Mischien een stomme vraag…..  LHM verversen… en voor spoelen!
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 26 april 2010 04:50 AM

Beste mensen,

Ooit heb ik bij een BX de LHM ververst EN meteen de hoogteregelaar voor gespoeld door de auto met een bakje onder de opening van de veerbol in plaats van de veerbol met uitstaande motor van de laagste stand neer de hoogste stand te zetten…
Het bakje was toen in no time vol gespoten, bakje geleegd en bol gemonteerd en toen de andere zijde ( links en rechts voor)
zelfde verhaal, auto op druk gezet, bol er af, bakje er onder en met stilstaande motor in de hoogste stand…

Ik ben volgens onderstaande text te werk gegaan ....

Het komt er eigenlijk op neer dat de auto met een goede voorraad bol in de hoogste stand wordt gezet, de voor bollen wat losser gedraaid zodat ze hand vast zitten en nog niet lekken!
dan de auto laten zakken, wachten tot de HD pomp afslaat,motor af, links voor de bol er af en een bakje ( pas gemaakte 5 L jerrican) er onder en de auto in de hoogste stand zetten…
de voorraad bol gaat nu het systeem vullen, maar er is een “lek” dus komt ale LHM daar…

nieuwe BOL er op, auto in de laagste stand, en dan motor starten tot de pomp klikt, motor af, rechter bol er af, jerrycan er onder en wederom de auto inde hoogste stand zetten… en weer komt er troep uit de aansluiting…
Bol er op links en rechts goed vast zetten en de auto in de hoogste stand laten staan, motor starten en een paar keer op en neer, via de laagste stand in de rijstand zetten en daarna rijden.


Zou dit op een 1997 xantia ( zonder aktief systeem) ook werken, of is er veel veranderd in het systeem tegen over de BX?

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2010 12:36 PM
  [ # 1 ]

Nee dit werkt. Echter spoel je de hoogte regelaar nu twee keer. De bollen worden namelijk via een T stuk gevuld uit 1 leiding.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 juni 2010 10:06 PM
  [ # 2 ]

Leuk idee! Al zou ik een kapotte voorraadbol gebruiken en een aansluiting maken ergens aan de zijkant onder het membraan, daar een slang aan koppelen en die slang direkt terugvoeren in het vat.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 juni 2010 04:55 AM
  [ # 3 ]

Dat is ook wel een idee, maar ik had het idee de vuile LHM te vervangen en de nieuwe schone a;;eem terug te proppen in het vat

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook