Hallo mannen, Ik heb onlangs mijn koppelingsplaten en de drukgroep plus druklager vervangen omdat de koppeling bij het opkomen meteen zonder enige slip oppakte. Helaas is deze operatie niet de oplossing geweest want het oppakken gebeurt nog steeds zeer abrupt.Het is een diafragmakoppeling.Ik heb genoeg vrije slag en de vork is al een beetje naar voren gezethet drukpunt zit op een kwart van de ingedrukte pedaal de motor komt goed vrij en de koppeling werkt verder uistekend. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Iemand die daar een idee over heeft? bvd Ton
Hydraulisch rijd beter





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je het toplager in het vliegwiel ook vervangen?
Hoe waren de spiebanen van de prise-as? Heb je die licht ingevet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jantje 1948, Toplager is ook vervangen spiebanen goed schoongemaakt en vet gemaakt gingen goed in elkaar. gr. Ton
Hydraulisch rijd beter





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je het pedaal en de vrije slag afgesteld volgens het WPHB?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Pedaal is goed afgesteld voldoende vrije slag
Hydraulisch rijd beter






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
scharnierpunt op de bak OK ?
En de koppelingskabel ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Kabel is goed, scharnierpunt mrt revetten iets naar voren gesteld Kwam eerst niet goed vrij daarna wel.
Normaal moet een koppeling slippend oppakken maar dat gebeurt niet bij mij.Gr Ton
Hydraulisch rijd beter



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Het is dat je de koppeling al hebt vervangen, maar toch…. Als er sprake is van olielekkage waarbij er olie op de koppelingsplaat komt, uit zich dat als een happende koppeling.
En zag het vliegwiel er goed uit, geen verkleuringen?



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Sorry, ik had moeten zeggen “...KAN zich uiten als een happende koppeling”, namelijk als de hoeveelheid olie (erg) klein is, anders zal de koppeling uiteraard juist gaan slippen.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is er een DS-drukgroep geplaatst? Waar komen de onderdelen vandaan?
Citroen!
De platen en de drukgroep komen van chyparse ze lijken precies op die er uit gekomen zijn.
Is een diafragmakoppeling wel geschikt voor een 2.3 IE Pallas? Omdat er niets verandert is met de “reparatie”.
Hydraulisch rijd beter














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor auto is het? handbak? halfautomaat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
BVM 5bak
Hydraulisch rijd beter














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je iets aan het vliegwiel gedaan? weet je zeker dat de pedaal hoogte ook goed is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In een ver verleden wel eens lopen hannessen met de koppelingsvork. Het borgveertje bleef niet goed zitten en bij montage van bak aan de motor schoot de vork scheef. Hoe ‘voelt’ het pedaal bij intrappen (stilstaande motor)?
Pedaal voelt prima, bij indrukken op een kwart weerstand en bij opkomen op een derde pakken van de koppeling, alles werkt prima vrijkomen schakelen geen probleem alleen het moment van oppakken dan is het net of de platen meteen aan elkaar plakken. gr. Ton.PS Aan het vliegwiel is niets gedaan.
Hydraulisch rijd beter