3 van de 79
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 mei 2010 11:45 AM
  [ # 31 ]

mbt rechter buitenspiegel:
dash-vakje onderaan zit met 2 schoefjes vast. vakje eruit met de joystick.
aan de joystick zit een stekker met 4 draden naar de spiegel (de 4 binnenste op de stekker).
de 2 buitenste draden zijn de binnenkomende plus en min. met het contact aan moeten die het wel doen…..
als er geen stroom binnenkomt op de joystick moet je het stroom opwaarts zoeken.
anders is de bedrading of spiegel een probleem, of de stekker verbinding onder de spiegel in de deur.

suc6 met deze dame !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 31 mei 2010 09:13 PM
  [ # 32 ]

Hey Colette, très jolie…! love2

Congrats M. Grat, geweldige keus, een witte GTI! very good

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 mei 2010 09:40 PM
  [ # 33 ]

bedoelde je deze “vide de poche” voor op ‘t dash ?

ietsje geprijsd, maar wel netjes. hier ook her en der te vinden.

en hier je entetien boekje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 31 mei 2010 10:18 PM
  [ # 34 ]

Waanzinnig lelijk als je het mij vraagt, die bakken. Het mooie van het dashboard van een CX, is nu juist dat holle ruimtelijke effect ervan. Maar goed ieder z’n smaak en z’n meug natuurlijk.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 mei 2010 11:42 PM
  [ # 35 ]

Ik vind het ook niks, dus bij mij ligt nog een beige op zolder stof te happen.

Profiel  

Onnozelschaap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

- XM Y4TT
Gepost: 31 mei 2010 11:42 PM
  [ # 36 ]

Prachtige auto. Gefeliciteerd! En veel zweefplezier.

”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 31 mei 2010 11:47 PM
  [ # 37 ]
Robin Visser schreef:

Waanzinnig lelijk als je het mij vraagt, die bakken. Het mooie van het dashboard van een CX, is nu juist dat holle ruimtelijke effect ervan. Maar goed ieder z’n smaak en z’n meug natuurlijk.

Helemaal mee eens. En in die bakjes verzamelt zich toch alleen maar rotzooi wat open en bloot ligt. Nee, laat maar.Smile

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juni 2010 10:08 AM
  [ # 38 ]

idem

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 01 juni 2010 10:29 AM
  [ # 39 ]

Het is erger, en dus een schepje erbovenop:  puke

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 juni 2010 10:43 AM
  [ # 40 ]
par eXeMple! schreef:

idem

Het ergste is nog wel dat ie met een paar parkers in het dashbord zit. Je kan hem dus ook niet meer weghalen Confused

Ik moet toegeven dat ik het bakje wel vaak gebruik red face

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123

Gepost: 01 juni 2010 10:51 AM
  [ # 41 ]

Leuk, gefeliciteerd met je auto.

Mijn achternaam is toevallig ook Collette Smile

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 01 juni 2010 11:09 AM
  [ # 42 ]

k, gisteravond het bakje uit de middenconsole losgehaald, om er daarna pas achter te komen dat ik mijn spanningsmeter krijt ben… dus niet heel veel verder gekomen. Wel even e.e.a. nagekeken, en gefotografeerd. 1 van de 2 buitenste draden van de joystick, bij Collette zijn die roodzwart aan de ene kant en bruin aan de andere kant, is gesplitst; de bruine gaat over in een groene die op zijn beurt splits in groen en rood… de rode is vervolgens onderbroken met een relais of zekering of i.d.. verder kwam ik nog drie andere bundels tegen, waarvan 1 verbonden is met een rond ding van zwart plastic en metaal, functie nochthans onbekend. Drie van de kabels die hieraan verbonden zijn hangen los, twee maal groen en eenmaal bruin. Verder kon k ook niet goed zien welke kabel vervolgens door zou moeten lopen naar de handrem indicator.

