brede hoofdsteunen
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 03 mei 2010 10:06 PM

Ik heb afgelopen weekend op citromobile brede hoofdsteunen gekocht met de bevestigingspijpjes. Weet iemand hoe deze te bevestigen? Zitten de gaatjes in het fraem van de stoel “achter” de bekleding?
John

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 mei 2010 10:09 PM
  [ # 1 ]

Je moet zelf gaatjes boren. In de stoelframes is niets aangebracht. De hoofdsteunen zet je vervolgens met 4 kleine parkertjes vast in de gaatjes die je gemaakt hebt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 04 mei 2010 05:57 PM
  [ # 2 ]

Dank je is een diameter van 4mm goed? En dan boren in het framedeel dat je kunt voelen?

John

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 mei 2010 12:19 PM
  [ # 3 ]

Voor die diameter moet je even kijken welke maat parkertjes je wil gebruiken om die buisjes te bevestigen.

Achter de bekleding voel je een buis van boven naar beneden (of andersom) lopen daar moeten de buisjes op geschroefd worden. Let even goed op de hoogte van de buisjes, liever iets te laag dan te hoog, anders zweeft je steun boven de rugleuning en moet je de poten van je steun weer inkorten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 05 mei 2010 05:28 PM
  [ # 4 ]

Ok bedankt. Ik zal het komend weekend maar eens proberen.

John

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 07 mei 2010 01:17 AM
  [ # 5 ]

Doe het wel voorzichtig want als je weg schiet met je boormachine dan zit er een scheur in je bekleding , heb ik al eens gehad , was voorzichtig maar net niet genoeg Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 mei 2010 05:11 PM
  [ # 6 ]

Wegschieten kun je voorkomen (of de kans daarop verminderen) door eerst met een centerpons een deukje te tikken in de buis op de plek waar je wilt gaat boren. Alternatief: je kunt ook een dikke spijker gebruiken.
Ook hier kun je wegschieten, maar de kans is minder en een deukje centreert je boor daarna.
Succes !

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 08 mei 2010 08:19 PM
  [ # 7 ]

Bartjes benjamin bedankt, ik ga het misschien morgen proberen. Vandaag een fantastische motor dag gehad. Rijvaardigheid voor gevorderden door een klpd instructeur. Voor alle motorrijders echt aan te bevelen een het begin van het motor seizoen. Toch moeilijk keuzes die je moet maken Smile

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 09 mei 2010 03:45 PM
  [ # 8 ]

Het is gelukt, ik heb de pijpjes vastgezet mbv de parkers die ook de ächterschilden” van de stoel vasthouden. Hoefde dus niets te boren. Smile

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 09 mei 2010 07:19 PM
  [ # 9 ]
langeveld schreef:

Het is gelukt, ik heb de pijpjes vastgezet mbv de parkers die ook de ächterschilden” van de stoel vasthouden. Hoefde dus niets te boren. Smile

Dan zitten ze dus maar op 1 punt vast , of vergis ik me nu ?

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 684
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 mei 2010 10:12 PM
  [ # 10 ]

Ik snap het niet helemaal met die brede hoofdsteunen. Als je hoofd (ongeveer 6 kg!) bij een aanrijding van achteren tegen de hoofdsteun klapt, dan komt er door de hefboomwerking toch een enorme kracht op de bevestiging aan de zijkant. Dit kun je toch niet alleen oplossen met een paar parkertjes?

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2010 10:14 PM
  [ # 11 ]

Die dingen zitten er ook alleen voor de sier. De smalle hoofdsteunen hebben we een degelijk frame.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 11 mei 2010 12:29 AM
  [ # 12 ]

@ langeveld,

kan je er een foto van posten.?
zijn de metalen beugels lang genoeg om ver genoeg in de chromen buisjes te schuiven?

merci,
grt

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
langeveld
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 11 mei 2010 07:11 PM
  [ # 13 ]

Ik ben een digibeet, hoe “post” je een foto?

John Rolling Eyes

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 mei 2010 08:26 PM
  [ # 14 ]

zie link (dus het 1e voorbeeld gebruiken met [img] etc,etc….......)

http://www.wageral.nl/links/uitleg.htm

Dit geld overgens als je een foto op je eigen serverruimte (beschikbaar gesteld door je provider) hebt geplaatst. Meestal iets van 50 a 100 Mb aan ruimte.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook