6 van de 79
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2426

Gepost: 03 juni 2010 05:02 PM
  [ # 76 ]
MonsieurGrat schreef:
cx25gtit2 schreef:

alleen de bedrading van de electriek in de achterklep (nummerplaatverlichting +/- centrale vergrendeling) moet even los en opzij dmv stekkertjes los.

Ah, ja, da’s dan best een belangrijk detail Very Happy

niet als je die “spiraal"kabeltjes hebt, die op een serie 1 zitten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 juni 2010 05:47 PM
  [ # 77 ]

[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]

We hadden helaas al geconcludeerd dat het draadje in kwestie vervangen is en dus niet dat spiraaltje meer is, tzt wil ik daar overigens weer wel een spiral draadje hebben, ziet er net wat netter uit…

al met al is de elektronika aardig binnenste buitengehaald in de afgelopen 30 jaar, kan er nogthans geen touw aan vast knopen….

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

- CX 25 GTi
Gepost: 03 juni 2010 06:13 PM
  [ # 78 ]

Ik moet met spiraaltjes de zaak ook nog aardig oprekken hoor! Stekkertjes los halen is weinig moeite. Beter zo!

Profiel  

Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

- CX 25 GTi
Gepost: 03 juni 2010 06:13 PM
  [ # 79 ]

Dubbel. Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 juni 2010 12:23 AM
  [ # 80 ]
Jelte Feenstra schreef:

Ik moet met spiraaltjes de zaak ook nog aardig oprekken hoor! Stekkertjes los halen is weinig moeite. Beter zo!

dat verbaasd me ansich niets, maar spiraaltje ziet er gewoon netter uit uiteindelijk

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 juni 2010 06:57 PM
  [ # 81 ]

K, vandaag was het raak. een of andere onverlaat heeft geprobeerd de rechter buitenspiegel eraf te slopen. deze hing aan de draadjes van de deur. provisorisch teruggeklikt, zodra ik mijn gereedschap in handbereik heb gaan we proberen de inbus strak te draaien zodat ze weer stevig vastzit, nu wiebelt de spiegel bij iedere richel en bobbel in de weg

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 juni 2010 07:04 PM
  [ # 82 ]

potjandorie, dat is balen !!  en verrekte asocial, beschadigen van cultureel erfgoed !!

die inbusschroef zit van binnen met met een puntje onder een richel, ik hoop dat de richel niet te veel beschadigd is, en dat ie nog genoeg pakt om de spiegel stevig te bevestigen op de steun op de deur !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 juni 2010 07:22 PM
  [ # 83 ]

hmm, goed punt, volgens mij nog wat gereedschap achterin liggen, zo in mijn rookpauze mar eens even kijken… overigens direct de vraag, zijn de bevestigingspunten nog een beetje te vinden voor deze spiegels, gaat om chromen exemplaren

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 juni 2010 07:31 PM
  [ # 84 ]

met name de rechter exemplaren moet je zuinig op zijn !! zowel de basis op de buitenkant van de deur als de (voet van de) spiegel !!  liggen niet overal voor ‘t oprapen.
kijk eerst maar eens wat er beschadigd is.

suc6

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 juni 2010 07:46 PM
  [ # 85 ]

lipje is aardig vervormd, heb helaas net gezien dat ik niet het juiste gereedschap bij heb, dus morgenochtend voor ik vertrek gaan we maar even kijken wat we kunnen doen… desnoods een langere inbusmoer erin, en het lipje hercreeeren door een stukje erachter weg te freezen… maar of dat dat gaat werken is dan nog maar de vraag

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 05 juni 2010 01:35 AM
  [ # 86 ]

En het lijkt me zaak je CX zo snel mogelijk all-risk, inclusief sloperijen, te verzekeren. Kost toch bijna niets. Nou ja, minder dan een spiegel per jaar in ieder geval.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 05 juni 2010 03:27 AM
  [ # 87 ]

de dame binnenkort een keer laten taxeren en dan weer bellen met D+F, staat op het te doen lijstje… Very Happy

na een hele avond zoeken de juiste inbussleutel net eindelijk gevonden, first thing in the morning, de spiegel weer fixen, hopen dat het werkt….

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 06 juni 2010 04:34 AM
  [ # 88 ]

k, vandaag een flink stuk gereden, en vanalles beleefd… Ik had met mijn pa afgesproken om langs te gaan in Eindhoven, even Collette showen en zijn nieuwe C5 Break checken (mooie wagen trouwens, uiteraaard een exemplaar met hydractive, interieur is echt fantastisch (misschien moest ik een afgeschreven exemplaar zoeken en de stoelen eruit rippen, wat een comfort Wink )

De planning was om de hele rit naar het zuiden zonder snelweg te doen: Abcoude, Baambrugge, Loenersloot, Loenen, en dan de Rijksstraatweg tot net boven Utrecht, oostelijk om Utrecht heen en dan Wijk bij Duurstede, Oss, Veghel, Sint Oedenrode, Son, Eindhoven.

Bij tijds mijn nest uit gekropen om de rechter spiegel te fixen, wat ogenschijnlijk succesvol was, en dan op pad… Zodra ik Baambrugge bereikte begon de ellende, het verkeer stond helemaal vast. Na een kwartier bakken in de auto toch maar besloten even uit te stappen en kijken wat er aan de hand was; der was een ongeluk gebeurd met een paar fietsers, drie ambulances (van die omgebouwde E-klasses ipv die verschrikkelijke Chevrolet busjes… Terwijl ik stond te babbelen met andere wachtende automobilisten, twee dames met een Saxo en een heer met een C4 Picasso die vol bewondering Collette inspecteerden, besloot een ongeduldige motorrijder dat hij er best rechts langs kon, en jawel, hij pakte Collette d’r rechter spiegel mee… Een plaatselijke boer kwam meteen naar me toe en bood aan te helpen de spiegel weer te fixen, helaas was het lipje waar de inbus achter klemt helemaal naar de knoppen, dus het ding bleef met geen mogelijkheid zitten. “Och,” zegt meneer, “rij anders even mijn erf op, en ga op een terrasje wat drinken, dan doe ik het wel effe in orde maken, geen probleem.” “En hoe,” vraag ik hem, “dacht u dat te bereiken?” “Dat moet ik maar even bekijken.” De man was vriendelijk genoeg, en ik zag het kwaad er niet van in, dus aldus geschiedde. Een half uur later kom ik terug. de spiegel zit er weer op, op haar plaats gehouden met twee span banden die rond de deur zijn strakgetrokken. “Nou meneer,” zegt de boer, “ik heb ze maar vast plakt met componenten lijm voor metaal… laat het een uurtje of anderhalf uitharden en ze komt er niet meer vanaf.” Met stomheid geslagen, en niet ondankbaar willen zijn, vraag ik, hoe ik me dan dat anderhalf uur het beste in dit dorpje kan vermaken. “Ach, ik heb nog zoveel spanbanden, rijdt u gewoon lekker verder.” Met het rood op de kaken ben ik verder gereden, mijn hoofdbrekend over hoe dit op te lossen.

Bij Utrecht raakt de muts muts in de war, ze wil me keer op keer kanten op sturen waar ik niet heen kan, dus ik zet haar uit en rijd op gevoel verder, de spanbanden nog steeds op hun plek. Uiteindelijk vindt ik mijn weg naar Culemborg, alwaar het wachten is in de rij voor het pontje, achter mij staat een Culemborgse gozer met een Audi A4, die Collette even goed bekijkt, aan de overkant van het water verschijnt een knalgele Lomax, ik wijs de Audi man erop. “Goh, nooit van gehoord” Dus ik leg uit dat het een kitcar is op 2CV basis. “D’r licht dan toch zeker wel een dikke V8 of iets dergelijks in?” “Nee nee, gewoon een 2-cilinder boxertje…” “Dat schiet ook niet op.” “Jawel hoor, voor zo’n licht ding, meer dan voldoende.” “Nee, dan ga ik toch liever voor zo’n TVR of iets dergelijks.

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 06 juni 2010 04:34 AM
  [ # 89 ]

Hoe dan ook, uiteindleijk zijn we aan de beurt, met het pontje de rivier over en dan weer verder. Vanaf Culemborg lekker binnendoor totaan Waardenburg verder gereden, een ont oeting gehad met een kundde VW’s met motor achter in, Kevers, zo’n leger geval (in knal rood) en wat ander grut. Bij Waardenburg bedacht ik me, inmiddles is het 14.30, dat ik eens moet kijken of Van Gompel in Eindhoven nog open is. Dus de snelweg opgezocht en door naar Eindhoven. De trek begon te knagen, dus een tussenstop bij De Liemdse Barriere, waar een verzameling heren op het terras spontaan vergat hun lunch te nuttigen en inplaats daarvan Collette uitgebried bekeken.

