5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

De V6 Exclusive Automaat van PE: dus toch valse lucht…
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 juli 2010 12:48 PM
  [ # 61 ]

Mooi dat er nog XM serie1 rijders zijn die ook het éénspakig stuur kunnen waarderen cool smirk. Het tweespakig stuurwiel had Citroën er nooit in moeten doen.

Het ziet er geweldig uit PE, het leer van het stuur is ook in een mooie staat.

ps ik zie dat je dashboardklep ontgrendellipje naar binnen staat, dan is het armpje erachter afgebroken (typisch serie1). Door de vergrendelinrichting met de 2 schuifhaakjes er af te schroeven(3 of 4 schroeven) kun je het ontgrendellipje naar boven eruit schuiven en het armpje met tweecomponentenlijm aan het lipje lijmen. Daarna zul je geen last meer van hebben Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 juli 2010 01:45 PM
  [ # 62 ]

Kijk, dat was mij nog niet opgevallen, maar ik zie het nu ook op de foto. Bedankt voor de tip! Smile

Vanmorgen even bij Chyparse langs geweest. De dame veerde niet zoals het hoort, lag van voren erg laag en zakte veel te snel in. Veel sneller dan m’n CX. Bovendien was gymmen een nogal schokkerige gebeurtenis.
De bollen waren allemaal goed op druk, de LHM was heel vers, dus dat was waarschijnlijk allemaal gebeurd vlak voordat ik haar kocht. Maar het hydraulisch systeem was toch wel aardig vuil en de hoogteregelaar vóór zat behoorlijk vast. Die is dus vervangen. Er is ook een andere HD regelaar op gegaan en de dame rijdt nu met hydraurincage in de aderen. Ze komt nu weer goed omhoog en het veren en sturen voelt ook beter aan. Nu de spoelvloeistof een tijdje z’n werk laten doen en ook nog eens de wagenhoogte exact laten afstellen.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 juli 2010 01:50 PM
  [ # 63 ]

Staat een stuk mooier, een eenspaaksstuur en dan ook nog met leer very good

@Citrophile: Dat je dat lipje kan gaan plakken wist ik ook niet, goede tip bedankt.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 18 juli 2010 01:48 AM
  [ # 64 ]

@PE, wat was de reden voor het snel inzakken van de voorkant en waarom is er ook een andere HD regelaar erop gegaan?

Het klopt dat het hydraulisch systeem vrij snel vervuild raakt, ook al ververs je LHM dan blijft het vuil. Hydrorincage is perfect spul om het systeem schoon/schoner te krijgen.

Ik ga binnenkort ook mijn LHM vervangen door hydrorincage en de boel goed ontluchten bij de remmen en ABS blok. Ik blijf de laatste tijd last hebben van lucht in mijn systeem. Bij het omhoog komen zijn er diverse fluitgeluiden te horen en gaat ook schoksgewijs omhoog. Met gymmen krijg ik een groot deel weg, maar het blijft in mindere mate aanwezig.

Succes met het lijmen van het armpje aan het ontgrendellipje Wink.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 juli 2010 09:05 PM
  [ # 65 ]

De hele auto zakte snel in, niet alleen de voorkant. Het is nu een stuk minder. Of dat met de HD regelaar te maken heeft, geen idee… huh Volgens Martin van Chyparse was de HD regelaar die er in zat, niet jofel meer. Tja, en wat moet ik dan? Ik heb er niet zo bar veel verstand van en ik wil gewoon dat het goed is. Het ding was 68 euro ex. dus dan maar vervangen…

Wat ze dus niet doen bij Chyparse is bleeden bij de remmen, is volgens hun niet nodig. Volgens mij komt de spoelolie nu niet tot bij de remmen… Wat is waarheid? Misschien ga ik dat nog eens even zelf doen.

Ik heb vandaag nog een aardigheidje van de type 1 ontdekt: Een ventilatieroostertje onder het dashboard. Dit heeft type 2 niet omdat op die plaats volgens mij de obd connector zit.
Maar dat roostertje blaast dus lekker koude lucht in m’n kruis, zálig… clap Wink
Overigens, m’n vrouw reed op de heenweg, die vond dat te koud… Mr. Green

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 juli 2010 09:41 PM
  [ # 66 ]

Lekker die remmen bleeden. Je zal zien dat wat er als eerste uitkomt helemaal niets meer met groen te maken heeft. Waarschijnlijk bruin/zwart. Oftewel een hoop viezigheid in die doodlopende leidingen, die je er alleen maar uitkrijgt door te bleeden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6338

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 19 juli 2010 01:02 AM
  [ # 67 ]

Precies, lekker doorspoelen dat dooie stuk leiding.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten

- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 juli 2010 10:44 PM
  [ # 68 ]

Dat Chyparse het doorspoelen via de remnippels niet belangrijk vindt, snap ik ook nog steeds niet…

Dat kleine ventilatieroostertje waar je het over hebt is zeker zalig Mr. Green.
Mijn vorige V6 serie1 had alleen een rechthoekig randje in het paneel lopen waar het roostertje in hoort te zitten. Mijn huidige 24v die een jaar ouder is dan de vorige heeft weer wel dat roostertje Wink.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 juli 2010 12:28 AM
  [ # 69 ]

Ze nemen het risico niet dat er misschien een rem nippel afbreekt of stuk gaat. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 juli 2010 10:20 PM
  [ # 70 ]

Vandaag de eerste vuurproef voor de dame, ruim 1000 km op één dag. We zitten nu in Saintes in een Formule1. Gratis internet, hoe bestaat het… gulp
Ze heeft zich voortreffelijk gedragen, rond de 130 tot 140 km/uur gedraaid. Heerlijk die soeplesse en reserve in vermogen. Gemiddeld verbruik 1:10,4—> niet slecht…! Smile

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 23 juli 2010 11:18 PM
  [ # 71 ]

Leuk PE! Krijgen we een vakantie XM V6 verslag?? Bon nuit in elk geval daarin de F1!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 november 2010 03:19 PM
  [ # 72 ]

Zo, de XM is getaxeerd: 7000 euro.
Niet slecht, in aanmerking genomen dat ik 1500 euro voor de auto betaald heb, en inmiddels zo’n 3000 euro er in gestopt heb (onderhoud, nieuwe banden, wat onderdelen vervangen, wat schadeherstel, etc.).
Aandachtspunten volgens de taxateur: de uitlaat lekt een beetje en er zijn lichte gebruikssporen aan het interieur (wang van de bestuurdersstoel wordt een beetje kaal en 2 naadjes moeten gestikt worden).

En ik had het taxatierapport na anderhalve week in huis! Ben dus wel tevreden… Smile
Maandag de verzekering aanpassen.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 14 november 2010 03:38 PM
  [ # 73 ]

kijk, da’s het betere werk.. mar ze is ook welheel erg mooi… heb toen Tjerk haar een tijd terug liet zien stevig staan kwijlen bij jullie voor de deur…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 14 november 2010 03:44 PM
  [ # 74 ]

Wat een prachtige taxatie PE, maar ze is dan ook om door een ringetje te halen!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 november 2010 04:36 PM
  [ # 75 ]
par eXeMple! schreef:

Zo, de XM is getaxeerd: 7000 euro.

Bij wie Peter ?

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook