











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
d_special schreef:bogaard,
wat is dan de bedoeling van het uitklokken? Na mijn vorige montage ook gedaan en gekeken naar de slingering maar je kunt volgens mij enkel de schijf verdraaien op de steek. Vulringen e.d heb ik nog nooit gezien?
Je hebt twee schijven die op 3 manieren op de bak passen dus 6 opties. Aangezien zowel de schijf als de flens niet exact haaks zijn is er een optimale situatie. Dat vermindert het trillen bij remmen aanzienlijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman schreef:d_special schreef:jef: stuurhuis kun je ook voor het demonteren goed aftekenen met een stift. Links en rechts en dan kan hij er zo weer in.
gr. RensO ja? En hoe weet je dan zeker dat het al goed zat? ERGO: bij het loshalen altijd controleren en nameten of de plaatsing voor demontage al correct was. Daarbij: de stuurkanteling kun je niet aftekenen.
Ga even met de spuitbus lichte kleur verf over de klembeugels en eindes van stuurhuis voor je de zaak demonteert, trek dan een kras in de verf om de kantelhoek van het huis te markeren t.o.v. de klembeugels. 2 referenties in 1. Werkt prima maar is niet volgens de regels van de kunst. (zet het er maar bij om menig corrigerende reactie te mijden!)
Pieter Bas schreef:Als je het verslag van Marten leest lijkt het alsof je de klauwen moet centreren zonder de (nieuwe) blokken erin.
Klopt dit?PB.
Uiteraard MET blokken er in.
vikingo schreef:
Ga even met de spuitbus lichte kleur verf over de klembeugels en eindes van stuurhuis voor je de zaak demonteert, trek dan een kras in de verf om de kantelhoek van het huis te markeren t.o.v. de klembeugels. 2 referenties in 1. Werkt prima maar is niet volgens de regels van de kunst. (zet het er maar bij om menig corrigerende reactie te mijden!)
Toch maar een corrigerende reactie:
Doe het goed of doe het niet.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:
Toch maar een corrigerende reactie:
Doe het goed of doe het niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Marten bedankt voor het mooie artikel !
waterman schreef:Marten schreef:
Toch maar een corrigerende reactie:
Doe het goed of doe het niet.
Maar hij is wel geholpen zonder wph.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er staat hier anders een complete handleiding gepost en een bladzijde uit het wph. Dus om nou te zeggen zonder….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben blij met alle tips en uitleg. Dat vind ik het geweldige aan dit forum.
Wanneer ik zo’n ingreep plan, dan wil ik me grondig voorbereiden en dan is jullie ervaring goud waard !
Op die manier kan ik me gaandeweg een heel klaar beeld vormen van wat er waar gebeurd onder de motorkap.
Bij de heer Citrothello pik ik dan zoals velen de geïllustreerde revisies mee.
De wonderen van het internet !
dankuwel !














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Graag gedaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ga (met professionele hulp) deze operatie binnenkort ook uitvoeren. Wat me opvalt; Marten noemt in zijn stukje niets over het stuurhuis. Kan deze blijven zitten of moet die er per se uit?
Blijft er rustig in, in geval van Dsuper5 tenminste.
Gaat hier om een Dsuper ‘gewoon’ dus dan ga ik het mooi laten zitten. Mocht het toch niet lukken, kan het er altijd nog uit!
Lukt zeker, gewoon de auto aan de voorkant omhoog zetten, wel de versnellingsbak ondersteunen enz… Ik ga dit spoedig zelf ook weer doen , gezien ik een kromme schijf heb gemonteerd. Om te rotten !
Maar het is wel een deugddoend werk omdat je nu ook in die regionen de boel eens heel mooi proper kan maken.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ik heb ook meteen de draadeinden losgedraaid en met loctite 270 (hochfest) vastgezet, de moeren met loctite 243(mittelfest). Heb een keer een losgeraakte aandrijfas meegemaakt, zie
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192137/
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!