Hoi,
Voor wat ik weet vindt electrolyse plaats bij 2 verschillende metalen in een zoutoplossing, zolang alles droog is zal er dus niet veel gebeuren. Overigens zou ik zelf iets van een soort pers maken zodat die parkers achterwege kunnen blijven.
Groet,
Mathieu.



Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Verzinkte schroefjes zijn glansverzinkt. De zinklaag is te verwaarlozen. Zolang je er geen vocht bij krijgt, is er niets aan de hand. In het andere geval is dit het begin van nieuwe ellende.
Voor het werk wat je allemaal aan de hand haalt, het aantal schroefjes wat je nodig hebt en de kosten daarvan, zou ik gewoon rvs nemen.
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Al met al zit het bij mij al van 2005 a 2006 zo,en er is nog geen afwijking te zien.Ik weet wel dat je bij de voorkant van een deur ,deze nieuwe hoeken moet pas maken.
Ik zou wel met echte parkers gaan werken. Dan trek je de delen strakker en zonder vervorming op elkaar. Spaanplaatschroeven hebben een schuine kant, waardoor je ook meer vervorming in je plaat krijgt en een rommeliger gat bij het wegslijpen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Parkers… kit…. lijm… Dit wordt een beun de haas topic….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee hoor, ik zou het ook lijmen ondanks dat ik goed kan lassen. Als je dergelijke lange naden gaat lassen heb je veel krimp en dat kun je er allemaal weer gaan uitkloppen.





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Als de lijm uit gehard is,dan kan je eventueel de parkers verwijderen en het geheel plamuren.
Zelf vind ik het vast zetten met parkers zeer goed gaan ,omdat je de zaak goed aantrekt.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik geloof er niet in Han. Je kunt tegenwoordig prachtige huidplaten kopen ook nog eens. Trouwens, ik heb wel een paar deuren gelast de afgelopen 10 jaar en die zijn toch echt strak hoor. Kwestie van netjes werken en genoeg koelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik vind dit een welles of nietes spelletje worden,ik zou zeggen als je niet kan lassen probeer het op een oude deur.Of zoals ik een proef gemaakt heb op twee lossen plaatjes.
Niks Beun de Haas. TS kiest voor een bepaalde methode en daar wordt op gereageerd. Tuurlijk kan het ook anders, maar daar gaat het nu niet over. Hij kiest ook voor rollen i.p.v. spuiten. Prima, ieder maakt zijn eigen keuzes.
Trouwens: wel eens gezien hoe een vliegtuig in elkaar zit? Met lijm!
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
waterman schreef:Ik geloof er niet in Han. Je kunt tegenwoordig prachtige huidplaten kopen ook nog eens. Trouwens, ik heb wel een paar deuren gelast de afgelopen 10 jaar en die zijn toch echt strak hoor. Kwestie van netjes werken en genoeg koelen
Die huidplaten zijn behoorlijk duur, maar idd is dat het mooist, ff sparen dus.
Lassen heeft mijn voorkeur als het sterk moet zijn, zo doe ik het al 50+ jaar.
Wat jullie/men nu even over het hoofd zien, is dat ik straks voor de kosten van 2 deuren laten lassen bij het magazijn een complete auto roestvrij en geverfd heb. Ik ben en blijf een student en geld groeit me dus jammer genoeg niet op de rug, geloof het of niet, maar ik heb hiernaast nog 1 auto en 2 motorfietsen en die kosten ook geld. Lijmen en rollen lijkt mij voor nu een prima oplossing die misschien niet het mooiste word, maar zeker degelijk is.
Roest van de schroeven is naar mijn idee geen issue als ze van binnen en van buiten goed in de lak/anti roest staan. En uiteraard komen ze dat Als de lijm eenmaal is uitgehard, voegen die schroeven niks toe qua stevigheid, die zijn enkel om het plaatmateriaal goed op zn plek te houden. Uiteraard kan ik ze naderhand eruit draaien, maar ik heb denk ik liever (slecht verzinkte) schroeven dan plamuur in die gaatjes? Ook komen er natuurlijk nog afwateringsgaten in, snap niet dat ze er nog niet inzitten, bij de achterdeur namelijk wel…
Bedankt voor de hulp en reacties tot nu toe en voor de mensen die nog niet in lijmen geloven, houdt dit in de gaten en vel je oordeel als ik klaar ben (doe ik tenslotte ook)
Lijkt mij toch slim om de schroeven eruit te draaien,gaat denk ik niet mooi worden als je de schroeven wegplamuurt.
Dan moet er zoveel plamuur op om dat hoogte verschil op te vangen van de boutkopjes,dat ik net zo goed de deur had kunnen laten lassen door een onervaren lasser.
oh nee, sorry, ik slijp de schroefkoppen er wel af!














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en waarom niet de schroeven verwijderen als de lijm droog is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste