was concurentie ..is samenwerking
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 juli 2004 01:22 AM

het zal jullie wellicht opgevallen zijn dat het oude topic “concurentie” verdwenen is.
het topic was ooit ontstaan doordat tom vuijk een nagenoeg zelfde forum begon als “ons” forum. ik heb toendertijd ook contact opgenomen met tom over hoe we dit konden oplossen, maar daar kwamen we toen niet uit. Daar was toen ook niet echt veel aanleiding voor verder.
Onlangs merkte we dat tom meer werk begon te maken van het promoten van zijn site. o.a. door middel van betaalde links op google, marktplaats en een toppositie op startportaal.
hierdoor laaide het topic “concurentie” weer hevig op en werden er best wel lelijke dingen gezegt. ik heb uiteindelijk besloten om het topic op slot te gooien.
Vandaag nam tom contact met mij op. in eerste instantie om te vragen of dat topic weg mocht van het forum vanwege de negative dingen over tom en zijn bedrijf die er in stonden. maar gaanderweg zijn we eigenlijk tot een uitstekende oplossing gekomen.

wat gaan we doen:

tom is bezig met het opzetten van een andere site. een waar mensen gratis hun citroen ( en aanverwante artikelen?) kunnen verkopen.
aangezien tom behalve citroen liefhebber ook een commerciele man is wil hij graag geld verdienen. zowel met zijn garagebedrijf als met zijn sites. en dat is prima.  met die site wil hij dus wat verdienen door de advertenties/sponsers op de site en hij zal wellicht zijn eigen waren aanbieden.
de afspraak is de volgende. wij nemen een prominente link op richting tom zijn citroen verkoop site. d.m.v. bijvoorbeeld sticky’s in het te koop gezocht forum. ik vind dit acceptabel omdat het gaat om een site waar mensen gratis op kunnen adverteren. dit forum wil namelijk zo veel mogenlijk non-commercieel blijven.

we krijgen in ruil: de 2 adressen citroen club en citroenforum ( zonderstreepje ) worden gelinkt naar “ons” forum en tom zal verdere activiteiten staken m.b.t. zijn forum.

mijns inziens een situatie waarin het mes aan meerdere kanten snijdt.
1 goed forum i.p.v. 2 mindere. hoe meer citronisten op 1 centrale plek, hoe krachtiger het forum werkt., wij krijgen de links, tom zijn trafic op zijn citroen verkoop site.

ik vind dat tom zich van zijn beste kant heeft laten zijn met deze oplossing en heeft aangetoond dat ie toch een citrofiel in hart en nieren is. ( wel een commerciele Laughing  )
tom zit niet te wachten op 500 boze citroen-forummers en wij niet op 1 boze citroen garagist. zand erover dus en cheers Cool

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 01:34 AM
  [ # 1 ]

Mee eens!  Ik zal niet meer mokken!

 

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juli 2004 01:34 AM
  [ # 2 ]

...Leuk, jammer dat het zo lang heeft moeten duren…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 01:46 AM
  [ # 3 ]

Re: was concurentie ..is samenwerking

erik wijngaarden schreef:

cheers Cool

Hee dat klinkt lekker Wink

 

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juli 2004 01:52 AM
  [ # 4 ]

Enne vanaf wanneer gaat dat werken van http://www.citroenclub.nl draait nog steeds evenals http://www.citroenforum.nl...

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 02:08 AM
  [ # 5 ]

we krijgen in ruil: de 2 adressen citroën club en citroenforum ( zonderstreepje ) worden gelinkt naar “ons” forum en tom zal verdere activiteiten staken m.b.t. zijn forum.

mijns inziens een situatie waarin het mes aan meerdere kanten snijdt.
1 goed forum i.p.v. 2 mindere. hoe meer citronisten op 1 centrale plek, hoe krachtiger het forum werkt., wij krijgen de links, tom zijn trafic op zijn citroën verkoop site.

Een wijs besluit van Tom…. Cool

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 juli 2004 11:40 AM
  [ # 6 ]

Prachtig!  Very Happy

Dankje Erik!
Dankje Tom!

Alleen moeten we zorgen dat we niet het forum van zijn zaak worden.
Maar ik zie hier niet meteen een probleem!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 05:34 PM
  [ # 7 ]

Volgende halte :  het Xantiaforum in dit forum onderbrengen. Cool  Twisted Evil

Tenslotte http://www.citroen.nl opkopen om *niet* voor het symbolische bedrag van 1 Euro Mr. Green

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 juli 2004 06:31 PM
  [ # 8 ]

tsja het xantia forum…  dat zal niet makkelijk worden.
uiteindelijk hoeft dat ook niet, want het xantia forum voorziet vooralsnog in een hele specifieke behoefte.

en wat betreft citroen nederland.. ze hebben ons beloofd dat we een link krijgen op citroen.nl nadat we een jaar in de gaten zijn gehouden door ons.

zie dit topic: http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=270

ik kan jullie vertellen dat 27-07-2004 deze site precies 1 jaar in de lucht is Razz ..  ik heb nog wel een verlanglijstje hoor voor de eerste verjaardag Smile

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 juli 2004 06:55 PM
  [ # 9 ]

Re: was concurentie ..is samenwerking

erik wijngaarden schreef:

...( wel een commerciele Laughing  )...

Moet dat niet zijn; Commercial? Wink

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 10 juli 2004 08:03 PM
  [ # 10 ]

toch mooi dat het opgelost is…..

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 juli 2004 01:52 PM
  [ # 11 ]

het werkt intussen!

Super! Laughing

 

Profiel  
 
CITROENC6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 12 juli 2004 12:30 AM
  [ # 12 ]

Net als Tom ben ik een Amstelveense Xm-rijder
en ook ik ben blij dat jullie het op een volwassen
manier hebben kunnen oplossen.
Wil je overigens een betaalbare Troen, ga dan gewoon
eens langs bij Tom, ik begrijp werkelijk niet hoe hij
zo kan stunten met z’n prima handel.

A

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook