Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ow sorry.. ik bedoel; Ik heb de remcilinder rechtsachter vervangen en nu blokkeert deze bij het dieper intrappen van de rem.
Ik had de vraag ook niet helemaal goed gelezen, sorry. Zoals de vraag nu ligt weet ik ook geen antwoord, even op de experts wachten…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Um…
je kunt de remschoenen er verkeerd om in doen geloof ik. dan grijpen ze heel agressief aan. Die dingen zien iets conisch en hebben dus een voor en een achterkant.
.komma
Dirkman schreef:Um…
je kunt de remschoenen er verkeerd om in doen geloof ik. dan grijpen ze heel agressief aan. Die dingen zien iets conisch en hebben dus een voor en een achterkant.
je doelt hierop. (voorste lang en de achterste kort)
Foto even als voorbeeld.

- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
ik zal het is even controleren of dit bij de trommels met centrale bout er ook zo uit ziet.. Het is me niet opgevallen in ieder geval.
aan de oplopende kant van de rem voering een schuinekant maken (Vijlen pas op met de stof).
Dan “hapt” de rem veel minder snel deden wij vroeger altijd standaard bij motorfietsen met trommelremmen.

- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
bedankt voor de tips.. Donderdag moet ze voor de herkeuring. Ik ga het woensdag nog ff controleren.. mochten er nog meer opties zijn.. dan hoor ik het graag…

- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH

- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
Ik heb de aanloophoeken van de remschoenen wat afgeveild en rechtsachter wat strakker gesteld! Ze remt weer prima! Helaas klapte gisteren echter de veerbol…... en dat een dag voor de APK-keuring. Een nieuwe uit Almere is onderweg…

- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
Ze kan er weer twee jaar tegenaan!