
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Halverwege de slang in het dunnere gedeelte blijkt toch de thermostaat te zitten… De thermostaat zat er recht in, dus ik denk niet dat de oorzaak daar ligt… Mijn vraag is nu met het terug plaatsen van de thermostaat in de slang… in welke richting moet de veer? naar de motor toe?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het was-element naar de motor toe!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
is de veerzijde het waselement?
Ja.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb vandaag alles uitvoerig kunnen testen. Nu blijkt dat als de auto warm is, er geen benzine meer wordt opgepompt.. Ook niet als de slang bij de carburateur losgenomen wordt… Lijkt me dus een probleem van de brandstofpomp. Gek genoeg een probleem die zich alleen voordoet wanneer de auto warm is. Is dit logisch?























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Deze DS’en ken ik niet zo,maar is die benzinepomp temperatuurs gestuurd?? Ik zou anders daar eens naar kijken.
Ik zou dat benzinepompje eens uit elkaar halen, of als je dat niet kunt er gewoon een nieuwe op sleutelen.
Als het probleem zich weer voordoet zou ik eens de tankdop eraf halen dan weet je of het aan de ontluchting ligt. Je kunt ook een andere pomp proberen (kost geloof ik iets van 50 euro) en kijken of het probleem weg is. Anders zou ik toch eens naar de toevoerleidingen van de tank naar de pomp kijken.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb de pomp open gehaald. Het membraan dat bestaat uit drie verlijmde laagjes is op de buitenste laagjes gescheurd.. maar dus niet helemaal door… Lijkt me dus ook niet het probleem. Zijn deze membranen los te krijgen? en waar eventueel?

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Eenzelfde pomp als de mijne (Guiot type H). Hier heb ik een stukje gevonden over de Guiot benzinepomp en zijn mogelijke problemen. Weet iemand of dit specifiek geldt voor de Guiot pomp? Het liefst maak ik gebruik van de originele pomp, maar als deze zich kenmerkt door bovengenoemde problemen, kies ik toch voor een moderne valeo.
Ik zou er gewoon een nieuwe in sleutelen, voor de prijs kun je het niet laten en een betrouwbare auto die het altijd doet en blijft doen is heel wat waard. Pech krijg je altijd op de meest ongunstige momenten en plaatsen. Nieuwe er in en niet meer over praten en die oude zooi mooi in een hoekje bewaren als aandenken.
Ik gebruik al een tijdje een nieuwe Traction Avant pomp verkrijgbaar bij CTA voor ongeveer 75 euro. Werkt perfect!












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is de pomp gemonteerd MEt het formica plaatje ertussen? Dat moet anders wordt ie heet en krijg je vapour lock. Verder kunnen de klepjes lekken. Soms sluiten ze niet meer als het zaakje warm wordt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan er ook nog een electrisch lagedruk benzinepompje bij zetten, dan heb je altijd voldoende benzine in de carbu en ook meteen bij het starten.
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb een nieuwe pomp gemonteerd, en nieuwe rubber slang naar de nylon benzineleiding. Hopelijk is het probleem verholpen, al vrees ik het ergste. Na een ritje is het benzinefiltertje helemaal leeg… is dat normaal en waar komt die lucht vandaan? Hoe is overigens de nylon leiding aangesloten op de tank? Loopt deze zo de tank in, zonder ergens aan vast te zitten?