
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
panne nummertje zoveel… Na een half uur rijden sloot ik me aan in de file… Na zo ongeveer 20 minuten stopte de wagen spontaan op de middenbaan. Met behulp van de startmotor kon ik de witte strook bereiken. De auto’s vlogen links en rechts om de id heen.
Door de ontstane gevaarlijke situatie heeft rijkswaterstaat uiteindelijk de rijbaan afgesloten en me met de vrachtwagen afgesleept naar een veiliger oord. Door de enorme drukte kon de ANWB niet binnen het uur arriveren. Na 1,5 uur startte de wagen uiteindelijk toch nog, ondanks dat de lampen een uur hadden gebrand.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Bij nadere beschouwing blijkt dat het stalen buisje van de brandstofpomp (daar waar de brandstofslang naar de carburateur op vast zit) dermate los te zitten dat ik het zonder er aan te trekken in handen hield. De brandstof spoot nu de lucht in… Kan het zo zijn dat er zonder noemenswaardige lekkage toch te weinig druk opgebouwd wordt, of teveel lucht aangezogen wordt in de slang? Ook zit er een brandstoffiltertje tussen waar ik niet heel gelukkig mee ben. Naarmate de temperatuur stijgt wordt hierin de benzine onrustiger en is er af en toe damp waar te nemen. Ik neem aan dat dit filtertje er later tussen gezet is.



















Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
De auto met de hand even naar achter duwen, waar de strook breder wordt, was blijkbaar geen optie? Erg vervelende situatie in elk geval, ik moet er niet aan denken. Je staat toch alsmaar op scherp daar achter die vangrail, op te letten of er niet de één of andere onverlaat net wat teveel afwijkt van zijn baan.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De witte strook werd niet noemenswaardig breder naar achter toe. Bovendien kreeg ik dat logge apparaat niet naar de witte strook geduwd zodat ik de startmotor heb gebruikt. Vervolgens heb ik snel de auto verlaten en ben samen met m’n vriendin achter de vangrail gaan zitten.



















Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Je hebt uiteraard wel de verstandigste keuze gemaakt. Ik hoop dat het opgelost gaat worden, en als technische nitwit verdwijn ik dan nu weer uit dit topic.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eerst het pijpje vastzetten en dan weer kijken of het in het filter rustig blijft. Ik rijd al lang met een vergelijkbaar filter en heb nooit vapour lock. Wel heb je mazzel dat je dame niet is uitgefikt. Had je vriendin nou ook iets aubergine kleurigs aan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt mij eerder dat de bobine oververhit geraakt is. Nieuwe puntjes, condensator en een nieuwe bobine monteren en je hebt een heel grote kans dat je dit niet meer mee zal maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
bogaard77 schreef:Had je vriendin nou ook iets aubergine kleurigs aan?
Nee iets zwarts
Is het pijpje vast te tikken? Ik neem aan dat het normaal geperst zit. Onlangs zijn er overigens nieuwe punten en condensator ingezet.. Heeft Chyparse nieuwe bobines?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Was ondanks de pech wel een mooi plaatje. En je DS ook !!!
Chyparse heeft bobines ja. Anders heb ik er nog 1.
Dat pijpje er met de juiste lochtite in lijmen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Op het forum van de citroeniddsclub.nl had iemand eenzelfde probleem, wat veroorzaakt werd door een onjuiste contacthoek waardoor de bobine oververhit raakte. Ik zal de boel eens inspecteren. Wellicht is het sowieso goed om de bobine eens te vervangen?
Ja ‘n nieuwe bobine kost je de kop niet (25 euri) en maakt vaak veel verschil. (kunnen slecht tegen oververhitting)
Ik zou trouwens ook de bovenkant van je benzinefilter met een klemmetje vastzetten. Als het losschiet heb je benzine over je kokende motor, het effect daarna kan je wel raden.
succes & grt Arjan
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Controleer ook je thermostaat even. Ik heb iets dergelijks ook gehad; toen was de thermostaat kapot, en die ging daardoor niet meer open. (Eén van de arpmjes was doorgescheurd) De wagen sloeg toen ook af na 10 minuten file in de hete zon. (En ook niet meer te starten, maar na een half uurtje afkoelen wel weer) Thermostaat was bij mij 1,5 jaar oud, dus ook al is ie nog nieuw; dat is geen garantie dat ie goed is.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Het ontbreken van dat klemmetje is idd erg slordig.. Nou heb ik nog een aantal van deze slordigheden waargenomen… maar dat later… Bevindt de thermostaat zich in de buurt van de radiateur? Ik kan dat gekke ding nergens vinden…














































Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De thermostaat zit IN de bovenste radiateurslang. Aan het einde waar ie aan de waterpomp zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
AZ schreef:Bij nadere beschouwing blijkt dat het stalen buisje van de brandstofpomp (daar waar de brandstofslang naar de carburateur op vast zit) dermate los te zitten dat ik het zonder er aan te trekken in handen hield. De brandstof spoot nu de lucht in… Kan het zo zijn dat er zonder noemenswaardige lekkage toch te weinig druk opgebouwd wordt, of teveel lucht aangezogen wordt in de slang? Ook zit er een brandstoffiltertje tussen waar ik niet heel gelukkig mee ben. Naarmate de temperatuur stijgt wordt hierin de benzine onrustiger en is er af en toe damp waar te nemen. Ik neem aan dat dit filtertje er later tussen gezet is.
Kan je dat filter niet onder de auto kwijt in de buurt van de tank?
Ik weet dat door benzinefilters in de motorruimte al diverse kevers en bussen(VW ) gecremeerd zijn!
groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lijkt me ook het gevolg van een oude bobine, die (vaak) te heet is geweest.
Citroen!