Hoe koplampen vervangen…
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 02:02 AM

...zonder de hele voorkant uit elkaar te moeten draaien. Het betreft een XM.
Ik heb mooie koplampen uit Frankrijk gehaald, met van die mooie gele bolletjes erin. Die wil ik in m’n XM zetten, maar da’s gemakkelijker gezegd dan gedaan. Klemmetjes voor de bolletjes, zoals in de Franse lampen zitten er ook al niet in, anders was het heel snel geregeld…

Help?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 14 juli 2004 02:08 AM
  [ # 1 ]

valt wel mee hoor.
ff dat bovenste stukje plastik net boven je lapmen van je auto afhalen, knipperlichten eruit en je hebt de units binnen 10 minuten in je handen

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 02:16 AM
  [ # 2 ]

Ja, dat dacht ik ook…

Niet dus. Allereerst heb ik de stadslichten verwijderd. De bouten waarmee het frontje op z’n plaats wordt gehouden zitten vastgeroest. Maar daar hebben ze kruipolie uitgevonden. Dan de twee bouten van het middelste stukje in de grille zelf. Ook al vastgeroest, maar minder erg als die achter de stadslichten. Dan nog drie boutjes bovenop en je hebt de grille in handen. Zo ver was ik dus al.

Dan zit er bovenop de koplamp aan bestuurderszijde nog de kabel voor de motorkapontgrendeling (scrabble, anyone?). Ook die gaat eenvoudig los. De twee bouten van de koplampunits zelf gaan ook gemakkelijk los. Maar dan…

Links en rechts onder de koplampen zitten op een stukje metaal de claxons. Onder elke koplampunit eentje. En die moeten ook los. Ik heb echter geen elastieken vingers of gereedschap dat om twintigduizend hoeken kan werken - wat eigenlijk een vereiste is bij het werken aan een Citroën, ik weet het - dus blijven de lampen vastzitten. Wat nu gebakken?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook