3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
nou nou dat is een hele lijst meneer de keurmeester!
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 04 juni 2010 03:49 PM
  [ # 31 ]
BunnY schreef:

Ik ben van plan om het te proberen met een stukje blik. Dus een, vb, colablikje kapot snijden dat je enkel het blik over hebt en dit rond de beschadigde stukjes te draaien en plakken. Bij mij slijt hij namelijk enkel daar waar het wiel tegen de kabel komt als je het stuur helemaal draait.

Er bestaat een dikke soort krimpkous met lijm erin, die is zo ontzettend taai dat je er met een scherp stanleymes nauwelijks tot niet doorheen komt.
Als je daar een stuk van over het bewuste deel van de handremkabel schuift en warmstookt, zit dat voor ‘t leven (nou ja….).

Als het wiel tegen de buitenmantel aankomt moet je proberen de kabel iets anders te leggen, want dat kan niet de bedoeling zijn.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 05 juni 2010 05:50 PM
  [ # 32 ]

De handremkabels zitten!

Uiteindelijk heb ik over de nieuwe kabels krimpkouzen gedaan ter verduurzaming van de kabels, dit zal vast wel iets helpen (tuinslang oid leek mij achteraf misschien nog wel beter. Ook heb ik de rubbers goed ingevet tpv de hefboom. Nu had ik een rondje gebeld gister of de inveerrubbertjes tpv de hefboom aan de remklauw heel moesten zijn. 2x het antwoorde gekregen: JA! dus de hele kabel vervangen, helaas las ik net van JaapJ dat dit geen afkeurpunt is. Jammer, want ik hou niet van onnodig onderdelen vervangen.

Tevens is dit een goede manier om inderdaad de staat van de auto te checken, en nu ik er mee bezig ben, valt het ook best mee.

over roest behandeling:

Kettingvet lijkt me een goede behandeling.

Mijn methode is, grof ontroesten, ontvetten, insmeren met Owatrol (€15 per blikje) dit is een fantastische bescherm olie en blijft ook stroperig en capsuleert de roest en wordt veel in botenbouw gebruikt, vervolgens tectyleren.

Nu nog even afstellen, console ering en fuseekogel vervangen (dit lijkt mij het spannendst!)

bedankt voor alle support

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 05 juni 2010 10:46 PM
  [ # 33 ]

ja hoor,
verkeerde fuseekogel van de garage meegekregen %#@&*(...

ik vond hem al zo duur €60 voor een fuseekogel, net gekeken bij h-base e.d. en daar kosten ze €20 max

maandag wordt vervolgd

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 06 juni 2010 09:44 PM
  [ # 34 ]

Morgen ga ik verder met de klus. Ook moet ik morgen een dop kopen voor de moer op de aandrijfas. Nu heb ik net gemeten, maar mijn verroeste schuifmaat geeft iets anders aan dan als ik het nameet

schuifmaat : 35
meetlat : 36

????

weet iemand welke dop ik morgen moet kopen? (en een nieuwe schuifmaat ja)

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 06 juni 2010 09:46 PM
  [ # 35 ]

Dat is dop 35.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43453
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2010 09:46 PM
  [ # 36 ]

35, met een 6 kant. Maar: 36 met een 6kant werkt ook prima!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juni 2010 10:02 PM
  [ # 37 ]

Waarom moet die los? Om de fuseekogel te vervangen moet die niet los Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43453
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2010 10:07 PM
  [ # 38 ]

Nee, maar het maak de klus wel 20x makkelijker!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 06 juni 2010 10:25 PM
  [ # 39 ]
camiel schreef:

Morgen ga ik verder met de klus. Ook moet ik morgen een dop kopen voor de moer op de aandrijfas. Nu heb ik net gemeten, maar mijn verroeste schuifmaat geeft iets anders aan dan als ik het nameet

schuifmaat : 35
meetlat : 36

????

weet iemand welke dop ik morgen moet kopen? (en een nieuwe schuifmaat ja)

Houdt er rekening mee dat de moer van de aandrijfas heel erg vast kan zitten. Zorg er dus voor dat je een lange pijp bij de hand heb waarmee je de hevel van de dopsleutel kan verlengen.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 juni 2010 11:06 PM
  [ # 40 ]
waterman schreef:

Nee, maar het maak de klus wel 20x makkelijker!

Dus in plaats van op 35 minuten is de klus dan op 10 minuten gedaan?  Wink

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 juni 2010 11:25 PM
  [ # 41 ]
macnail schreef:
camiel schreef:

Morgen ga ik verder met de klus. Ook moet ik morgen een dop kopen voor de moer op de aandrijfas. Nu heb ik net gemeten, maar mijn verroeste schuifmaat geeft iets anders aan dan als ik het nameet

schuifmaat : 35
meetlat : 36

????

weet iemand welke dop ik morgen moet kopen? (en een nieuwe schuifmaat ja)

Houdt er rekening mee dat de moer van de aandrijfas heel erg vast kan zitten. Zorg er dus voor dat je een lange pijp bij de hand heb waarmee je de hevel van de dopsleutel kan verlengen.

Het is tevens makelijk als iemand even op de rem trapt ivm meedraaien bij het loshalen van de aandrijfas moer,met alleen de handrem redt je het niet.

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 09 juni 2010 09:15 PM
  [ # 42 ]

Ik heb dop 36 en een poulietrekker,

vraag 1

maar ik lees nu in de vraagbaak dat de naafmoer niet los hoeft. Ik ben nu alleen, dus niemand die de rem in kan trappen, maar het kan dus ook als deze op zijn plaats blijft? en zoja hoe?

ik wacht met smart af want ik heb net al mn wringijzer verbogen, want 270 Nm is nogal wat.

vraag 2

met wat voor stuk gereedschap haal je de fuseekogel los? Dit hadden ze niet in de materiaalzaak (2x)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 juni 2010 11:43 PM
  [ # 43 ]

Zucht… Die naaf moet helemaal niet los. Enige dat los moet is de remschijf. En dan gewone grote griptang en losdraaien.

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 10 juni 2010 12:04 AM
  [ # 44 ]

ha Bunny,
ja ik word ook wel eens moe van mezelf, maar ik heb gelukkig veel geduld Smile


heb nu met poulietrekker het zaakje los (gewoon onder de auto losgehaald) want misschien is het als je het loshaalt wel 20x makkelijker, het loshalen zelf is ook al behoorlijk lastig.

Ik ga morgen met grote griptang proberen de kogel los te draaien. Trouwens, om de fusee zit nog een bescherm plaatje om de schijf te beschermen, heb je deze ook met griptang losgekregen?

Groet,

Camiel

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 juni 2010 10:22 AM
  [ # 45 ]

Juist, dat plaatje moet ook nog los. Dat hebben we gewoon met een schroevendraaier losgeforceerd. Als je voorzichtig bent (en geluk hebt) dan kan je het achteraf nog hergebruiken maar eigenlijk moet je gewoon samen met de fusee meteen een nieuw plaatje voorzien.

En ik dacht even dat je de volledige fusee + fuseehouder ging demonteren ! Daarom die zucht Wink

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook