4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
panne nummertje zoveel… vapour-lock?
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 juli 2010 10:16 PM
  [ # 46 ]

Halverwege de slang in het dunnere gedeelte blijkt toch de thermostaat te zitten… De thermostaat zat er recht in, dus ik denk niet dat de oorzaak daar ligt… Mijn vraag is nu met het terug plaatsen van de thermostaat in de slang… in welke richting moet de veer? naar de motor toe?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2010 10:33 PM
  [ # 47 ]

Het was-element naar de motor toe!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 juli 2010 10:43 PM
  [ # 48 ]

is de veerzijde het waselement?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 juli 2010 10:45 PM
  [ # 49 ]

Ja.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 02 juli 2010 08:24 PM
  [ # 50 ]

Ik heb vandaag alles uitvoerig kunnen testen. Nu blijkt dat als de auto warm is, er geen benzine meer wordt opgepompt.. Ook niet als de slang bij de carburateur losgenomen wordt…  Lijkt me dus een probleem van de brandstofpomp. Gek genoeg een probleem die zich alleen voordoet wanneer de auto warm is. Is dit logisch?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 juli 2010 10:35 PM
  [ # 51 ]

Deze DS’en ken ik niet zo,maar is die benzinepomp temperatuurs gestuurd?? Ik zou anders daar eens naar kijken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 juli 2010 10:38 PM
  [ # 52 ]

Ik zou dat benzinepompje eens uit elkaar halen, of als je dat niet kunt er gewoon een nieuwe op sleutelen.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 juli 2010 08:49 AM
  [ # 53 ]

Als het probleem zich weer voordoet zou ik eens de tankdop eraf halen dan weet je of het aan de ontluchting ligt. Je kunt ook een andere pomp proberen (kost geloof ik iets van 50 euro) en kijken of het probleem weg is. Anders zou ik toch eens naar de toevoerleidingen van de tank naar de pomp kijken.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 juli 2010 11:51 AM
  [ # 54 ]

Ik heb de pomp open gehaald. Het membraan dat bestaat uit drie verlijmde laagjes is op de buitenste laagjes gescheurd.. maar dus niet helemaal door… Lijkt me dus ook niet het probleem. Zijn deze membranen los te krijgen? en waar eventueel?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 05 juli 2010 12:45 PM
  [ # 55 ]

Eenzelfde pomp als de mijne (Guiot type H). Hier heb ik een stukje gevonden over de Guiot benzinepomp en zijn mogelijke problemen. Weet iemand of dit specifiek geldt voor de Guiot pomp? Het liefst maak ik gebruik van de originele pomp, maar als deze zich kenmerkt door bovengenoemde problemen, kies ik toch voor een moderne valeo.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2010 07:10 PM
  [ # 56 ]

Ik zou er gewoon een nieuwe in sleutelen, voor de prijs kun je het niet laten en een betrouwbare auto die het altijd doet en blijft doen is heel wat waard. Pech krijg je altijd op de meest ongunstige momenten en plaatsen. Nieuwe er in en niet meer over praten en die oude zooi mooi in een hoekje bewaren als aandenken.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 juli 2010 10:29 AM
  [ # 57 ]

Ik gebruik al een tijdje een nieuwe Traction Avant pomp verkrijgbaar bij CTA voor ongeveer 75 euro. Werkt perfect!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juli 2010 11:03 AM
  [ # 58 ]

Is de pomp gemonteerd MEt het formica plaatje ertussen? Dat moet anders wordt ie heet en krijg je vapour lock. Verder kunnen de klepjes lekken. Soms sluiten ze niet meer als het zaakje warm wordt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 juli 2010 01:22 PM
  [ # 59 ]

Je kan er ook nog een electrisch lagedruk benzinepompje bij zetten, dan heb je altijd voldoende benzine in de carbu en ook meteen bij het starten.

Citroen!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 juli 2010 04:07 PM
  [ # 60 ]

Ik heb een nieuwe pomp gemonteerd, en nieuwe rubber slang naar de nylon benzineleiding. Hopelijk is het probleem verholpen, al vrees ik het ergste. Na een ritje is het benzinefiltertje helemaal leeg… is dat normaal en waar komt die lucht vandaan? Hoe is overigens de nylon leiding aangesloten op de tank? Loopt deze zo de tank in, zonder ergens aan vast te zitten?

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook