En hoe is de snelheidsafwijking? Voor zover je kunt merken?
om en nabij de 10 procent… alhoewel die bij extreem hoge snelheden wel toeneemt… bij 110 op de teller doe ik 100, bij 60 op de teller 55. bij 230 op de teller 195.
De feitelijke snelheid basseer ik daarbij op de GPS.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Duidelijk! Lijkt me prima mee te leven. Binnenkort maar eens een mooi setje banden gaan zoeken dus.
tja, zou waarschijnlijk beter zijn om vier maal de elfde banden te hebben, maar belangrijkste is dat links en rechts gelijk zijn.
Maar de banden zijn zo goed als kakelvers, eigenlijk zonde om ze nu al weer te laten vervangen, alhoewel het ook nog een optie is om alleen achter nieuwe te laten plaatsen, van zelfde type als voor…
wat hoort trouwens normaal de maat te zijn?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
De normale maat is 185 / 14. Dus zonder hoogtemaat, en dat betekent dat de hoogte 80% is. Je voorbanden hebben dus een te kleine rolomtrek, maar er is in de maat 185/70/14 wel een veel grotere keuze, vooral ook uit modernere banden.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
MonsieurGrat schreef:Overigens, ook met 2.4 bar voorin zijn de wangen wat doorgezakt, maar zoals Ree al opmerkte, dat hoort bij Michelins eigenlijk ook wel..
Ik doe ook altijd 2.4 bar in de voorbanden (advies bij TRXen is 2.3), dan heb je ook de bolle wangen, dus dat lijkt me normaal
De achterbanden met een bandenspanning van 1.6 bar (advies 1.5) zijn minder bol, tja er zit natuurlijk bijna geen gewicht aan de achterkant.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
MonsieurGrat schreef:(heb jij er toevallig nog liggen?) zoek trouwens ook nog zo’n rubberen harmonica pook hoes, ter vervanging van dat lelijke leren ding dat er nu inzit…
Die lederen lebberzakjes kunnen idd echt niet ! We hebben er in het clubmagazijn net eentje (zo’n rubberen harmonicageval) binnengekregen. Prijs durf ik zo niet te zeggen, maar het is wel wie het eerst komt, wie het eerst maalt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Michael Oud schreef:De normale maat is 185 / 14. Dus zonder hoogtemaat, en dat betekent dat de hoogte 80% is. Je voorbanden hebben dus een te kleine rolomtrek, maar er is in de maat 185/70/14 wel een veel grotere keuze, vooral ook uit modernere banden.
Op een GTi zitten normaal 195/70R14, althans bij mij en dat heb ik al op meerdere GTi’s zien zitten. Is dezelfde rolomtrek als 185R14. En is heel goed verkrijgbaar. Zelf heb ik Energy Savers van Michelin en die bevallen zeer goed.
25TRD: owww… en jullie zijn pas weer open op de 7de van augustus, wanneer ik tot 15:00uur op kantoor zit.. Da schiet niet op, nu ja, er zijn vast nog andere kansen..
PE: Ah, kijk, da’s een mooie oplossing… die gaan we onthouden voor als deze rubbers echt aan vervanging to zijn, beetje breder is denk ik zeker geen slecht plan, en als daarmee de rolomtrek op het juiste niveau komt, super… Trouwens, jij heb ook zo’n harmonica geval rond de pook, en Roadmaster vertelde nog niet zo lang. Waar heb jij hem vandaan gehaald?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
par eXeMple! schreef:Op een GTi zitten normaal 195/70R14, althans bij mij en dat heb ik al op meerdere GTi’s zien zitten. Is dezelfde rolomtrek als 185R14. En is heel goed verkrijgbaar. Zelf heb ik Energy Savers van Michelin en die bevallen zeer goed.
T/m modeljaar 81, heeft een GTi 185/80/14. Daarna werd breedspoor met optioneel TRX geintroduceerd, en is de keuze (volgens mij) of TRX, of 195/70/14.
zou 195/70 op een smalspoor een heel grote ramp zijn? Te meer 185/80 steeds moeilijker te vinden is, zeker oor een vriendelijke prijs, mar zelfs als je die prijs buiten beschouwing laat….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43377
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
195/70 past prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Idd, heb ik ook op mijn ‘78er.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Mooi, bij deze genoteerd… wanneer verse banden nodig zijn gaan we voor de 195/70
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela