Snelheidsmeter
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 31 augustus 2003 03:10 PM

Hallo allemaal,

ik ben al meerdere malen samen met andere op stap geweest. Echter blijkt steeds weer dat de snelheidsmeter in de Picasso lagere waarden aangeeft dan andere auto’s. Is deze geeikt of hoe kom ik er nou achter wat juist is. P.s. het is ondertussen een stand van 3 andere auto’s tegen de Picasso. Snelheidsafwijking ongeveer 5%. Misschien net genoeg voor een bekeuring?

Voorbeeld een Skoda Oktavia reed met cruisecontrol 87 km per uur. Ik reed er achter met de Picasso op de cruisecontrol en ik reed 83 km. per uur. Tja geeft toch te denken niet?

Groeten, Walter

Profiel  
 
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 31 augustus 2003 08:44 PM
  [ # 1 ]

Hallo Mensy,

ja ik ga uit van een gestabiliseerde stand, ik gaf ook aan op de cruisecontrol, op de snelweg. Dat de snelheidsmeter vertraagd aangeeft tijdens snelheid wisselen is duidelijk. Overigens de waarden die jij aangeeft welke is de snelheidsmeter en welke de GPS.

Groeten, Walter

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 september 2003 12:57 AM
  [ # 2 ]

De maximale wettelijk toegestane afwijking van een snelheidsmeter in een auto is 4%. Zowel opwaarts als neerwaarts.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 03 september 2003 01:45 AM
  [ # 3 ]

voor zover ik weet mag een teller alleen maar afwijken naar boven teveel aangeven dus. Confused:

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 september 2003 01:50 AM
  [ # 4 ]

Misschien moesten we het maar eens navragen bij de officiële instanties.

*Lelijke Eend gaat even een beetje met z’n Eend oude dametjes omver crossen om een agent ter plaatse te krijgen zodat ie hem kan vragen hoe het nou precies zit.

Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 03 september 2003 10:54 AM
  [ # 5 ]

Re: LMV

M&M schreef:

Misschien zijn er lichtmetalen velgen gemonteerd met een andere band dan standaard(of alleen andere maat band/breder) ,dit kan enige afwijking geven Confused:

Nee deze auto is volledig standaard. Uitgezonderd trekhaak dan.

Groeten, Walter

Profiel  
 
gg270892
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-08-2003

Gepost: 11 juli 2004 01:31 PM
  [ # 6 ]

Re: Snelheidsmeter

wissels schreef:

Hallo allemaal,

ik ben al meerdere malen samen met andere op stap geweest. Echter blijkt steeds weer dat de snelheidsmeter in de Picasso lagere waarden aangeeft dan andere auto’s. Is deze geeikt of hoe kom ik er nou achter wat juist is. P.s. het is ondertussen een stand van 3 andere auto’s tegen de Picasso. Snelheidsafwijking ongeveer 5%. Misschien net genoeg voor een bekeuring?

Voorbeeld een Skoda Oktavia reed met cruisecontrol 87 km per uur. Ik reed er achter met de Picasso op de cruisecontrol en ik reed 83 km. per uur. Tja geeft toch te denken niet?

Groeten, Walter

Je hebt gelijk, ik heb dezelfde (irritante) ervaring. Telkens als ik de Cruise Control op bijv. 50 of 80 of 100 of 120 zet loop ik steeds in op het overige verkeer. De Pic geeft gewoon veel te precies aan. Laat dat ding potdomme ca. 10 km/u overdrijven, dat geeft tenminste een lekker gevoel.  Je rijdt dan in werkelijkheid langzamer en de kans op bekeuringen is dan kleiner. En dan nog iets: de teller ijlt na. Wanneer je voluit accelereert kan de snelheidsmeter het niet bijbenen. Wanneer je heel geleidelijk in 2 naar de toerentalbegrenzer joelt Surprisedops: , dan haalt ie 100. Doe je dat plankgas dan haalt ie 93 Evil or Very Mad . Tja…..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook