Dag René en allemaal,
Alles staat bij de spuiter. Gisteren waren ze met het laatste paneel bezig om strak te maken en volgende week wordt alles gespoten aldus het waarnemend persoon top locatie (vader van onze werknemer). En het ziet er super uit heb ik me laten vertellen.
Omdat die garage anderhalve maand geleden al zei dat het chassis al bijna klaar was en ze telkens (2x) karige foto’s stuurden waar ik aldoor tien keer om moest vragen, heb ik geen contact meer met die grappenmaker (rechterhand van de baas).
Maar ik ken de vader van onze werknemer een beetje en die kijkt nu wekelijks en spreekt met de mensen die aan mijn auto werken en niet met de baas en zijn rechterhand. Dat vind ik wel fijn. Hij heeft een mooie camera alleen geen computer en is dus ook weer afhankelijk van derden als het gaat om foto’s versturen, dat duurt dus ook eeuwen. Daar ga ik op mijn beurt niet om zeuren omdat ik het heel erg waardeer dat hij überhaupt gaat kijken voor me.
Volgende week is alles klaar en ga ik vrijdag naar Polen rijden.. Die maandag-dinsdag daarop (zeg maar 1 juni) gaat ze op transport naar NL. Het is 2 maanden later dan de afspraak maar gelukkig heb ik heel veel geduld Alleen al daarom een succesverhaaltje. Ik denk dat ik tot die tijd niks te zien krijg. Wel heb ik vandaag een paar foto’s gekregen. Ze zijn ruim 3 weken onderweg geweest.. Dit gesodemieter is wel een goed argument voor korting zat ik te denken. Behalve dat ze alles doen valt er geen afspraak te maken met deze goochelaars..
De rest staat op nsmakman.mijnalbum.nl
Blijft spannend
Gisteren even voor de zekerheid gebeld of hij van het weekend zeker klaar is.
Gelukkig maar. Van zijn kant kwam het niet om ons even op de hoogte te stellen dat de spuiterij al 5 dagen geen elektriciteit had en last had van water in de kelder waar hij de compressor en dergelijke heeft staan. Mijn kennis/waarnemer kon dat bevestigen.(ik geloofde er eerst niks van) Oftewel, de boel is niet klaar.
Verblijf en transport voor dit weekend is afgezegd.
Hij voelde zich zo schuldig dat hij besloot mij na ongeveer 2 maanden niks te hebben laten zien, 6 foto’s te sturen. Het zijn wel oude foto’s begreep ik (natuurlijk) maar het ziet er wel goed uit op het eerste gezicht:
Een mooi kijkje in de keuken van een andere cultuur & ach je maakt weer eens wat mee!
Iig succes!
gtr Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
capt kok schreef:Een mooi kijkje in de keuken van een andere cultuur & ach je maakt weer eens wat mee!
Iig succes!gtr Arjan
Jammer dat je er een heel sterk hart voor nodig hebt en een triootje tolken en tussenpersonen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Een tolk is het probleem niet maar je moet heel veel geduld hebben, blijkbaar. Ik hoop snel mooie resultaten te kunnen laten zien.

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Zijn ze de dakranden ook aan het plamuren/strakmaken? lijkt me wat overdreven.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Als de plamuur aan de dakrand gebruikt is om eventuele oneffenheden weg te werken zou ik daar geen moeite mee hebben , als het is gebruikt om roest te verdoezelen wordt het al snel een stuk minder
Ben niet zo’n voorstander van al dat plamuur , je moet bij een DS de rottigheid echt goed weg halen anders blijf je bezig , zo diep mogelijk ontroesten , en dat gaat eigenlijk alleen maar echt goed als je de zooi laat logen , daarna in de epoxy en dan kan ie er weer vele jaren zo niet decenia tegen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Je kunt op andere foto´s zien dat ze daar eerst gerepareerd hebben. Deze foto´s komen bij de spuiter vandaan. Ik heb er niet om gevraagd het lijkt er inderdaad op dat ze oneffenheden wegwerken.
Beste allemaal,
Als het even mee zit is de auto deze week klaar en staat alles volgende week hier waarna ze op stalling gaat tot ongeveer half augustus. Afgelopen zaterdag zijn er wat foto´s gemaakt. Ik hoop dat er nog wat deze kant op komt waarop ik kan zien hoe alles in de lak staat maar hier alvast wat grondverf foto´s
De rest staat op: http://nsmakman.mijnalbums.nl/ onder ‘foto’s uit Polen’
Nick
Van het weekend was het dan zover. Na maanden langer gewacht te hebben dan de afgesproken datum (eind maart 2010) staat alles klaar. Volledig gerestaureerd chassis met plaatwerk en onderdelen strak in de lak in een garage 1200km verderop in het dorpje Jankowice in Polen. 12 uurtjes rijden, een nachtje slapen en dan het moment van de waarheid. Zaterdagmorgen gingen we naar de garage waar mijn halve auto staat. Het was ruim boven de 30 graden. De vorige keer dat ik er kwam was het begin februari en -10 graden en zag alles er vrij ongezellig uit. Vooral het krokante chassis.
