Als ik kijk naar deze foto:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LUPELD7A
Dan is het gat waar de LHM zichtbaar is de treiterslang aansluiting? Hoe zit deze precies vast? Ik kon bij mij geen klem voelen?
Asl ik kies voor de benzineslang optie van 8mm, hoe zet je deze dan vast? Met een normale slangklem?
BX16V 1989
DSpecial 1972
Hallo,
Er moet een klem op zitten, je kunt dan gelijk de gehele slang even tijdelijk vervangen door die 8mm benzineslang. Dus dan vernieuw je deze over de gehele lengte en leg je hem even (veilig) via een noodweg naar het voorraadvat en zet je hem daar ook met een klem vast op de bestaande trechter met filter die in je voorraadvat hangt, ben je zo klaar mee en kun je weer rijden. Maar nou rest mij de vraag eigenlijk, als je de boel bij de HD bol schoon maakt, waar komt de lekkage dan vandaan, als het een hd leiding betreft dan word het een ander verhaal.
C’est une voiture du ministre !






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als je een slang recht naar het vat plaatst , heb je wel de aansluiting tegen het chassis die open blijft staan , en lekker LHM zal lekken !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Goddess’71 schreef:Hallo,
Maar nou rest mij de vraag eigenlijk, als je de boel bij de HD bol schoon maakt, waar komt de lekkage dan vandaan, als het een hd leiding betreft dan word het een ander verhaal.
Ik ga er morgen avond naar kijken, ik hoop dan maar op de treiterleiding
BX16V 1989
DSpecial 1972
Inderdaad het was de treiterslang!
er zat een scheurtje in, ja, je raadt het al, de bocht bij de HD regelaar.
Ik heb inmiddels de oude slang na heel lang pielen los (kon er echt niet goed bij, slangklem zat te vast voor weinig beweigingsvrijheid).
Maar goed, de aanhouder wint! Ik heb er nu zo’n benzine slang opgemonteerd, ik zei alleen niet op welke van de slangen ik de nieuwe slang zou moeten aansluiten op het vat?
Als ik hier kijk:
Welke van deze slangen kan ik dan loskoppelen voor mijn nieuwe slang? Ik krijg de oude slang niet los/bewogen, dus kan niet zien welke ik moet hebben? Mijn idee is nu om de nieuwe langs de oude te leggen en dan aan te sluiten op het vat? Ik moet dan alleen wel weten welke ik moet hebben?
BX16V 1989
DSpecial 1972
Ik heb even een foto gemaakt van hoe het er bij mij uitziet bij het vat, kan iemand me zeggen welke er vervangen kan worden?
BX16V 1989
DSpecial 1972
Ik snap weinig van je bericht.
Koop een nieuwe treiterslang en sluit die gewoon net zo aan als de oude, zoals het hoort dus.
Geen benzineslang of zo en ook niet op het vat maar naar de stalen leiding of verdeelstukje, waar hij op hoort.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon de kapotte slang volgen, dan kom je bij een stalen T-stukje of een plastic verdeelstukje met 4 aansluitingen. Je ziet hem niet effe zitten hoor! Dus, slang volgen en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Juist! Dat is wat ik zocht, op de tast kwma ik een slangklem tegen. Nu oude slang weg, nieuwe erin, nu de rest nog weer gaan monteren
Thanks!
BX16V 1989
DSpecial 1972