Snel door naar Eindhoven, waar ik uiteindelijk rond 4 uur bij Van Gompel aan kom. Wat een pech, hij is net twee uur dicht. ik heb nog even de tijd voor ik bij mijn Pa verwacht word en de lange rit heeft voor voeten en bovenlijf (langleve de hitte) de nodige uitwerking gehad. Hier was rekening mee gehouden, dus een vers gestreken hemd en schoenen en sokken waren voorhanden. Nu ik hier toch sta, denk ik bij mezelf, kan ik van de relatieve privacy goed gebruikmaken om even om te kleden zonder dat mijn hangbuikzwijenen figuur al te veel aanstoot aan voorbijgangers geeft. Terwijl ik met een schoenlepel aan het hannesen ben, verschijnt er achter het raam van de showroom een oudere dame die naar binnen begint te wijzen en me vragend aankijkt. Dus ik strompel met mijn schoenen nog los naar het raam. Of ik binne moet zijn? “Nou, als jullie nog open aren had ik graag binnen gekomen, maar ik zie dat jullie al een tijdje dicht zijn.” “Och, ik bel wel even naar boven en vraag mijn zoon of ie tijd heeft” Moeder van Gompel verdwijnt naar achteren en even later komt ze glimlachend terug, wijst naar de trap en knikt, en zowaar, na een paar minuten verschijnt Zoon van Gompel, de poort schuift open en de roldeur van de werkplaats gaat omhoog, dus ik loop naar binnen. Wat een feest wat een feest…

Ik leg hem uit dat mijn spiegel los is geweest, en nnu gelijmd is, maar, dat ik er weinig vertrouwen in heb (ooverigens heb ik inmiddles de spanbanden verwijderd, en de spiegel bleef vooralsnog hangen). “oef, rechter spiegels, ja, daar is moeilijk aan te komen. Ik ga even kijken wat ik in het magazijn heb liggen.” Terwijl hij zoekt maak ik een kort babbeltje met Moeder van Gompel, die ik niet genoeg kan bedanken. En zowaar, even later verschijnt Jan met een spiegel. “deze is nieuw, ik heb geen tweedehands meer.” “Ah, maar heb je ook het beslag?” Hij verdwijnt wederom in het magazijn en even later is hij terug, nu met het beslag. Hij legt uit hoe het bevestigd moet worden. Ik denk niet te lang na, wie weet wanneer de lijm het begeeft, ik kan maar beter een reserve spiegel en beslag hebben, dus ik vraag quanta kosta en na enig gepeins komt het hoge woord, €125 voor de set. Geen probleem, dat doen we, ik moet echter wel mijn portemenix uit de voiture halen. Terwijl ik naar buiten loop zie ik in de werkplaats een wiitte GTI, breedspoor, met voor de achterruit een Gradulux jalouzie (zie ook de thread over jalouzien) dus niet alleen mijn portemenix komt uit de voiture, maar ook de foon met camera, even snel een paar fotootjes maken.  betalen is zo gepiept, en daarna nog even een babbeltje met Jan. terwijl ik zijn wagen bewonder, vol terechte trots vertelt hij hoe ze helemaal uit elkaar is geweest en nu weer als nieuw is. De kleur is Blanc Meije, net als Collette, maar op zijn exemplaar is de lak in perfecte conditie. Nu weet ik dus hoe die er uit hoort te zien. 

En we zijn er waarschijnlijk achter waarom de rechterspiegel besturing niet functioneerde, er horen niet 4 maar 5 kabeltjes naar de spiegel te lopen, 4 daarvan om de richting te bepalen en een vijfde om het circuit rond te krijgen, die 5de ontbreekt op de spiegel… tzt toch maar de gelijmde eraf slopen en de nieuwe plaatsen, zien of dat helpt

Om half vijf sta ik weer buiten, met een reserve spiegel en maak ik mijn weg naar mijn Pa. Pa en zijn vrouw bewonderen Collette, en daarna gaan we Chinezen, op onze vaste stek, China Inn in de Achtse Barrier. Enkele uren later ben ik weer op pad, erst even de TU/e op gezocht en wat foto’s geschoten van Collette, en daarna door naar Tilburg, om een maatje op te zoeken dat een paar weken helpt bij het Staats Circus Moscow…. Middernacht ben ik weer onderweg, in de hoop met een uurtje of anderhalf weer thuis te zijn. maar de muts muts gooit weer roet in het eten, er zijn werkzaamheden, waardoor ik niet rechtstreeks naar Den Bosch kan komen, en uiteindelijk anderhalf keer rond Tilburg rijd voordat ik zie dat ik via Eindhoven moet rijden. Vandaar uit loopt alles voorspoedig en uiteindelijk kom ik, 450 km verder, om 3uur deze ochtend thuis…

Wat een dag zeg… gelukkig is Collette super comfortabel, anders was ik al lang en breed ergens op een rust plaats een tukkie gaan doen.

Ik zal trouwens morgen even een linkje plaatsen naar mijn flickr account, zodat je de laatste foto’s van Collette altijd kunt checken, als ook mijn andere foto werk…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 06 juni 2010 05:29 AM
  [ # 90 ]

Foto’s van Collette….

Ik zal deze set regelmatig updaten als Collette weer eens voor model heeft gespeeld…

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

6 van de 79
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook