5 van de 79
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 02 juni 2010 01:10 AM
  [ # 61 ]
samuel schreef:

Wat is een lunule?

De rugby-bal, zeg maar, waar alle klokjes en lampjes in verwerkt zitten.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 02 juni 2010 01:19 AM
  [ # 62 ]
bonetone schreef:

dit zou de goede link voor dat interieur moeten zijn…

Da’s een verdraaid mooi setje zo op het oog, en een nette prijs lijkt me, jammer dat de reisplanning voor dit jaar al helemaal vast staat, misschien toch nog eens gaan kijken of wie niet ergens een gaatje kunnen maken… dank voor de link

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 02 juni 2010 01:50 AM
  [ # 63 ]
Onnozelschaap schreef:
samuel schreef:

Het beste wat bij de lijnen van de cx past is de cx….. Ik bedoel als je zo’n k.. bakje op je dash hebt dan heb je dat… Het hoort er gewoon bij. Dat bakje zit er vanaf het moment dat het weet ik veel hoeveel jaar geleden lomp ingeschroeft werd….het hoort bij DIE cx is dus ook wel weer leuk want ze komen niet zoveel voor. En welke zot gaat het er nu opschroeven? Tja onzichtbaar verwijderbaar moet te ddoen zijn met een sterke magneet onder het dash…

Helaas vind ik zelf het bakje zoals hierboven getoond meer een afterthought dan iets waar over nagedacht is…

Ik was meer aan het denken aan een wip-systeem dat in en onder het handschoenenkastje zit en waar het bakje bovenop bevestigd is. Als ik een schetsje heb gemaakt zal ik een nieuw draadje maken.

samuel schreef:

Wat is een lunule?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Citroën_CX

“met op het dashboard de zgn. ‘lunule’ een ergonomisch handige, bijzondere verzameling van snelheidsmeter, toerenteller, clignoteur, e.d.”

da’s zo’n slecht idee nog niet, alhoewel het misschien net iets te veel symmetrie zou brengen, da’s voor mijn gevoel altijd heel belangrijk in Citroën interieur, het feit dat de linker en rechter helft zo nadrukkelijk anders zijn en toch heel duidelijk een geheel. gericht op de chauffeur/sse en om hem/haar heen gebouwd. benieuwd naar het schetsje, alhoewel ik een aardig idee denk te hebben

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 02 juni 2010 11:27 PM
  [ # 64 ]

K, vandaag ipv bij Chyparse bij D&O terecht gekomen. Ze gedraagt zich nu weer als een echte dame.

Voorste bollen vervangen (ze waren lek), achterste bollen opgevuld (stonden op 30bar, nu weer op 40). Litertje LHM bijgevuld.

Ze voelt nu heerlijk aan, moet alleen wel even de rekening natellen, is iets fout gegaan. Maar zelfs dan nog een schappelijke prijs, ze is nu welhaast perfect.

Vide de Coche blijft in overweging, Interieur is nog een beetje een vraagteken, vindt leer persoonlijk mooier, als het om vorm gaat vind ik de vorm van de Série2 stoelen gewoon mooier dan die van de Série1, misschien een beetje vloeken in de kerk, maar die zou ik er uiteindelijk het liefst inzetten.

CV en Afstandsbediening zijn voorlopig afgewezen als, waarom zou ik eigenlijk ook, de sleutel gebruiken is net zo gemakkelijk, en meestal rij ik toch alleen, dus de passagierszijde kan meestal gerust op slot blijven…

Oww, en ik bedacht dat het misschien handig is de naam even uit te leggen… Op school ooit Peskens; Mijn Tante Coletta moeten lezen, over de ervaringen van een jongen in een dorp als zijn flamboyante, jonge aantrekkelijke tante in zijn dorp komt wonen, Citroën, was altijd mijn Coletta, de CX in het bijzonder…. Vandaar dus..

Bon, komende zaterdag een lekker lange rit, over de binnenwegen van Amsterdam naar Eindhoven en dan Tilburg… Vertrek lekker op tijd, met de camera in de koffer, hopen dat het weer een beetje meewerkt, onderweg hier en daar foto’s van de dame schieten. zo direct even een mooie route uitstippelen…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 11:45 AM
  [ # 65 ]

Kleine update, nadat gisteren de bollen onderhanden zijn gekomen zweeft ze niet alleen heerlijk, ze komt nu ook veel sneller van de grond bij het starten. Fantastisch

Oww, weet iemand wat zo’n klimrek achterop doet, zowel qua aanschaf als qua invloed (if any) op gedrag en verbruik?

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2426

Gepost: 03 juni 2010 12:52 PM
  [ # 66 ]

Prijs zal tussend de 30 en 60 liggen, alles daarboven lijkt me echt te duur voor een gebruikte. Nieuw vind je ze niet snel.
verbruik zal niet veel uitmaken. Voordeel vind ik, buiten de looks (daar moet je van houden tenslotte) dat je minder last hebt van lichten van achteropkomers. Zicht bij regen in je achterruit is iets beter, maar dit verschilt per model jaloezie…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 01:35 PM
  [ # 67 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

Dat valt alleszins mee….

Zijn ze trouwens een beetje makkelijk te monteren en demonteren, niet bij iedere gelegenheid is zo’n ding even passend

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 juni 2010 01:38 PM
  [ # 68 ]

je hebt wat minder zon die binnenkomt, dus iets minder opwarming van het interieur…..
(nou denk ik niet dat dat veel scheelt hoor Wink )

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

- CX 25 GTi
Gepost: 03 juni 2010 02:11 PM
  [ # 69 ]

Ik heb ‘m er om die reden ‘s zomers opzitten; hoogstaande zon op die vlakke achterruit houd je toch wel buiten. Maar ik heb er ook niet aan gemeten.
Schermpjes achter, die ik er ook uit heb staan, helpen wel tegen zonnestralen, maar de warmte is dan al binnen.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 02:14 PM
  [ # 70 ]

Dat was inderdaad ook mijn denken, gister terwijl ik wachtte op mijn beurt voor de bollen, even een parkje opgezocht, na een 20 minuten stilstaan was het alsof ik een oven in kroop, daarnaast vind ik ze er ook gewoon stoer uitzien….
Als iemand er een te koop weet, hor ik het graag.

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2426

Gepost: 03 juni 2010 03:10 PM
  [ # 71 ]
MonsieurGrat schreef:

Zijn ze trouwens een beetje makkelijk te monteren en demonteren, niet bij iedere gelegenheid is zo’n ding even passend

de meeste schuif je met open klep zo onder de sierlijsten van je achterruit. dus ja het gaat vrij makkelijk.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 03 juni 2010 03:20 PM
  [ # 72 ]

ja was bij mij ook. Achterklep open en zo eronder schuiven. Alleen je zicht achteruit is wel belemmerd. Met één buitenspiegel kan dat lastig zijn heb ik gemerkt, maar bij de ZX gebruik ik de binnenspiegel nauwelijks behalve voor ver achter me inschatten. Mijn buitenspiegels staan ook anders dan normaal. Meer naar buiten/achter gericht

Oh enne mooie dame hoor. Blij om te lezen hoe goed je voor haar zorgt!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 juni 2010 03:45 PM
  [ # 73 ]

alleen de bedrading van de electriek in de achterklep (nummerplaatverlichting +/- centrale vergrendeling) moet even los en opzij dmv stekkertjes los.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 04:04 PM
  [ # 74 ]

Ah, ja, da’s dan best een belangrijk detail Very Happy

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 04:52 PM
  [ # 75 ]
Michelangelo schreef:

Oh enne mooie dame hoor. Blij om te lezen hoe goed je voor haar zorgt!

Dank je wel, Eloise lijkt ook helemaal de goede kant op te gaan, en is ongetwijfeld in de best denkbare handen

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

5 van de 79
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook