Nu ben ik bijna klaar met het vervangen van de koppeling van een ID en als beloning krijg ik een D Super die gerestaureerd is, maar moet worden afgebouwd.
Die staat in een loods en wilde niet starten toen ik daar was. Nu heb ik een bedrijf benaderd die (klassieke) auto’s vervoert met een oprijwagen, maar die mailde mij terug dat hij me niet kan helpen omdat de auto te laag ligt. Hij had zoiets eerder geprobeerd en dat lukt niet.
Is er iemand die een adres heeft van een bedrijf welke dergelijke klussen wel aankan, of andere goede raad? Een autoambulance huren is voor mij geen oplossing want een Jaguar weegt 1700 kg, maar mag niet meer dan 1200 kg (geremd) trekken.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Locatie?
BTW, waarom start ie niet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zij wilde daar niet starten en ik zag later dat een zware glaszekering stuk was. Achteraf denk ik dat je haar altijd wel aan de praat krijgt met een directe verbinding tussen de accu en de bobine.
De locatie is iets boven Utrecht, maar ik heb nu een bedrijf benaderd met een kantelbare en vlakke auto ambulance. Ik houd jullie op de hoogte want het kan voor iedereen wel eens handig zijn.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. anders Van Beers in hilversum, of Neef in kortenhoef.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt, die ga ik benaderen.















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Je kan anders altijd nog de truc met de boormachine op de pomp toepassen. Dan kan je eerste transporteur em gewoon laden.
En anders een transporteur die erg veel DSen doet: Nees uit A’dam! http://www.autocarriernees.nl/
Bedankt, het gaat nu zeker lukken. De ID loopt weer en doet alles wat je van zo’n dame kan verwachten. Gelijk de oliekeerring van de nokkenas vervangen want als die gaat lekken kan de bak er weer uit.
Nees gaat de klus doen en sinds vandaag ben ik officieel de eigenaar van een D Super van 1972 in de kleur blauw/wit volgens het kentekenbewijs. Morgen of maandag wordt zij gebracht en vanmorgen kwam de ex eigenaar met een Range Rover vol met spullen, bakken vol met onderdelen en netjes in plastic gepakte zeer fraaie bumpers en sierlijsten.
De dame zit in de primer en op het eerste gezicht buitengewoon gaaf, een restauratie die onderweg is gestaakt. Ik zal foto’s maken en posten en langzaam maar zeker zullen we er een mooie dame van gaan maken waarmee je voor de dag kunt komen. Dat zal gebeuren als de gezondheid blijft zoals die nu is, maar daar gaan we wel van uit.
Vanmiddag is de dame ge-arriveerd, Nees heeft haar keurig op mijn oprijpad neergezet, wat nog heel wat stuurmanskunst vergt want de trailer is bijna net zo breed als de ingang en ik woon aan een drukke straat.
Maar de dame staat nu mooi onder een carport en morgen zullen we haar eens laten leven, want zij gaat gegarandeerd lopen en als zij niet mooi wil lopen dan gaat de hele motor uit elkaar.
Zij is buitengewoon gaaf, chassis, deuren, voorschermen, geen roest te bekennen, alleen de achterschermen zijn koek en ik denk dat die van een andere auto komen. Maar dat is geen groot probleem, ik mis ook een kofferdeksel, lijkt me ook geen groot probleem. De motor en bak zijn mooi droog en ik heb daar wel vertrouwen in.
Morgen zal ik een aantal foto’s maken en hier posten. Ik heb lange tijd niet zo’n gave snoek gezien, zij staat in de primer op het dak na, dat is mooi zilvergrijs en de deuren lijken me splinternieuw.
Ik ben er wel blij mee.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Terecht, denk ik. Gefeliciteerd!
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Leuk!, ik ben benieuwd naar de foto’s.
succes Peter.
Gefeliciteerd. Zo te lezen heb je een mooie dame gescoord. Succues met het afbouwen.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat is er met die bodem gedaan Han… dat ziet er niet uit zoals citroen dat bedacht had. Met name de tankbodem en de longerons zijn een beetje vaag
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Let op de als nieuwe dwarsdemper en daar zitten nieuwe eindpijpen aan met een extra einddemper.
De bodem is helemaal al gedaan en keihard, al die teer ziet er wat raar uit, maar in het echt is het pikzwart en die plekken komen van het op de grond liggen. De dame heeft vier jaar in een open loods gestaan zonder ooit te bewegen. De motor wou vrij vlot lopen na vier jaar stilstand en loopt goed, zij kwam ook vlot omhoog.
Grappig is de rechter achterdeur, die is voor opliggende klink en dat zal ik moeten aanpassen, lijkt me een klein probleempje en dat komt wel goed. Het rechter voorscherm krijgt een nieuw stukje onderkant, gan we even netjes er in lassen.
@ waterman: de bodem is wel netjes gelast, maar ik zie dat hij gewoon vlakke plaat heeft gebruikt en dat geldt ook voor de kofferbakbodem. Uiteraard is origineel mooier, maar het is een vrij dikke plaat en zoals ik zei is het laswerk goed gedaan.