Remschijven vervangen bij 30000km
basjoustra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 03-03-2009

Gepost: 12 juni 2010 11:00 AM

Hallo,

Ik heb 02-2009 een nieuwe C1 gekocht en onlangs zijn 2e onderhoudsbeurd laten uivoeren. Hij heeft 31000km gelopen en de dealer heeft bijde remschijfen moeten vervangen naar eigen zeggen… Is dit niet een beetje vroeg? Ik rij hoofdzakelijk op de snelwegen…

Is er iemand die hier iets over kan zeggen?

En bestaat er iets van een lijst waar je op kan zien welk onderhoud normaal is bij een bepaalde km stand?

Ik kijk uit naar de reacties

Eens een C1 atijd een C1

Profiel  
 
basjoustra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 03-03-2009

Gepost: 12 juni 2010 11:12 AM
  [ # 1 ]

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik vind het idd ook snel! Zou ik hiermee naar de importeur kunnen stappen? Ik heb wel 250euro betaald voor die schijven. En als het een constructiefout is valt het naar mijn inziens onder de garantie. Ik ga maar eens met Citroen mailen.

Ik heb een nieuwe auto gekocht omdat ik juist dit soort onderhoud niet wil…. Maar goed…

Eens een C1 atijd een C1

Profiel  
 
basjoustra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 03-03-2009

Gepost: 12 juni 2010 11:49 AM
  [ # 2 ]

het stomme is dat ik accoord heb gegeven omdat ik aan het werk was toen ze belde en als de remmen niet goed zijn moeten ze gewoon vervangen worden. En bij het ophalen heb ik niet naar de oude gevraagt. Ik heb wat dat betreft ook geen verstand van deze zaken. Ik heb in goed vertrouwen gehandeld… Dus ik laat het er maar bij zitten. Ik heb toch geen poot om op te staan.

iig bedant voor je reacties!

Eens een C1 atijd een C1

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 19 juni 2010 05:22 PM
  [ # 3 ]

Gewoon er op staan dat ze de onderdelen die ze vervangen bij je auto bewaren en laten zien.
In dat geval kun je makkelijk zelf beoordelen of het vervangen van bijv. een remschijf terecht is of niet.
Is nou net een onderdeel waar dat goed te beoordelen is.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook