrel te rijden. Hulde aan de vlammen!
frans - 29-04-2010 | 16:08
Wat is die Frans een gefrustreerde zak hooi.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Frans = vertegenwoordiger. Rijdt Audi….
Citroen!
Waar komt die geciteerde Frans eigenlijk plots vandaan? Iemand een link?
[edit] Laat maar. Ik zie het al: uit de reacties bij de link van de Stentor,
Vanochtend nog een kleine update in de krant.
Vrij vertaald:
Toon Langelaar van Citro-Classique, waar de auto nu staat,
schat dat een totale reparatie van de DS 35.000 euro gaat kosten.
De eigenaar van de auto is zo van zijn stuk dat ie even niet wil/kan reageren.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
dat filmpje, echt errug…. “kijk nu wordt ie geblust” - “denk je?” - “ja, als je ergens water op gooit, dan brandt het”
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
DriverD schreef:Frans = vertegenwoordiger. Rijdt Audi….
Dat is dan vast de bestuurder van die zilvergrijze Audi die woensdagochtend op de A12 bijna op de achterbumper van m’n DS23 dook totdat ik de remknop even aantikte, weaardoor hij schrok en wel afstand hield.
M’n condoleances voor de eigenaar van de afgebrande DS. Als het herstellen 35k kost, dan is de schade enorm en kun je beter een goede vervanger zoeken.

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Praat me niet van Audi’s. Door zo’n vertegenwoordiger rijd ik al 1,5 jr niet meer in een DS.
VAG-mannetjes: de natuurlijke vijand van de Citroen rijder.
Niet elke Audi rijder is een fout figuur, dat is een generalisatie. Maar die Frans, daar wil ik het nog wel even over hebben. We hebben hier op het forum ID/DS eigenaren die hun ziel en zaligheid in zo’n auto stoppen. Een groot deel van hun vrije tijd en heel veel geld wordt in zo’n auto gestoken en als hij dan na jaren van noeste arbeid klaar is staat daar een bijna nieuwe godin en daar zit je dan in. Ik als toeschouwer ben diep onder de indruk van zo’n prestatie, want dat is het, prestatie met hoofdletters en ik zou het niet in mijn hoofd halen om aan zo’n auto te durven komen. Ik blijf op veilige afstand en geniet van deze prachtige automobiel en heb diep respect voor degene die haar in deze staat heeft gebracht en behoudt.
En dan brandt er een tot de grond toe af, als ik er bij had gestaan had ik mijn tranen niet kunnen bedwingen, noem het maar emo, maar ik heb zo veel prachtige herinneringen aan de DS dat ik dat er van heb overgehouden.
En dan komt en zo’n Frans, die meent te moeten reageren met zo’n beledigende opmerking. Want stel je voor dat de eigenaar (en die kans is zeer groot) de opmerking van droeftoeter Frans meeleest, dat is een schep zout in open wonden.
Bovendien heeft de oetlul niet door dat een DS heel erg goed kan meekomen op de linkerbaan, maar dat heb je met dat soort sukkels, wel een mening moeten ventileren, maar geen flauw idee hebben waar het over gaat.
Een troost voor de eigenaar: wij zijn Frans volgende week vergeten, Frans heeft de rest van zijn leven last van zijn miserabele mentaliteit.