Ik had me zonder verwachtingen voorbereid omdat ik al aardig vaak teleurgesteld ben door de non-stop pratende garagehouder. Onderweg spraken we wat en kwamen we tot de conclusie dat we allemaal hetzelfde dachten: Het zal mij benieuwen of ie er staat..
Eenmaal aangekomen en de garage ingelopen klopte het vreemde voorgevoel. Er stond geen mooi glimmende halve wagen te wachten op onze komst.
De chef van de garage stond achterin druk te bellen met een rode kop.
Hij kwam vrij snel naar ons toe en begon natuurlijk druk te praten. Hij wilde eerst even wat gepoetste rvs- en aluminium delen laten zien. Dit stond daar in dozen, in plastic ingepakt. Hij liet vluchtig wat zien. Geweldig gepoetst, Je kan je haar erin kammen!
Toch dacht ik tegelijkertijd, je staat hier nu wel heel leuk allemaal mooie dingetjes te laten zien met die gigantische plaat voor je harses maar waar staat de rest?? Even voor de duidelijkheid: ik spreek geen Pools dus ik bleef netjes. De baas bleef ondertussen druk doorpraten en terwijl ik foto’s van de glimmende spullen vroeg hij of we wilden kijken naar het chassis en het plaatwerk.
Hiervoor moesten we naar de spuiterij 10 minuten verderop door de heuvels, over onwaarschijnlijk slechte wegen dus misschien was het maar 4km.. Onderweg werd het duidelijk. Het is weer niet klaar..
Maar daar stond het spulletje dan. Alles boven verwachting. Vooral het chassis heeft wonder ondergaan en het plaatwerk is superstrak. Hier hebben ze ook het nodige aan gelast. Ik was druk aan het inspecteren en de baas had een telefoontje.. De spuiter zei dat hij al een week wachtte op toestemming voor de kleuren. Ik had alles keurig opgeschreven met kleurnummers maar de baas dacht dat ik hem hetzelfde wou als dat het al was. Dus twijfelde of de kleuren klopte. Hij liet het me zien en dat klopte allemaal. 1200km rijden om kleuren te controleren!! Misschien was het een excuus omdat hij zich kapot schaamde. (zou ik doen als ik hem was) Maar het leek er niet op.
Na inspectie en geconstateerd te hebben dat alles er wel super uitziet gingen we terug naar de garage om de baas terug te brengen en nog wat af te spreken, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
Hij had nog een zootje foto’s op z’n memorystick staan en die mocht ik wel meenemen, top.
Ik had wat centjes meegenomen omdat ik dacht deze bewuste zaterdag alles af te rekenen en het transport meteen te regelen. Dit ging natuurlijk niet door maar hij vroeg mij of ik voor het poetsen en het zandstralen wilde betalen. Dit zou dan 250 euro zijn.
Dit ging ook niet door. Ik had even wat dingetjes laten vertalen dat ik al 2,5 maand langer wacht dan afgesproken en hierdoor een stalling moet regelen. Dat hij loopt constant de boel van eieren zit te maken en dat ik tot slot 1200km heb gereden bijna voor Jan L. Dus ik heb voorgesteld alles te betalen als alles bij mij in de schuur staat hier in NL. Dat was goed. Als alles dan ook thuiskomt is het een superdeal.
Al met al ben ik vreemd genoeg erg tevreden dat ik alles gezien heb en weet zeker dat het echt met heel veel aandacht gerestaureerd is. Niet door de baas natuurlijk maar Mirek de plaatwerker. Ik had nog een goed flesje drank voor hem mee en een paar tientjes om hem eventueel te bedanken maar hij was er helaas niet. Dus dit laat ik iemand anders doen die ik daar ken. Jammer dat ik dat zelf niet had kunnen doen. Ik heb me laten vertellen dat hij alles “als fabriek” doet. En het ziet er inderdaad goed uit.
Het was gelukkig ook een mooi weekend en als het even meezit is de wagen van de week klaar en vrijdag of zaterdag op transport naar NL. Alles onder voorbehoud natuurlijk
Foto’s van dit op: http://nsmakman.mijnalbums.nl/
http://www.mijnalbum.nl/Album=NHQLKX7X
http://www.mijnalbum.nl/Album=RU8CVVDU
Zelfs bij een (zeker niet te hopen) minder goed resultaat hou je er in ieder geval een beter verhaal aan over voor bij de verjaardagsborrel dan de meeste wat minder frivole restauratiemethoden. Succes en sterkte.
Aan het resultaat twijfel ik niet. Er zit inderdaad een heel verhaal bij maar ook een aantrekkelijk kostenplaatje.
Gr. Nick