Het mysterie van de niet functionerende CV is opgehelderd, zojuist Dibert aan de lijn gehad, die kon me vertellen dat dit pas vanaf bouwjaar 1980 standaard was, Collette is van Januari 1980 blijkbaar, en derhalve van bouwjaar 1979, dus zonder CV. Die moet er dus ingebouwd gaan worden, wat schijnbaar nogal een klus is. Dat gaan we tzt maar eens rustig bekijken, maar in ieder geval weer een gebrek dat van de ‘defect’ lijst verhuist naar de ‘gewenste upgrade’ lijst…

Het bokken en stoten is nu helemaal weg, lag dus idd aan mijn linkervoet, ze koppelt en schakelt nu voortreffelijk, tevens pakt ze d’r eerste verzet nu zonder probleem, ook dit was een kwestie van mijn schakel stijl licht aanpassen.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 01 juni 2010 11:23 AM
  [ # 43 ]

Voor wat betreft de ‘Vide de Coche’, yep die bedoelde ik. Sterke antireactie, hmmm…. nee wil ze er toch in hebben, alhoewel 60 euri mij inderdaad een beetje te is. het is inderdaad niet de mooiste oplossing, maar ideaal voor broodjes onderweg, en mijn persoonlijk verslaving; M&Ms; tijdens het rijden, ik heb nu telkens een handje vol in het plankje onder de tellers liggen.

Heb inmiddels het instructie boekje in het Nederlands gevonden en afgedrukt, zelfde cover als die jij vindt Jim, maar na het telefoontje met Dibert zojuist, moet ik dus ipv een 1980 instructieboekje (wat inderdaad een aantal discrepanties vertoond met mijn meisje) een 1979 boekje vinden.

Overigens stemt het feit dat ze ondanks dat ze in januari 1980 eerst op de weg is gekomen toch echt bopuwjaar 79 is mij heugdelijk, gezien dat ook mijn bouwjaar is. Very Happy

Oww, en dan nog deze vraag: heeft iemand ervaring met langdurig rijden op Total Excellium, ik heb van het weekend een tank ermee gevuld, en vooralsnog lijkt ze het prima te lusten, ze lijkt zelfs iets rustiger te lopen, maar heeft iemand na langdurig gebruik van deze brandstof problemen ondervonden? Total weet zelf namelijk niet zo goed te zeggen of de brandstof nu wel of niet geschikt is voor een 2400 GTI, ze hebben een mooie lijst waar ze op staat, met de mededeling dat als ze oorspronkelijk Euro95 ankan ze dit aan moet kunnen, en tot nu toe heeft ze euro95 gehad,  maar op hun lijstje zeggen ze dat de CX pas in 84 geschikt werd voor euro95… heel verwarrend, want het 1980 instructie boekje heeft het dus gewoon al over euro95…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juni 2010 11:36 AM
  [ # 44 ]

Doe Collette een plezier en laat ze alsjeblieft op euro98 rijden. Ze zal het waarderen, zeker op lange termijn… Smile
Officieel kunnen de GTI motoren op 95 maar 98 is echt beter voor ze. Of Excellium 98 is weet ik niet. Shell V-Power is RON 97 hoewel het volgens Shell officieel 95 is.

Wat betreft het dashboard bakje, informeer eens bij Leontien van Garage Hydraulique. Die heeft heel veel van dat soort dingen liggen.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 01 juni 2010 11:55 AM
  [ # 45 ]
MonsieurGrat schreef:

Het bokken en stoten is nu helemaal weg, lag dus idd aan mijn linkervoet, ze koppelt en schakelt nu voortreffelijk, tevens pakt ze d’r eerste verzet nu zonder probleem, ook dit was een kwestie van mijn schakel stijl licht aanpassen.

Very Happy Dat klinkt heel bekend. Ik heb de CX nu een week of drie (en rijd niet zoveel) en heb dit ook nog af en toe. Met de Xantia Activa was ik gewend snel te schakelen en weinig gas te geven als de weg niet vrij was, en beide werkt niet met de CX.

par eXeMple! schreef:

Doe Collette een plezier en laat ze alsjeblieft op euro98 rijden. Ze zal het waarderen, zeker op lange termijn… Smile
Officieel kunnen de GTI motoren op 95 maar 98 is echt beter voor ze. Of Excellium 98 is weet ik niet. Shell V-Power is RON 97 hoewel het volgens Shell officieel 95 is.

Geldt dit ook voor een 2.0 TRE uit 84 en wat voor problemen zouden er dan op lange termijn op kunnen treden?

WB het bakje, gewoon doen. Ik zou op een witte een turbo spoiler of klimerek plakken omdat het zo prachtig staat Wink Smelten je M&Ms; trouwens niet voordat je ze op kan eten?

Profiel  

3 van de 79
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook