Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Hallo allemaal,
Na lang wikken en wegen toch besloten onze Golf 3 GTD de deur uit te doen. Hij is van 1996 en heeft 251.000 km gelopen. Hoewel de motor perfect is, is de carroserie dat helaas niet. Auto gaat roesten en voor de komende APK kwamen er toch nog wat kosten aan waar ik geen zin meer in had.
Maar vanmorgen in de auto gestapt en een kleine 150km gereden om te kijken naar een zwarte Berlingo 2.0 HDI multispace met vouwdak uit 2002.
Het was het rijden echt waard! Wat een plaatje! 16’’ lichtmetaal van Musketier eronder, voor iets verlaagd dmv Eibach veren. En het mooiste komt nog, compleet dealer onderhouden met boekjes en 1e eigenaar!! Kleine 175000 km gelopen nu, bij 155000 de distributieriem vervangen en nog 12000 tot volgende beurt. Heerlijke aandrijflijn en een ruimte zeg!!
Auto kostte me 2900 € en kon de Golf daar achterlaten. Kreeg daar slechts 500€ voor. Hij is wel gekocht bij een handelaar dus dat verklaart de -lage- prijs wel een beetje denk ik….
Volgende week haal ik hem op en zal dan gelijk wat foto’s plaatsen (eerst wassen natuurlijk)
Bij deze de 1e foto’s van onze nieuwe aanwinst.
Staat inmiddels alweer bij de garage want er moet een nieuwe krukaspoelie op…a €300
Via dit forum kwam ik erachter dat het een standaard iets is wat stuk gaat bij een HDI
Ben benieuwd naar de reacties…...
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Hmmm…toch jammer dat er zo weinig gereageerd wordt in dit forum…. Misschien is het Berlingo-gedellte ook niet zo druk als alle andere ‘‘afdelingen’’ op dit forum.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Ferm bakske.
Proficiat met je aankoop…
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Thanks Dyno!!!!
Hij bevalt echt heel erg goed…. moet alleen erg wennen aan de enorme draaicirkel (lijkt wel een vrachtwagen zeg!!)
draaicirkel is misschien groter maar de laadruimte ook ,ziet er goed uit .
zeer goed onderhouden ,mooie koop

Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
leuke auto en als je rustig kachelt gaat ie met gemak nog een 200000 mee
ik heb zelf een berlingo 2.0hdi uit eind 2002 gehad maar die had al de nieuwe voorkant (niet de nieuwste) maar heb daar zonder een centje pijn 330000km mee gereden en toen verkocht. die gast rijd er nog steeds mee rond.
enigste nadeel hier in zweden was dat door de slechte wegen de randen van het chassi bij de achterste schuifdeuren door het zand gegritstraald werd dat is wel de moeite waard om in de gaten te houden.
ja die krukaspoelie is dan ook het enigste wat ik gehad heb die zit op elkaar gevulkaniseerd en dat ging los laten .
maar verder zul je weinig problemen ondervinden denk ik
Wolgast schreef:Thanks Dyno!!!!
Hij bevalt echt heel erg goed…. moet alleen erg wennen aan de enorme draaicirkel (lijkt wel een vrachtwagen zeg!!)
Bij mij valt de draaicirkel nog goe mee vindt ik.
Mijn vorige wagen was een Range Rover P38.
En diene had nog iets meer plaats nodig om te draaien…:)
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-

Totaal aantal Berichten: 15737
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb de draaicirkel van de berlingo ook nooit als een probleem ervaren, is er misschien aan gesleuteld in verband met de verlaging en de lichtmetalen velgen? Welke bandenmaat zit er nu op?

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Wauw, wat een reacties in 1x zeg!! Super!
De bandenmaat is 205/45/R16 en is dmv veren 3 cm verlaagd. Onze andere Berlingo heeft ook zo’n grote draaicirkel en is volledig orgineel. Maar vergeet niet dat ik voorheen in een Golf 3 onderweg was en dat is natuurlijk een compleet andere auto (tractor)
Heb overigens nu een halve tank verreden en de dagteller staat op 570 km!!! Maar geloof niet dat de brandstofmeter van een Berlingo zo betrouwbaar is.
Thanx voor de reacties tot nu toe!

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gefeliciteerd met de aankoop Wolgast.
Wees blij dat tijdig onderkend is dat de krukaspoulie verbagen moest worden. Dit onderdeel heeft voor meer problemen gezorgd bij de HDi versies, je merkt dat de kwaliteit/prijs verhouding wel eens onder druk komt te staan als de toeleveranciers worden afgeknepen. Maar veert het nog wel een beetje met deze bandenmaat? Dit is behoorlijk afwijkend van het standaardmateriaal.
Overigens heb ik geen klagen over de betrouwbaarheid van de brandstofmeter, die doet het redelijk precies. Wat wel opvalt is dat je de tank nooit helemaal lekker kan volgooien. Als de auto wat schuin naar links kantelt dan gaat er veel meer in, althans dat is mijn ervaring.
Veel plezier van de auto.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
De auto begon te ratelen bij het starten en afzetten en bij veel gas geven. Ik wist hier niks van en bij de Peugeot garage wisten ze het gelijk. Dus heb denk ik wel heel veel geluk gehad!!
Veren doet ze eigenlijk verbazend goed nog! Hoewel ik het idee heb dat de auto zonder belading niet helemaal in balans is. De voorzijde stopt vrij snel met inveren (lees: stugger) terwijl de achterzijde wat naschommelt. Heb nog niet met mensen of veel belading gereden maar denk dat het dan veel minder is. De wegligging is wel erg goed moet ik zeggen!
Heb net even getankt en de meter stond iets voorbij de helft en had 651 km gereden. Getankt en er ging 44 liter in. Dus zo heel betrouwbaar werkt mijn meter dus niet….. Kwam uit op 1 op 14.7 en das niet heel zuinig. Hoewel ik eigenlijk alleen nog maar korte stukken gereden heb en niet heel zachtjes rij.
Verder is het vouwdak een heerlijkheid en het is echt een Citroen want ondanks 2002 rammelt er altijd wel iets! Heerlijk om weer terug te zijn bij Citroen!!!
proficiat met je koop.
Zijn dat nog de originele veerdempers die er onder zitten?
Als die de geest geven kzou aanraden om deze niet door originele te vervangen maar door sportdempers,past dan perfect bij je sportveren. Je rij comfort zal zeker verbeteren.
Want originel dempers en verlangingsveren van gelijk welke wagen is niet echt ideale combinatie.

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Geen idee of het nog de orginele dempers zijn. Ik heb de auto zo gekocht, maar vermoed van wel omdat ik de auto wat deinerig vind. Hoewel er vandaag een flinke paardentrailer achter hing en de auto daardoor aanmerkelijk lekkerder veerde. Auto stond ook prachtig vlak toen. Ondanks dat er ruim 1000 kg achter de auto hing, merkte je onder het rijden niets van! Dus die motor is echt beresterk!

Totaal aantal Berichten: 94
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
erg mooie auto, zelf heb ik ook eentje met vouwdak en zou hem voor geen geld willen missen! echter heb ik de platte 1.9 diesel erin zitten dus daar moet ik nog eens wat aan doen vrees ik?
Proficiat met je mooie kar!
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
Het vouwdak is idd heerlijk! Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het nogal fluit op de snelweg. De HDi is een heerlijk blok voor dit type auto vind ik. Maar wij hebben hier thuis nog een Berlingo (ook bedrijfswagen) met een 1.8d 58pk torretje in het vooronder. Traaaagggg….maar wel heel, heel erg betrouwbaar! En dat is wat telt!!

Totaal aantal Berichten: 94
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
s’winters wanneer mijn vouwdak niet opengaat dan span ik ( gesloten toestand ) isolatieplaatjes op de zwakke plaatsen waar geen metalen beugel zit, het fluiten of flapperen van het dak gebeurd daar waar geen metalen spanten zitten en zo gaat het doek vibreren dus dit kan je oplossen met op perfecte maat gemaakte harde isolatieplaatjes er over de breedte tussen te steken
mvg
Daniél
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!