













































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je de tank zelf eigenlijk eens afgetapt? Er zit IN de tank een filter en als dat dicht gaat zitten kun je ook dit soort ellende krijgen. Ik heb vorig jaar ook zoiets meegemaakt met een Ds19 van 1963. Daar bleek uiteindelijk het tankfilter dicht te zitten en bleek tevens dat de aanzuigslang niet goed onder in de tank kwam. In welke regio zit je eigenlijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok, dan zal ik dat es checken.. Hoe en waar precies zit dat filter eigenlijk in de tank gemonteerd? Moet daarvoor de tank er helemaal uit? Ik woon in Amsterdam maar zit ook veel in de omgeving van Barneveld en Dreumel.. En als de wagen rijdt, rij ik overal heen.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Aan de onderkant zie ik een grote aftapmoer inderdaad. Zit Het filter hier ook aan?














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat klopt. Als je die dop los maakt ( let op: gebruik een zeskant dop en géén 12 kant!!, 21mm) dan komt als het goed is het hele filter mee naar buiten. Dit filter bestaat uit een stel ringen die op een plastic houder geklemt zijn.
Haal de boel uit elkaar en maak het schoon. Als je nu met je vinger in het gat van de tank gaat moet je de aanzuigslang kunnen vullen. De slang moet een beetje schuin afgesneden zijn en tot op de bodem van met filter komen.
check hier maar even:
http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet385558.htm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik zal binnenkort het filter is checken. Zeskant dop heb ik inmiddels. En nu we toch bij de tank zijn aanbeland Doordat de tankvlotter afdichtingsring verre van nieuw is, heeft men gepoogd dit te dichten met kit. Benzine en kit blijkt echter niet zo’n goede combi. Het wordt dan een soort zwarte slijm die ook in de tank terecht kan komen.
Mijn vraag is echter; De benzinemeter is vrij onnauwkeurig en danst op en neer wanneer de tank wat leger begint te raken. Is dit een bekend probleem? En is dit doorgaans te wijten aan de vlotter of aan de meter?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ligt nergens aan, zo werkt het systeem nu eenmaal. Ieder golfje in de tank zal meteen de vlotter doen bewegen met bijbehorende uitslag op je meter. Er zit helemaal geen demping van het signaal in. Je mag al blij zijn als vol op de meter redelijk overeenkomt met een volle tank, en leeg redelijk met een lege tank.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zojuist terug van een probleemloos retourtje Amsterdam-Gent! Zelfs de lange files in de brandende zon heeft ze doorstaan! Volgende week zaterdag fungeert ze als trouwauto in Antwerpen.
PS; Zelfs als de auto stil staat zwiept de wijzer heen en weer.. (van bijna nul tot vol)
Dat is niet goed, ik denk aan een sluiting. Ik neem aan dat de meter directe spanning krijgt en massa via een variabele weerstand aan de vlotter in de tank. Als die draad ergens door is gesleten en af en toe massa maakt krijg je dit soort grappen. Het kan ook dat die weerstand bij de vlotter verrot is.
Mooi dat ze weer goed loopt en dat ook blijft doen.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
‘T voelt nog wel als een rijdende tijdbombe… Halverwege de terugweg begon ik er weer iets vertrouwen in te krijgen. Bij elke trilling, piep of kraak vrees ik nog steeds het ergste.
Ik heb in de jaren 70 in totaal elf DS dames gehad en er heel veel mee gereden en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Ik ben nu bezig met mijn twaalfde DS en ik heb er het volste vertrouwen in. Bovendien is het een simpele auto zonder electronica, dus met een stukje elastiek, een haarspeld en een spons houd je haar aan de praat als je er verstand van hebt.



Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
AZ schreef:! Volgende week zaterdag fungeert ze als trouwauto in Antwerpen.
PS; Zelfs als de auto stil staat zwiept de wijzer heen en weer.. (van bijna nul tot vol)
Het bruidspaar in spé is toch niet de huwelijksnacht aan het repeteren op de achterbank?
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
AZ schreef:Zojuist terug van een probleemloos retourtje Amsterdam-Gent! Zelfs de lange files in de brandende zon heeft ze doorstaan! Volgende week zaterdag fungeert ze als trouwauto in Antwerpen.
PS; Zelfs als de auto stil staat zwiept de wijzer heen en weer.. (van bijna nul tot vol)
Ook met een bijna lege tank en na een uurtje rusten ???
Ik vermoed gewoon onderbrekingen in de loper van de vlotter , als hij geen contact maakt gaat je meter naar nul , bij contact geeft hij een aanduiding .
Ik zou beginnen met het deksel onder de achterbank weg te nemen , de draad van de meter eens los halen , eens kijken wat er gebeurd als je deze draad massa geeft .
succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Wat ik zou doen is het volgende: de draad van de vlotteur los nemen en via een lampje van bijvoorbeeld 20 watt doorverbinden met massa. Dan moet je benzinemeter met het contakt aan ergens stil blijven staan. Doet hij dat, dan is daar verder niets mee aan de hand. Zwaait hij nog steeds heen en weer dan ligt het niet aan de vlotteur en moet je de draad achterna om te kijken waar hij de carosserie raakt.
Staat de meter wel mooi stil dan heb je een andere vlotteur nodig.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Dat is een goeie inderdaad, ga ik doen. Nou nog even zo’n lampje zoeken. De meeste autolampjes zijn, dacht ik, max 10 watt, maar misschien komt die weerstand ook overeen.